Apple LaserWriter installeren in windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe pc aangeschaft met Windows 7. Nu wil ik mijn oude Apple LaserWriter 12/640PS gaan gebruiken. Aangezien Windows 7 deze printer niet meer ondersteunt, heb ik hem weten te installeren door de optie Generic printer en MS Publisher Imagesetter te selecteren. Dat werkt goed, tot en met het afdrukken van de testpagina.

Wat fout gaat is dat als ik een Word of PDF bestand wil printen, de job tot 99% gespoold wordt, maar hij dan blijft hangen. Uiteindelijk krijg ik bij de printerstatus de melding "Fout - Afdrukken" te zien. De job moet ik handmatig uit de rij verwijderen.

Ik heb al bij de apparaatinstellingen het beschikbare geheugen voor PostScript verhoogd naar 2048kb.

Iemand een idee wat ik nog meer kan doen? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkforsoad
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 16:00
Ik heb hier geen ervaring mee, maar heb je dit topic al eens bekeken op het Apple Support Forum?

https://discussions.apple.../2693445?start=0&tstart=0

Misschien zit je oplossing daarbij! Het gaat niet helemaal over de 12/640PS, maar misschien dat het wel werkt op jouw model.

[ Voor 24% gewijzigd door linkforsoad op 23-10-2011 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders gaf mij de tip dat ik het printergeheugen van de pc moet vergroten. Dit is wat anders dan het PostScript geheugen. Weet iemand of dit mijn probleem op kan lossen en, zo ja, hoe ik in Windows7 het printergeheugen kan vergroten? (Ik heb het zelf niet kunnen vinden...)

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-05 12:37
Als ik zie wat de printer ondersteunt:
- Adobe PostScript Level 2
- PCL 5
Dan zou ik verwachten dat bijna ieder driver met (PS) of (PCL5) wel zal werken.
Probeer er eens een paar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:49
http://developer.apple.co...riter_12_640_PSPrintr.pdf

Daar staat dat dat ding een HP Laserjet III kan emuleren. Kun je 'm niet als zodanig aansturen?

Verder kom ik idd tegen
Additionally, Windows Vista and Windows 7 no longer provide drivers for this printer, but you can use the MS Publisher Imagesetter driver located under the "Generic" vendor and it will work fine for printing both high detail text and graphics."
Dat heb je dus gedaan, maar staat de hoeveelheid geheugen goed ingesteld tov de werkelijke hoeveelheid in die printer?

En anders wordt t toch een andere printer scoren. 1 voordeel: Een vergelijkbare laserprinter kost geen drol ;) Een HP4000/4050 is onverwoestbaar, en koop je voor een eur of 25-50 incl netwerkkaart en is ook nog eens een stuk sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ DJSmiley:
Ik heb inderdaad de MS Publisher Imagesetter gekozen. Hij print dan dus zonder problemen de testpagina, maar als ik een Word-bestand of iets dergelijks wil printen, dan spoolt hij de job niet helemaal door. Hij blijft hangen op de laatste kb.

Je vraag of de hoeveelheid geheugen goed staat ingesteld t.o.v. de werkelijke hoeveelheid in de printer. Hoe kan ik dat controleren?

Dank voor je hulp!
Pagina: 1