Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkope dure auto's

Pagina: 1
Acties:

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Op Marktplaats zie ik soms dure auto's die goedkoop worden aangeboden. Soms iets te goedkoop heb ik het idee. Is er een valkuil?

Voorbeeld:
Stel ik zoek op de volgende criteria:
-prijs: 4000 - 8000 euro
-kilometerstand: 0-100.000
-bouwjaar: 2004-heden

Dan vindt je over het algemeent allerlei goedkope auto's (Peugeot 107, Fiat Punto, Seat Ibiza etc). Soms staan er enkele dure auto's tussen, bijv deze Audi A4: http://auto.marktplaats.n...147kw-aut-2006-grijs.html

Dit is erg goedkoop toch? Is er een valkuil?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:04
Sowieso raar dat het kenteken geblurred is...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

maarud schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:37:
Niet op alle foto's. Verder wel een lage prijs voor zo'n auto. Denk eerder dat hij een 1 voor de 6000 is vergeten of er is wat mis mee :o

Op autotrack vind je voor minder dan 7000 euro geen 2.0 TFSI vanaf 2006.

Dit is de goedkoopste, en die heeft 233K op de teller.

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 21-10-2011 19:43 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:43

martjah

Appel

maarud schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:37:
dat is maar op een paar foto's. Kenteken zelf staat niet geregistreerd als gestolen.
Eerste wat ik denk "er zal wel iets mee mis zijn" maar het kan ook zijn dat de eigenaar er gewoon vanaf moet. Als ik naar de rest kijk is het idd erg goedkoop.

Ik heb nu in totaal 3 motoren gehad en 2 daarvan ook voor een zeeeeeer lage prijs gekocht. Ook een prijs waarvan je denkt dat er iets mis moet zijn.

uiteindelijk was er gewoon helemaal niks op aan te merken en het waren gewoon 2 goede aankopen

[ Voor 38% gewijzigd door martjah op 21-10-2011 19:43 ]

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 08:48

dodo79

witte dikke tonnie

1e wat bij mij op kwam is...... schadeauto.
waarschijnlijk slecht hersteld?

omdat het kan!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:02

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik durf te wedden dat je bij die autos eerst geld moet storten voor je ze mag ophalen ;)

Toen ik op internet aan het zoeken was naar een Honda Accord [2004+] heb ik er zo een tientallen gevonden, paar keer mee gemaild, maar dat was allemaal niet erg zuiver :)

De Nederbelg !

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
6000 euro voor een Audi a4 2.0 TFSI uit 2006? Ja dat kan dus echt niet.. Als het nou in Duitsland was ok.Maar hier, neh daar moet iets mee zijn. Die auto's kosten gemiddeld 18000 euro 2e hands.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Z'n andere auto's zijn ook te goedkoop.

Overal een 1 weg gelaten om eventuele kopers te trekken. :X

[ Voor 45% gewijzigd door kendo op 21-10-2011 19:43 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kendo schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:42:
Z'n andere auto's zijn ook te goedkoop.

Overal een 1 weg gelaten om eventuele kopers te trekken. :X
Inderdaad. Een Golf V GTI uit 2005 voor 5800 is ook te goedkoop, zeker als je de opties ook nog eens bekijkt.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:19
zoals je bij een aantal advertentie's kan zien komen deze van een Bedrijf of Lease maatschappij
maar een A4 er bij 89.300 KM er al uit doen is wel erg snel voor een lease auto volgens mij. Bij ons op het bedrijf moet je door rijden tot 180.000

Cloud ☁️

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

downloader91 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:48:
zoals je bij een aantal advertentie's kan zien komen deze van een Bedrijf of Lease maatschappij
Dan nog is de prijs echt te laag.

[ Voor 76% gewijzigd door Gunner op 21-10-2011 19:50 ]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07
Op zit kan het wel hoor, ik heb in Duitsland mijn E46 330i met volleren bekledingen M-sportpakket/M-onderstel voor 6700 euro opgehaald, terwijl ik hier vaak langs garages rijd die een 318ci aanbieden voor 18k...

En er is/was ook niks mis mee, later bleek pas bij het monteren van nieuwe banden / uitlijnen dat mijn auto nog nooit een ongeluk gezien heeft en kaarsrecht is, en motorisch issie ook als nieuw ondanks de ruim 2 ton op de klok.

