Pc blijft aan uit schakelen na power on

Pagina: 1
Acties:

• Gino
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Heb opeens vreemd opstartproblemen waar ik zelf geen raad meer mee weet.
Na inschakelen van de pc hoor je de eerste beep, kort na het spinnen van de harde schijven schakelt hij uit en direct opnieuw in. Precies alsof de stroom kort wegvalt. Beeld krijgen we niet meer.
Heb al geprobeerd om met gereduceerde componenten op te starten, nu enkel nog mobo, cpu, 1 latje mem. Zelfs dan nog valt hij steeds uit. Tevens bios clear geprobeerd.
Iemand nog ideeën of is hij na 10 jaar echt dood (nog een P4 :P)

Net nog even de voeding doorgemeten maar deze blijft stabiel op de 5 en 12v lijnen. Dus verdenk de voeding niet. Is ook nog niet zo oud (1 jaar)

[ Voor 12% gewijzigd door Gino op 21-10-2011 21:38 ]

Verwijderd

Misschien blijft de aan/uitknop hangen waardoor je hetzelfde effect krijgt als de knop ingedrukt houden. Probeer het eens zonder de aan/uitknop.
Een voeding doormeten heeft weinig zin als er geen belasting opstaat, weet niet hoe je het doorgemeten hebt, maar als het zonder hardware eraan is, zegt je meting weinig.

• Gino
Power en rest knoppen zijn het niet. Krijg het toestel trouwens ook niet uitgezet met de powerbutton, blijft herstarten. Ik moet de switch op de voeding uitschakelen.
Voeding heb ik doorgemeten onder belasting. Dus mobo, CPU en mem, de min configuratie waarmee het probleem nog steeds voorkomt.

[ Voor 27% gewijzigd door Gino op 21-10-2011 22:06 ]

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Gino schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:04:
Power en rest knoppen zijn het niet. Krijg het toestel trouwens ook niet uitgezet met de powerbutton, blijft herstarten. Ik moet de switch op de voeding uitschakelen.
Voeding heb ik doorgemeten onder belasting. Dus mobo, CPU en mem, de min configuratie waarmee het probleem nog steeds voorkomt.
had ik ook met mijn pc, uiteindelijk mobo vervangen en het werkte weer.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
@TS:
Hoe heb je de power/reset uitgesloten?
Heb je ze compleet losgekoppeld gehad van het moederbord?

Zo ja, en hij blijft het doen dan kan het eigenlijk alleen het moederbord (zeer waarschijnlijk) of de voeding zijn.

• Gino
SA007 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:11:
@TS:
Hoe heb je de power/reset uitgesloten?
Heb je ze compleet losgekoppeld gehad van het moederbord?

Zo ja, en hij blijft het doen dan kan het eigenlijk alleen het moederbord (zeer waarschijnlijk) of de voeding zijn.
Losgekoppeld van moederbord en gestart met een schroevendraaier :)
Pagina: 1