Aankoop is refurbished ?

Pagina: 1
Acties:

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 08:33
Beste tweakers,

Mijn vriendin heeft vanmiddag een Nintendo DS Lite besteld bij www.consolecenter.nl omdat ze daar in de aanbieding waren.

Ze stuurde mij een link zodat ik kon kijken en ik heb gezegd dat het er wel okee uitzag. Het lijkt in ieder geval om een nieuw product te gaan.

Nu heeft ze de bestelling gisteren geplaatst en het geld overgemaakt en ze is al helemaal blij.
Nu heb ik van haar een mail gekregen met daarin de bestellingsgegevens en zie ik staan bij artikelnummer: "Refurbished nds lite donkerblauw " en daarachter bij artikel "Nintendo ds lite donkerblauw".
Uiteraard heeft ze nu al betaald (ideal).

Vervolgens ben ik weer op de website gaan kijken en het staat gewoon nergens geschreven dat het allemaal om refurbished modellen gaat. Wel kom ik in de "meest gestelde vragen" sectie tegen:
Hoelang krijg ik garantie ?
Op nieuwe producten zit 1 jaar garantie.
Op refurbished producten zit 2 maanden garantie
Op gebruikte-tweedehands producten zit 2 weken garantie
Ze hebben in de algemene voorwaarden even simpel een regeltje erbij getypt (incl. typfout)
ARTIKEL 10 - Conformiteit en Garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van
deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet
niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming
in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan
doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.
3.a. Op nieuwe producten zit een garantietermijn van 12 maanden.
3.b. Op refurbished producten zoal nintendo ds lite zit een garantietermijn van 2 maanden
3.c. Op tweedehands-gebruikte producten zit een garantetermijn van 2 weken.
Allemaal leuk en aardig maar dit roept bij mij toch een aantal vragen op:
1. Mogen ze zomaar een refurbished model opsturen terwijl dit niet op de website zelf staat ?
2. Mogen ze zomaar zeggen dat er maar 2 maanden garantie zit op een refurbished model ? (wettelijke garantie?)

Verwijderd

Verplicht leesvoeer: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie.

Er is sprake van een minimale garantietermijn van een half jaar. Ik zou echter niet moeilijk doen en ze vriendelijk melden dat je het artikel retourneert omdat de algemene voorwaarden niet deugen. Zo heb ik laatst ook eens een winkel zijn algemene voorwaarden laten veranderen, ze wisten niet eens dat de AV niet deugde..

• martjah
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:38:
Verplicht leesvoeer: Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie.

Er is sprake van een minimale garantietermijn van een half jaar. Ik zou echter niet moeilijk doen en ze vriendelijk melden dat je het artikel retourneert omdat de algemene voorwaarden niet deugen. Zo heb ik laatst ook eens een winkel zijn algemene voorwaarden laten veranderen, ze wisten niet eens dat de AV niet deugde..
Mijn excuus dat ik het stuk van de garantie niet goed heb gelezen. Ik heb hier rondgezocht op refurbished en kwam het niet 123 tegen.

Het gaat er vooral om dat ze iets verkopen zonder te melden dat het refurbished is (met kortere garantie). Er zullen heel wat mensen intrappen(en een hoop die er nooit wat van merken omdat het niet kapot gaat). Maar stel dat het kapot gaat na 1,5 jaar, zit je wel met de gebakken peren omdat ze dan kunnen zeggen "ja is refurbished dus helaas". Als het nieuw was geweest was het "okee repareren we onder de garantie"

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit is trouwens apart:
zoek in google: consolecenter refurbished

Let op de eerste 2 links:
Nintendo ds lite rose refurbished - Consolecenter.nl spelcomputers ...
www.consolecenter.nl/Webw...s-lite-console-rose.ht...
Goedkope spelcomputers bij consolecenter.nl . Direct uit voorraad leverbaar.

