• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
Dag tweakers,

Ik heb een vrij nieuwe videokaart (maandje oud ofzo) en die freezed regelmatig mijn computer. Het gebeurt alleen als ik 3d applicaties start (games) en eigenlijk alleen in het begin. Dus ik zet mijn computer aan, start een spel op, hop een freeze na een paar seconden. Hard reset, weer spel opstarten en als ik pech heb gebeurt het nog een keer en anders heb ik er geen last meer van tot ik mn pc uit zet en de volgende dag weer aan. LIjkt wel alsof het aan de temperatuur ligt ofzo..

Geen idee waar ik op moet googlen :( Het freezen laat een kleur/patroontje achter op de monitor alsof er een heel klein stukje van een buffer gerepeat wordt.

specs:
AMD Phenom II x4 955 met 4GB ram
Vista 32bit
Sapphire AMD Radeon HD 6770

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 14:15

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Gewoon RMA die kaart, dat hoort niet.

• DarkIJ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2022
Ik heb de zelfde problemen met mijn nieuwe Sapphire HD6670. Ligt aan de drivers van AMD |:( . Ik had de zelfde problemen met mijn MSI hawk HD5770 tot dat ze met een update hadden gefixt. Het ligt aan het omschakelen van zacht werken en daarna het omschakelen naar het hard werken voor de video kaart (voltage regeling). Je kan het proberen met een rma. Maar zolang die drivers niet gefixt worden kan je tegen het zelfde probleem lopen.

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-05 18:51
Een paar dingen die je kan proberen, heb je je videokaart drivers geupdate? Laatste DirectX geinstalleerd? Videokaart in een ander systeem getest? Als het ook in een andere systeem hetzelfde gebeurd dan weet je dat het aan de kaart ligt.

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
DarkIJ schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:25:
Ik heb de zelfde problemen met mijn nieuwe Sapphire HD6670. Ligt aan de drivers van AMD |:( . Ik had de zelfde problemen met mijn MSI hawk HD5770 tot dat ze met een update hadden gefixt. Het ligt aan het omschakelen van zacht werken en daarna het omschakelen naar het hard werken voor de video kaart (voltage regeling). Je kan het proberen met een rma. Maar zolang die drivers niet gefixt worden kan je tegen het zelfde probleem lopen.
Dat klinkt als mijn probleem inderdaad. Is er geen manier om hem in hard werken modus te forceren?

Rma zou eigenlijk moeten, als ik de bon niet kwijt was.. En bovendien krijg ik dan natuurlijk precies dezelfde kaart

T is toch nie meer echt van deze tijd om zo te moeten klooien met hardware zeg.. Echt idioot dat dit nog gebeurd. Het gebeurd ook steeds vaker de laatste tijd, echt de indruk dat kamertemperatuur een rol speelt.

[Voor 12% gewijzigd door Garma op 25-10-2011 17:08]

• DarkIJ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2022
Probeer eens met amd overdrive of met MSI Afterburner te spelen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee