Ik wil geen DM.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.125 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil geen DM dus bij verkoop vink ik dit af.
Ook in voorkeuren heb ik dit afgevinkt. Maar dat werkt alleen maar als je zelf DM wilt versturen.Versturen blokkeer je. DM ontvangen kan je niet blokkeren, helaas.

Er zijn "tweakers" die dat niet snappen en die dan toch een DM sturen, zeker als ik een commentaar ergens oplever. Er was net iemand die me maar liefs 5 ongewenste DM-mtjes stuurde n.a.v een commentaar van mij. Ik heb het commentaar snel verwijderd om er vanaf te zijn.
Kortom. Ik wil van dat hele ge-DM-gedoe af, en wel NU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DM ontvangen kun je wel blocken, zie http://gathering.tweakers.net/forum/preferences en dan onder het kopje "privacy" de tweede optie. Als die uitgevinkt staat en je krijgt ze alsnog, dan klopt er iets niet en zal dit topic mogelijk een trap naar LD nodig hebben ;)

Overigens zou het me niks verbazen als mods ook mensen een DM kunnen sturen die de DM functionaliteit uitgezet hebben. Maar of dat gebruikt wordt is ten tweede, want er bestaat voor de mods ook nog zoiets als een pushmessage (PM) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:30:
Ik wil van dat hele ge-DM-gedoe af, en wel NU!
d:)b dat is de manier om iets gedaan te krijgen inderdaad :|

Verder zie ik in je DM's maar 1 discussie die voldoet aan je omschrijving "Er was net iemand die..." en ik moet zeggen dat je manier van reageren daar idem is; als je zo met mensen om gaat (en in de reacties van de advertentie offtopic gaat over verzendkosten e.d.) kun je er gif op in nemen dat mensen om verheldering gaan vragen.

Dat staat los van het, eventuele, technische probleem dat je klaarblijkelijk DM's zou ontvangen als deze uit zouden staan. Dat laat ik aan de Devvers over.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 21-10-2011 23:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

The Eagle schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:40:
DM ontvangen kun je wel blocken, zie http://gathering.tweakers.net/forum/preferences en dan onder het kopje "privacy" de tweede optie. Als die uitgevinkt staat en je krijgt ze alsnog, dan klopt er iets niet en zal dit topic mogelijk een trap naar LD nodig hebben ;)
Ik heb DM nooit aangezet en er nog nooit een ontvangen.
Overigens zou het me niks verbazen als mods ook mensen een DM kunnen sturen die de DM functionaliteit uitgezet hebben. Maar of dat gebruikt wordt is ten tweede, want er bestaat voor de mods ook nog zoiets als een pushmessage (PM) :)
Mods kunnen 't ook niet zomaar, getuige de PM's die ik heb waar in staat dat ze een PM sturen omdat ik DM uit heb :P That said, als er een PM is, wordt die daarna zo ongeveer hetzelfde behandeld geloof ik.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CyBeR schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:46:
[...]

Ik heb DM nooit aangezet en er nog nooit een ontvangen.
Voor accounts die al bestonden toen de feature toegevoegd werd stonden ze by default uit vanwege privacy-overwegingen. Later zijn ze voor nieuwe accounts standaard aan gezet, bij mijn weten.

Afgezien van dat zijn DM's dus ook voor nieuwe gebruikers gewoon in zijn geheel uit te zetten dus als het zo'n probleem is dan zou ik zeggen: zet ze lekker uit. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik snap het even niet hoor. Het icoon om via het forum een DM te sturen is niet aanwezig. Als ik je advertenties bekijk (daar gaat het volgens mij om?) zie ik ook overal alleen staan 'Reageer via e-mail'. Toch krijg je nog DM's? Dat lijkt me dan inderdaad niet goed.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeacht eventuele technische oplossingen, kan je het zelf heel simpel oplossen: geen reacties bij V&A plaatsen als je geen interesse hebt. Je hebt dat advies trouwens al meermalen van ons per e-mail gekregen, na aanleiding van eerdere reacties die je bij advertenties plaatste.

Als je dat dan tóch niet kan laten, dan moet je niet hier komen klagen, maar misschien eens in de spiegel gaan zoeken naar iemand waartegen je tekeer kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:44:
[...]

d:)b dat is de manier om iets gedaan te krijgen inderdaad :|
Je kan niet tegen geintjes?
Verder zie ik in je DM's maar 1 discussie die voldoet aan je omschrijving "Er was net iemand die..." en ik moet zeggen dat je manier van reageren daar idem is; als je zo met mensen om gaat (en in de reacties van de advertentie offtopic gaat over verzendkosten e.d.) kun je er gif op in nemen dat mensen om verheldering gaan vragen.
Oh, jij kan zomaar in mijn DM kijken. Fraai is dat.Is dat niet prive?