[ Voor 6% gewijzigd door _eXistenZ_ op 21-10-2011 20:00 ]

There is no replacement for displacement!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:24

DropjesLover

Dit dus ->

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:59:
Op zit kan het wel hoor, ik heb in Duitsland mijn E46 330i met volleren bekledingen M-sportpakket/M-onderstel voor 6700 euro opgehaald, terwijl ik hier vaak langs garages rijd die een 318ci aanbieden voor 18k...

En er is/was ook niks mis mee, later bleek pas bij het monteren van nieuwe banden / uitlijnen dat mijn auto nog nooit een ongeluk gezien heeft en kaarsrecht is, en motorisch issie ook als nieuw ondanks de ruim 2 ton op de klok.
Maar, opgehaald uit Duitsland. En lijkt me dat er nog best wel wat BPM op zit na 7 jaar...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:57

_Apache_

For life.

Grotere auto's hebben hogere maandlasten, en zijn daardoor vaak goedkoper in aanschaf. Wij zochten als eerste auto een compact auto'tje, zoals bijvoorbeeld de Hyundai Jazz. Maar voor het geld dat we daarvoor neer moesten tellen hebben we drie Volvo S40's kunnen kopen. Dus het kan wel, maar zulke verschillend zijn wel heel opvallend. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Staat toevallig stuk in de Autoweek van vorige week over deze auto's.

Als je gaat mailen, krijg je iemand die naar het buitenland vertrekt, en hem daarom wegdoet. Ohja, toevallig staat de auto nu ook in het buitenland, maar als je de helft aanbetaald, wordt hij geshipped en kan je hem bekijken.

Vanzelfsprekend krijg je daarna je geld terug als je hem niet wilt :+

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Die Audi lijkt me te goedkoop. Bel ze eens op, dan merk je misschien dat de auto in Engeland in een loods staat en tegen aanbetaling naar NL wordt verscheept ;)

Of dat de verkoper alleen maar wil afspreken bij een McDonalds.

In het eerste geval: oplichting. In het tweede geval: gekloonde auto.

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:44
PWM schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:06:

Als je gaat mailen, krijg je iemand die naar het buitenland vertrekt, en hem daarom wegdoet. Ohja, toevallig staat de auto nu ook in het buitenland, maar als je de helft aanbetaald, wordt hij geshipped en kan je hem bekijken.

Ik wou inderdaad hetzelfde zeggen ja, toevallig gisteravond gelezen :). Verklaart inderdaad een hoop van de 'dure' auto's voor goedkope prijzen.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07
DropjesLover schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:03:
[...]

Maar, opgehaald uit Duitsland. En lijkt me dat er nog best wel wat BPM op zit na 7 jaar...
Mijne was 9 jaar oud toen ik m ophaalde, en jij houdt helemaal niet van drop!

There is no replacement for displacement!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

http://www.telegraaf.nl/d..._op_internet__.html?p=3,1

Er zijn blijkbaar veel goedgelovige mensen, anders zou dit niet zo'n populaire manier van oplichting zijn.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Cyb
  • Niet online
Ook apart zijn de grote witte teksten op de auto (motorkap, achterruit). (Geen idee of het op de auto zit, of erop geedit is.)

Deze advertentie van hem, is ook apart: http://auto.marktplaats.n...ltitronic-2004-blauw.html
Een foto van de kilometer stand geeft aan: 135669km, met datum 13.03.2009 op het dashboard. 135669km is ook wat hij in de advertentie vermeldt. Dus beetje te oude datum i.c.m. de tellerstand, tenzij de datum gereset is of niet juist is ingesteld.

Ik heb hem voor de gein een vraag gestuurd over zijn advertentie. (Zal wel geen reactie krijgen, want ik stelde misschien iets te kritische vragen.)
Maar zoals de meesten hier denken, zal er wel iets mis mee zijn (defecten of onvolledige prijs), of nog erger, het is een oplichter.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:14
23 net geplaatste advertenties van courante auto's met relatief weinig km's voor dumpprijzen. 100% oplichterij.