Nintendo ds lite console donkerblauw (refurbished) - Consolecenter ...
www.consolecenter.nl/.../...-console-donkerblauw.html

Maar de pagina in kwestie zegt helemaal niets daar meer over.
http://www.consolecenter....ds-lite-console-rose.html

Je kan altijd nog voor de Koop op Afstand gaan, ben je er meteen vanaf.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 22-10-2011 00:47 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:19

Grvy

Bot

@SinergyX

Kijk is in de cache van google, daar staat het namelijk nog wel als je de originele pagina googled.
s, is deze console geschikt voor iedereen, ongeacht leeftijd, geslacht en game-vaardigheden.De Nintendo is refurbished en heeft 1 Jaar garantie via consolecenter.(uitgezonderd van garantie valschade-breukschade-kortsluiting) Komt in complete doos met oplader, stylus, handleiding en de console.

Dit is een account.

• martjah
SinergyX schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:46:
Dit is trouwens apart:
zoek in google: consolecenter refurbished

Let op de eerste 2 links:
Nintendo ds lite rose refurbished - Consolecenter.nl spelcomputers ...
www.consolecenter.nl/Webw...s-lite-console-rose.ht...

Nintendo ds lite console donkerblauw (refurbished) - Consolecenter ...
www.consolecenter.nl/.../...-console-donkerblauw.html

Maar de pagina in kwestie zegt helemaal niets daar meer over.
http://www.consolecenter....ds-lite-console-rose.html

Je kan altijd nog voor de Koop op Afstand gaan, ben je er meteen vanaf.
Daar kwam ik net ook achter. Op deze manier kom je ook bij de algemene voorwaarden etc. maar niet via de site zelf.
Grvy schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 00:48:
@SinergyX
Kijk is in de cache van google, daar staat het namelijk nog wel als je de originele pagina googled.
Hier had ik nog niet aan gedacht.

[ Voor 9% gewijzigd door martjah op 22-10-2011 00:56 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als ik op die site kijk naar de bedrijfsgegevens, vallen mij een aantal zaken op
- ING nummer op naam van DealExpres (kvk nummer ook)
- Alleen via 06 bereikbaar
- Geen Faxnummer

Klik ik door naar dat keurmerk-website, zie ik:
- Een postbus nummer

Staat niet op de site zelf vermeld.

Als je het niet vertrouwd, doe je een beroep op de wet-koop-op-afstand. Krijg je binnen 30 dagen je centen terug + verzendkosten (de retour-zend kosten zijn wel voor jezelf).

Ze vragen overigens asociaal veel kosten voor rembours: €26,75

Nergens bij de bestelling staat inderdaad refurbished. Geen idee wat hun annulerings-policy is, of daar kosten aan verbonden zijn, want ik zou dat annuleren. Indien er wel kosten zijn, dan gewoon geval retour op basis van die koop-op-afstand wet.

Edit: Stuur eens een mailtje richting dat webshop keurmerk. Want dit is - in mijn ogen - gewoon misleiding. Refurbished staat nergens vermeld namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door RaZ op 22-10-2011 01:12 ]

Ey!! Macarena \o/

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:36

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Als ik op de site kijk dan zie ik onder het kopje "gebruikte spelcomputers" een item staan "Ds Lite donkerblauw gebruikt" voor € 75,00

Onder "Nintendo DS Lite / Spelcomputers / Nintendo ds lite donkerblauw" zie ik 'm ook staan, maar dan niet refurbished voor € 105,00

Welke prijs heeft je vriendin er uiteindelijk voor betaalt? € 105,00 is namelijk al een hele scherpe prijs voor een nieuwe DS lite. En € 75,- is voor een nieuw apparaat onrealistisch laag, zeker omdat de goedkoopste DS lite in de pricewatch al € 119,95 is.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• martjah
RaZ schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 01:02:
Als ik op die site kijk naar de bedrijfsgegevens, vallen mij een aantal zaken op
- ING nummer op naam van DealExpres
- Alleen via 06 bereikbaar
- Geen Faxnummer

Klik ik door naar dat keurmerk-website, zie ik:
- Een postbus nummer

Staat niet op de site zelf vermeld.

