Beste tweakers,
Mijn vriendin heeft vanmiddag een Nintendo DS Lite besteld bij www.consolecenter.nl omdat ze daar in de aanbieding waren.
Ze stuurde mij een link zodat ik kon kijken en ik heb gezegd dat het er wel okee uitzag. Het lijkt in ieder geval om een nieuw product te gaan.
Nu heeft ze de bestelling gisteren geplaatst en het geld overgemaakt en ze is al helemaal blij.
Nu heb ik van haar een mail gekregen met daarin de bestellingsgegevens en zie ik staan bij artikelnummer: "Refurbished nds lite donkerblauw " en daarachter bij artikel "Nintendo ds lite donkerblauw".
Uiteraard heeft ze nu al betaald (ideal).
Vervolgens ben ik weer op de website gaan kijken en het staat gewoon nergens geschreven dat het allemaal om refurbished modellen gaat. Wel kom ik in de "meest gestelde vragen" sectie tegen:
1. Mogen ze zomaar een refurbished model opsturen terwijl dit niet op de website zelf staat ?
2. Mogen ze zomaar zeggen dat er maar 2 maanden garantie zit op een refurbished model ? (wettelijke garantie?)
Mijn vriendin heeft vanmiddag een Nintendo DS Lite besteld bij www.consolecenter.nl omdat ze daar in de aanbieding waren.
Ze stuurde mij een link zodat ik kon kijken en ik heb gezegd dat het er wel okee uitzag. Het lijkt in ieder geval om een nieuw product te gaan.
Nu heeft ze de bestelling gisteren geplaatst en het geld overgemaakt en ze is al helemaal blij.
Nu heb ik van haar een mail gekregen met daarin de bestellingsgegevens en zie ik staan bij artikelnummer: "Refurbished nds lite donkerblauw " en daarachter bij artikel "Nintendo ds lite donkerblauw".
Uiteraard heeft ze nu al betaald (ideal).
Vervolgens ben ik weer op de website gaan kijken en het staat gewoon nergens geschreven dat het allemaal om refurbished modellen gaat. Wel kom ik in de "meest gestelde vragen" sectie tegen:
Ze hebben in de algemene voorwaarden even simpel een regeltje erbij getypt (incl. typfout)Hoelang krijg ik garantie ?
Op nieuwe producten zit 1 jaar garantie.
Op refurbished producten zit 2 maanden garantie
Op gebruikte-tweedehands producten zit 2 weken garantie
Allemaal leuk en aardig maar dit roept bij mij toch een aantal vragen op:ARTIKEL 10 - Conformiteit en Garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van
deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de
overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet
niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming
in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan
doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.
3.a. Op nieuwe producten zit een garantietermijn van 12 maanden.
3.b. Op refurbished producten zoal nintendo ds lite zit een garantietermijn van 2 maanden
3.c. Op tweedehands-gebruikte producten zit een garantetermijn van 2 weken.
1. Mogen ze zomaar een refurbished model opsturen terwijl dit niet op de website zelf staat ?
2. Mogen ze zomaar zeggen dat er maar 2 maanden garantie zit op een refurbished model ? (wettelijke garantie?)