Maar nu je er toch over begint.
offtopic:
Ik vind dat als je €12 porto vraagt terwijl aangetekend €8,05 (incl. verzkering tot €500) vraagt dat je verkeerd bezig bent.Doosje en naar het postkantoor lopen daar reken ik niets voor, hij wel.
Niettemin is dat geen reden om mij te bombarderen met DM.

Dan heb je niet gezien dat ik die tekst dezelfde avond nog verwijderd heb.
Verwijderd in 'V&A aangeboden: HTC P4350 Windows Mobile smartphone'
Niet omdat ik niet meer achter hetgeen stond, sta ik nog steeds. Maar omdat ik van het DM gezeur af wilde
Ook heb je gemist dat ik niet de enige was die commentaar gaf.
Dharion in 'V&A aangeboden: HTC P4350 Windows Mobile smartphone'

Ik heb de verkoper daarbij nog op de hoogte gesteld dat hij de reacties op z'n advertenties kon uitzetten. Dat heeft hij niet gedaan.

Kortom.

Kijk voortaan dan ook even bij het commentaar, eerst bij de commentaren, dan bij DM, denkna en vorm daarna pas je mening!

Eerlijk gezegd zie ik dat je eigenlijk geen reden had om te reageren dan behalve mij attent te maken op iets waarmee ik een probleem heb, en ik niet alleen.
Je verteld hierboven maar een kant van het verhaal.

Je merkt het al. Ik maak van m'n hart geen moordkuil.
Maar dat terzijde ;)

Overigens is dat niet de enige reden dat ik van DM af wil.
[quote]

Dat staat los van het, eventuele, technische probleem dat je klaarblijkelijk DM's zou ontvangen als deze uit zouden staan. Dat laat ik aan de Devvers over.
[/quote]

Zoals ik al stelde. Als ik DM niet aangevinkt heb in "voorkeuren" krijg ik nog DM. Ik kan alleen geen DM meer versturen. En dat is al sinds invoering zo.

@Floppes

offtopic:
Kijk ook eens naar de positieve aanvullingen of adviezen die ik als commentaar geef. Een medaille heeft twee kanten doorgaans! Enne, ik wilde al langer van DM af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

DM's zijn niet privé

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:43:
Het heet niet voor niets direct message. Geen private message. Daarbij staat er elke keer dat je een DM suurt dat deze gelezen kan worden door crew.

Overigens zijn er een stuk of 10 mensen die dat recht hebben, van 'zomaar in mijn DM kijken' is echt geen sprake.
Je spelt zijn naam verkeerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is 'Floppus'; het is redelijk respectloos niet eens de moeite te nemen iemands nick fatsoenlijk te spellen.

Het is simpel, de toon die je hier voert, daarna weer voert over inzage DMs zonder ook maar enige inzet over hoe die zaken dan werken, levert maar één beeld op: dat van iemand die van niets anders in de wereld besef heeft dan ikke ikke ikke.

Persoonlijk neig ik al behoorlijk naar het advies dat je gewoon maar wegblijft voortaan. Deze site is voor iedereen, en we verwachten dat er fatsoenlijk met elkaar omgegaan wordt. Er is een balans van toegevoegde waarde versus overlast, en ik begin nogal ernstig aan die balans te twijfelen als dit de manier is hoe je met medetweakers omgaat - te beginnen met het saboteren van andermans advertentie.

Slik dan eerst maar even drie keer voor je reageert. Afdoen met 'hart geen moordkuil' is gewoon niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Je kan niet tegen geintjes?
Geintjes maak je tegen vrienden. Je gaat niet tegen mensen die je niet kent "grappen" dat je NU DIRECT geholpen wil worden. Je hebt daarmee meteen een hele negatieve toon gezet voor deze discussie en je hebt mazzel dat ik je niet kán helpen, want met deze insteek had ik je zelfs uit principe niet geholpen. Er is ook zoiets als fatsoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:48:
[...]

Het heet niet voor niets direct message. Geen private message. Daarbij staat er elke keer dat je een DM suurt dat deze gelezen kan worden door crew.

