Als ik mijn pc aan zet, dan krijg ik eerst 10 35seconden een zwart beeld te zien, en dan pas het scherm met processor info + memory info. Het lijkt wel of hij niks staat te doen. In een enkele geval duurt het nog langer dan die 10 35 seconden. Het enige wat ik gedaan heb is het ASUS boot logo uitgezet, en de Marvel controller (want die gaf een foutmelding dat hij geen HD devices kon vinden). Verder heb ik geen andere HD drives of DVD drives.
Vanaf het info scherm gaat het wel redelijk snel naar windows toe, maar mijn inziens duurt het gehele proces veel te lang voor een pc met solid state drive. Iemand een idee ? of is dit normaal bij dit moederbord ?
Mijn specs :
I7 2600K
Asus P8Z68-V PRO
8 gb kingston hyperX 1600
Crucial M4 64 GB SSD
MSI 570 GTX Twin Frazor II
Edit : het zijn geen 10 seconden, maar 35 seconden. Net gemeten met stopwatch.
Totdat mijn gehele pc is opgestart (moment dat ik kan klikken op het start menu) duurt het 51 seconden. Clean install met alleen windows 7 en office 2010.
PS, ik heb al de nieuwste firmware : 806 geloof ik
Edit 2 : Heb er zo te zien niet alleen last van, er zijn meerdere met hetzelfde probleem :
http://www.overclockers.c...a0f4e4a17&t=680382&page=2
Er moeten hier toch genoeg Asus P8Z68-V PRO gebruikers zitten, iemand met hetzelfde probleem ? Of wellicht iemand die een oplossing weet ?
Vanaf het info scherm gaat het wel redelijk snel naar windows toe, maar mijn inziens duurt het gehele proces veel te lang voor een pc met solid state drive. Iemand een idee ? of is dit normaal bij dit moederbord ?
Mijn specs :
I7 2600K
Asus P8Z68-V PRO
8 gb kingston hyperX 1600
Crucial M4 64 GB SSD
MSI 570 GTX Twin Frazor II
Edit : het zijn geen 10 seconden, maar 35 seconden. Net gemeten met stopwatch.
PS, ik heb al de nieuwste firmware : 806 geloof ik
Edit 2 : Heb er zo te zien niet alleen last van, er zijn meerdere met hetzelfde probleem :
http://www.overclockers.c...a0f4e4a17&t=680382&page=2
Er moeten hier toch genoeg Asus P8Z68-V PRO gebruikers zitten, iemand met hetzelfde probleem ? Of wellicht iemand die een oplossing weet ?
[ Voor 29% gewijzigd door bones op 22-10-2011 11:39 . Reden: verkeerde tijds info ]