• Cyb
  • Niet online
Carfanatic schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:59:
23 net geplaatste advertenties van courante auto's met relatief weinig km's voor dumpprijzen. 100% oplichterij.
Goed punt idd, dat is wel erg verdacht. 23 advertenties allemaal vandaag geplaatst, en voor de rest geen advertenties op andere dagen.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:06:

Zoiets als deze tweaker meemaakte:
Auto ontvangen vanuit Griekenland

• t_captain
8) Ook opmerkelijk is dat het een aardige handelsvoorraad (duur) Duits blik is. Maar de auto's staan bijna allemaal op particulier geregistreerd. Ook zijn de data van de laatste tenaamstelling meestal meer dan een jaar (soms zelfs 2 a 3 jaar) oud. Kennelijk is het dus geen handelsvoorraad , maar rijdt meneer zelf in 2 dozijn auto's rond ;)

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een Q7 voor 9k, right :F

Ik wil dan die 911 wel voor 8k :D

I browse with Vivaldi

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 11:55
Dit is een foto bij de garage van theo klaassen gemaakt...als je de foto van marktplaats in paint bekijkt en omdraait,zie je klaass...als je daarna via google zoekt op klaass auto, kom je op de onderstaande site uit:

http://www.theoklaassen.nl/

en daar zie je ook autos met hetzelfde logo, bijvoorbeeld:

http://www.autotrack.nl/o...klaassen.nl/autotrack.css

helaas staat de audi er niet tussen, ik vermoed dat die wat langer geleden van die site is geplukt en daarna tijdje gewacht om de foto te misbruiken.....

navraag bij theoklaassen zou al duidelijkheid kunnen geven...

• t_captain
rlkz schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:11:
Een Q7 voor 9k, right :F

Ik wil dan die 911 wel voor 8k :D
Misschien zijn het slechts voorbeelden van wat deze verkoper voor je kan betekenen. "Geef me 8000 euro en ik steel een vergelijkbare 911 voor je" *O*

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

_eXistenZ_ schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:59:

Die c is wel even belangrijk in die vergelijking. Ook in Duitlsland kost een coupe veel meer dan een sedan.

Maarja, verder geldt zelfs bij autohandlaren: 'If it sounds....'

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 21-10-2011 23:35 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• martjah

martjah

Appel

btw ik ben wel echt geneigd om te mailen voor een afspraak om te kijken =)

gewoon om te kijken wat ze er van maken.

(dit heb ik een aantal dagen geleden ook gedaan bij een oplichter met e-tickets, hij probeerde mij af te zetten en google waarschuwde mij ;))

[ Voor 13% gewijzigd door martjah op 22-10-2011 01:50 ]

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
coldasice schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:23:
helaas staat de audi er niet tussen, ik vermoed dat die wat langer geleden van die site is geplukt en daarna tijdje gewacht om de foto te misbruiken.....
Hmm... lijkt me niet. Want waarom zou theoklaasen hem dan gewoon niet in de verkoop hebben? De auto is immers sinds 22 mei 2010 niet meer op naam gezet. Het is een beetje vaag. Op de marktplaats site staat de verkoper gewoon als particulier te boek, wel 6 jaar actief. Bij echte oplichting zou zo'n account natuurlijk slechts eenmalig gebruikt worden. Daarnaast heeft ie een hele zwik aan auto's staan. Ook van auto's die gewoon midden in een woonwijk op foto zijn genomen.

Misschien zijn het gewoon lokkertjes? Ik heb in het verleden ook wel eens een aardige auto gezien op een advertentie, ik belde of die auto er nog was en ik ging diezelfde dag nog langs. Maar wat bleek, de auto was net toevallig verkocht aan een handelaar. Ze hadden toevallig wel ongeveer een zelfde soort auto maar dan net wat ouder en duurder.

[ Voor 5% gewijzigd door ebia op 22-10-2011 02:03 ]

Verwijderd

Zijn account is 6 jaar oud. Maar ook net zoals ebay; kunnen accounts overgenomen zijn; jarenlang een goede seller, en ineens in handen van een scammer.

Pas wel op; het kan gaan om schade auto's. Ik denk dat daar de cru ligt; maar als verkopen zou je ook een telefoonnummer moeten hebben. Waarom stuur je niet een bericht naar verkoper of je deze kunt bezichtigen? Aan de hand van het antwoord lijkt me wel duidelijk wat de echte intentie is.

Als het een auto is geweest betrokken bij een ongeval; kan verkoper mischien iemand zijn als eigenaar van een sloop. Die schadeauto's inkoopt, en op eigen terrein hersteld ofzo. Op Youtube staat nog een clip over veiligheid van schadeauto's. Een exact hetzelfde model nieuwe auto vs een auto van schadeherstel is de nieuwe auto vanzelfsprekend veiliger. Omdat er bijv goedkoop is gelast, kan een draagbalk van een auto of een impact-steun in de deur ineens een stuk minder 'stevig' zijn.