Overigens zijn er een stuk of 10 mensen die dat recht hebben, van 'zomaar in mijn DM kijken' is echt geen sprake.
offtopic:
Het kan mij niet schelen of het er nu 10 zijn of 1-tje is die in mijn DM kan kijken.
Iemand richt een DM aan mij en niet aan jouw of wie dan ook.
Of dat nu PM of DM heet, maakt mij niet uit.Feit is dat het aan mij gericht is

Maar dit maakt het voor mij alleen maar noodzakelijker om van DM af te komen.

Om de zaak even duideliojker aan te geven. NA de eerste 2 mailtjes van de bewuste adverteerde had ik in voorkeuren DM weer uitgeschakelt. Maar uiteindelijk bleken er weer 3 mailtjes van hem bij te zijn gekomen. Waar ik overigens niet opgeantwoord heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:53:
[...]

offtopic:
Het kan mij niet schelen of het er nu 10 zijn of 1-tje is die in mijn DM kan kijken.
Iemand richt een DM aan mij en niet aan jouw of wie dan ook.
Of dat nu PM of DM heet, maakt mij niet uit.Feit is dat het aan mijgericht is
En daarom hebben wij dus onder elke DM de disclaimer staan dat je DM's inzichtelijk kunnen zijn voor mensen met bepaalde rechten omdat wij ook moeten kunnen zien of er misbruik wordt gemaakt en bij klachten van stalking of bedreiging die we toch van tijd tot tijd nog wel eens krijgen moeten we ook dat kunnen verifiëren voordat we tot actie over kunnen gaan. Dat jij alleen jouw kant van het verhaal wil zien en die disclaimer gewoon negeert tekent de manier waarop je al sinds de startpost "discussieert".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:55:
[...]

En daarom hebben wij dus onder elke DM de disclaimer staan dat je DM's inzichtelijk kunnen zijn voor mensen met bepaalde rechten omdat wij ook moeten kunnen zien of er misbruik wordt gemaakt en bij klachten van stalking of bedreiging die we toch van tijd tot tijd nog wel eens krijgen moeten we ook dat kunnen verifiëren voordat we tot actie over kunnen gaan. Dat jij alleen jouw kant van het verhaal wil zien en die disclaimer gewoon negeert tekent de manier waarop je al sinds de startpost "discussieert".
]Ik heb even gekeken maar dat staat niet onder mij DM's zo'n disclaimer. Die zal dan wel in de voorwaarden staan. Maar wat ik me nu afvraag is of we nu nog iets gaan doen aan het probleem dat ik dus geen DM wil?Want ik wordt door jullie verleid om offtopic te zijn.
Ik heb nog wel wat anders te doen vandaag.Ik ga hier nu niet meer reageren. Stuur me een PM als je me iets te vertellen hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oa. hier staat die melding Dutchphoto:
Afbeeldingslocatie: http://erwinvandenbos.nl/downloads/dmwarning.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ga vooral zo respectloos en op dwingende toon door.
Daar zorg je mee dat de modjes en admins de neiging hebben om je ONMIDDELLIJK te helpen.
Als dit een grap is dan vind ik daar niks grappigs aan.
En als je goed kijkt zie je in je DM folder van onder deze boodschap staan:
Alle berichten die je verstuurt en ontvangt blijven bewaard op de servers van Tweakers.net en kunnen worden ingezien door de crew van Tweakers.net indien dit noodzakelijk geacht wordt. Spam of anderszins ongewenste direct messages kan je hier melden.
Dit bericht staat ook van boven als je een DM probeert te sturen.
Dus je kijkt niet goed.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Dat is exact de reden dat ik 't uit heb staan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:10:
[...]

Dat is exact de reden dat ik 't uit heb staan.
En dat is je goed recht toch? Als je prive wil communiceren kun je gebruik maken van email of telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:01:
[...]

Ik heb nog wel wat anders te doen vandaag.
Dat komt goed uit, ik ga je 48 uur vrije tijd geven om te kunnen reflecteren of je hier wil blijven of niet :) Het is trouwens tevens garantie dat je in ieder geval 48 uur geen last van DMs hebt.

Je mag alles zeggen, iedere mening hebben, alles vragen. We stellen wel eisen aan de manier waarop dat gebeurt. Dat, en niets anders is hier de grondslag. Dat je DMs ontvangt terwijl het uit staat is een valide punt, en zal zeker iets zijn waar de devvers naar zullen moeten kijken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 14:22 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.