Toon posts:

UPC kabel->Arris TM602B/220->Laptop, geen verbinding?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriendin van me heeft een UPC-kabelaansluiting, waarbij standaard een Arris TM602B/220 modem geleverd wordt. (Heel ouderwets, krijg je dus een zwart doosje met een 1 coax en 1 utp aansluiting, in de hoop dat je een dure router met wireless erbij bestelt bij UPC)

Daarop heeft ze een Toshiba Satellite A210 laptop aangesloten waar Windows 7 op staat.
En de interwebs doen het niet..

Internet werkte bij haar vorige, ter ziele gegane computer wel, niets veranderd aan kabels of modem, alleen de computer is nieuw. Voor de zekerheid heb ik trouwens wel even met een ander, gloednieuw utp-kabeltje geprobeerd, en geen verschil.

Als ik in het configuratiescherm van Windows naar "Verbinding maken met internet" ga, kan ik uiteindelijk wel een verbinding aanmaken, maar er wil geen data overheen.

Op het Arris modem branden de power/upstream/downstream/online ledjes gewoon constant, alleen het link-ledje brandt niet, en dat hoort te knipperen (ik heb zelf een iets oudere uitvoering van hetzelfde modem) als er verbinding is tussen de laptop en het modem.

Kan iemand me een duwtje de goede kant op geven?

Verwijderd

Modem al een keer uit en aan gezet zodat die ziet dat er een ander mac-adres is wat het ip moet krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, alles een paar keer aan en uitgezet, gewacht, nog een keer aan en uit gezet.. hielp helaas niet

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Als het link-lampje niet aan blijft/knippert ligt het toch aan de kant van UPC. Even bellen dus...

Verwijderd

Bartjezz schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:37:
Als het link-lampje niet aan blijft/knippert ligt het toch aan de kant van UPC. Even bellen dus...
link is het lampje voor de utp aansluiting naar de pc toe, heeft niets te maken met het inkomende signaal.

Is de netwerkkaart van de Toshiba wel (juist) geinstalleerd?
Staan er bij apparaatbeheer geen uitroeptekens?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 14:47 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 08:40
geen router bij de hand om even er tussen te drukken?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
Voor de veiligheid zou ik er toch een router tussen zetten. Maar in de tussen tijd misschien op de laptop een command-prompt openen en dan:

code:
1
ipconfig /release

en daarna weer
code:
1
ipconfig /renew

En natuurlijk de computer zo instellen dat deze IP en DNS automatisch verkrijgt.
Pagina: 1