En inderdaad. 6k voor zo'n auto? Ik denk niet dat iemand aan de andere kant zit met de intentie laat ik de samenleving es wat goeds doen ;)

• Cyb
  • Niet online
De links naar zijn advertentie werken niet meer. Hij heeft ze verkocht, of Markplaats heeft hem eruit gekickt? Geen idee of zijn 6 jarig account nog in de lucht is.

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:54

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik heb contact met de beste man gezocht, want zo'n mooie R32 voor maar € 7800,- zag ik wel zitten :+
Ik vroeg hem of hij ook aan inruil deed.. ik kreeg onderstaande reactie terug;
Hello,

Thank you for your interest in my car. The price for the car is only 7.800 Euro.

The car is in a very good condition. It has no technical or mechanical problems. No engine problems. It has no scratches or dents, no hidden defects.

This is a Dutch car with Dutch registration papers and dutch plates numbers and also with all taxes paid. I bought it from Netherlands when I worked there as a dentist in an exchange program. I moved back to United Kingdom and didn't had time to sell the car before leaving Netherlands, so I'm selling it now . In this moment the car is in Stockport, United Kingdom.I'm also selling it because it's very hard for me to drive a Dutch car on UK roads. As you may know, the UK cars have the steering wheel on the right side .This is a dutch car so, the steering wheel is on the left side.

If you are interested to buy my car, we will have a safe and smooth transaction for both of us.

Let me know if you're still interested in purchasing my car so I can explain you more about it.

Best regards,

Please contact me in English.
Zal ik nog terug reageren om meer info boven water te krijgen ?

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:12

SuBBaSS

-has Ryzen

Ja of hij een foto van de auto wil sturen met een konijn op het dak?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

-Sander- schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:27:
Ik heb contact met de beste man gezocht, want zo'n mooie R32 voor maar € 7800,- zag ik wel zitten :+

[...]

Bizar, exact hetzelfde verhaal als ook in de Autoweek van deze week staat, ook met dat dentist exchange program.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

veel oplichting met auto's die zogenaamd uit het buitenland verzonden worden. Check opgelichtopinternet.nl maar eens, trappen nog zoveel mensen in...

Verwijderd

7500 euro overmaken aan een onbekende zonder de auto te hebben gezien... Je zou het maar doen :X

• t_captain
-Sander- schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:27:

[...]

Wat zijn die tandartsen toch internationaal bezig! Allemaal op uitwisseling van de UK naar hier, en allemaal zo'n handige linksgestuurde auto kopen, vooral een goed idee voor als je na een half jaar weer naar huis gaat ;)
Volgens mij schrikt de gemiddelde Brit zich een ongeluk als hij hier de prijzen van luxe auto's ziet, maar nee, deze tandartsen vinden de prijzen in NL juist heel schappelijk. Doe maar een R32, voor die lage prijzen in NL val je er geen buil aan;) Of een A6, of een 535i, het kan niet op. En als we straks weer naar de UK gaan, verkopen we die auto gewoon aan de volgende geluksvogel ;)

Wat zouden we moeten zonder dat uitwisselingsprogramma van tandartsen? O-)

• martjah

martjah

Appel

Je bedoelt, welke tandarts koopt nu 10 auto's tegelijk? voor het geval dat de andere 9 kapot gaan ?

• t_captain
Je moet dat zo zien: dan kunnen ze nog meer genieten van die goedkope auto's in Nederland en dan blijft er ook nog eens een voordeeltje over voor de locals *O*

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:50

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:44:
7500 euro overmaken aan een onbekende zonder de auto te hebben gezien... Je zou het maar doen :X
Je zou haast zeggen dat mensen die zo naief zijn het ook gewoon verdienen..

Vaak bu'j te bang!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

-tom-562 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:55:
[...]

Je zou haast zeggen dat mensen die zo naief zijn het ook gewoon verdienen..
Tsja, zo denk ik af en toe ook. Maar daarna besef ik vaak ook dat niet iedereen is gezegend met een goed werkend stel hersenenen een degelijke opvoeding. Die opvoeding krijgen ze dan dus alsnog, alleen wel met wat volwassener gevolgen.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Pagina: 1