Als je het niet vertrouwd, doe je een beroep op de wet-koop-op-afstand. Krijg je binnen 30 dagen je centen terug + verzendkosten (de retour-zend kosten zijn wel voor jezelf).

Nergens bij de bestelling staat inderdaad refurbished. Geen idee wat hun annulerings-policy is, of daar kosten aan verbonden zijn, want ik zou dat annuleren. Indien er wel kosten zijn, dan gewoon geval retour op basis van die koop-op-afstand wet.
Ik ging er vanuit dat de keurmerk site een soort van controle doet om zeker te weten dat het niet 1 of andere duistere site is. Ook is het kvk nummer kloppend met DealExpress en daarbij staat ook consolecenter.
DexterDee schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 01:13:
Als ik op de site kijk dan zie ik onder het kopje "gebruikte spelcomputers" een item staan "Ds Lite donkerblauw gebruikt" voor € 75,00

Onder "Nintendo DS Lite / Spelcomputers / Nintendo ds lite donkerblauw" zie ik 'm ook staan, maar dan niet refurbished voor € 105,00

Welke prijs heeft je vriendin er uiteindelijk voor betaalt? € 105,00 is namelijk al een hele scherpe prijs voor een nieuwe DS lite. En € 75,- is voor een nieuw apparaat onrealistisch laag, zeker omdat de goedkoopste DS lite in de pricewatch al € 119,95 is.
Ze heeft 112 euro incl. verzendkosten betaald.

[ Voor 24% gewijzigd door martjah op 22-10-2011 01:14 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

martjah schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 01:14:
Ik ging er vanuit dat de keurmerk site een soort van controle doet om zeker te weten dat het niet 1 of andere duistere site is. Ook is het kvk nummer kloppend met DealExpress en daarbij staat ook consolecenter.
Keurmerken etc zeggen niets, gebruik voortaan de pricewatch en andere reviews voordat je ergens koopt. Ook dat staat in de link die DarkStone geeft :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Maar refurbished is niet een gebruikt apparaat. Refurbished is dat ie terug gegaan is, vanwege een defect, of koop-wet-op-afstand. Dat ding moet uitbundig getest zijn, wil die de stempel refurbished krijgen. En de normale garantie hoort daar voor te gelden. Niet een gekorte garantie van 2 maanden.

Even mailen dat je niet accoord gaat met de voorwaarde van een refurbished artikel, gezien de beperkte garantie. Zeker omdat het niet duidelijk is bij het bestellen dat het om een refurbished artikel gaat.

Wat refurbished inhoud, zie: Wikipedia: Refurbishment (electronics)

Nieuwe & reburfished zijn qua prijs gelijk, omdat het niet 2de hands is, en de garantie gelijk hoort te zijn. De nieuwprijs klopt dus wel, want het gaat niet om een 2de hands.

[ Voor 12% gewijzigd door RaZ op 22-10-2011 01:26 ]

Ey!! Macarena \o/

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:36

DexterDee

I doubt, therefore I might be

martjah schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 01:14:
Ze heeft 112 euro incl. verzendkosten betaald.
Dan lijkt het me duidelijk dat er een nieuw model geleverd moet worden, aangezien er op de website een tweedehands model voor veel minder aangeboden wordt.

Overigens is een refurbished model zoals hierboven gezegd ook nieuw en zou zonder gebruikssporen geleverd moeten worden en in perfecte nieuwstaat. Anders spreek je van tweedehands en dan mag er wat van de prijs af.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Verwijderd

RaZ schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 01:02:

Je kan ook gewoon annuleren op basis van koop op afstand. Je hoeft het product namelijk nog niet ontvangen te hebben om van je aankoop af te zien. Het is aan de winkel of ze daar zin in hebben en het niet gewoon opsturen, maar het bespaart de natuurlijk wel verzendkosten als ze het gewoon lekker op de plank laten staan (want daar draaien ze dan zelf voor op).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 01:51 ]

Pagina: 1