Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem.

Mijn laptop een Asus G2sg start sinds enige dagen niet meer op. Hij krijgt wel stroom, de hardeschijf gaat draaien, ik hoor het 'Asus Gaming Geluid' maar er gebeurt niets (scherm blijft zwart).
Externe monitor geprobeert maar ook dan geen beeld.
Zonder accu opgestart.
Zonder geheugen gestart etc. geen resultaat.
Ook kan ik de BIOS niet opstarten dus het lijkt erop dat het hier ergens fout gaat.

Nu lees ik verschillende dingen op internet over het 'flashen van de BIOS' etc. maar heb geen idee of dit de oplossing is.

Hopelijk hebben jullie tips of ideeen wat dit kan zijn en/of hoe ik het kan verhelpen.

Ik hoor graag!!!

Alvast bedankt,
Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
Zolang je geen beeld hebt zal bios flashen ook niet lukken...
Het lijkt er op dat er wel volledig opgestart wordt.
Heb je met de (blauwe) Fn toets geprobeerd naar externe monitor te switchen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Ik zie niet in waarom je de BIOS zou willen flashen; dit lijkt mij duidelijk een probleem met de GPU/IGP, of een probleem met de overdracht van het signaal (defecte kabel).

Misschien kan je ook eens checken of de PC wel degelijk boot, door gewoonweg je geluid aan te zetten en wachten tot je het geluid van Windows hoort; indien dit zo is dan is het zeker bovenstaand probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Bedankt voor jullie reacties. Het switchen naar een andere monitor of naar de HDMI aansluiting heb ik inmiddels geprobeert maar helaas zonder resultaat.

Bij het opstarten krijg ik geen Windows geluid te horen (wel het ASUS gamers geluid), ook gaan de gebruikelijke lampjes (als wifi etc) niet branden. De harde schijf draait echter wel.

Vandaar ook mijn vermoeden dat het probleem ergens voor het opstarten van der BIOS zit.
Ben benieuwd naar jullie ideeen!

Groeten,
Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:45
Lijkt eerder een defect moederbord in het algemeen. Kan een corrupte bios zijn, maar nog veel meer andere dingen. Als er nog garantie op zit zou ik daar eerst een proberen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
Als je nu eens een externe monitor aan je DVI of VGA aansluiting hangt, krijg je dan wel beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Van de week de laptop naas Asus gestuurd. Gisteren bericht ontvangen over het euvel.
Oorzaak: defect moederbord.

Kosten vervanging inclusief montage een kleine 400 Euro (nog even over nadenken dus.....), heb inmiddels ook al een G74 gekocht;-)

Jullie toch bedankt voor de adviezen en tot een volgend probleem!

Menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:34

auto660

1991 240 GL Brick

Je laptop heeft een 8700m. De 8xxx (m) serie staat bekend om kapot te gaan na 2 tot 4jaar. Als jou videokaart kapot is heb je dus geen beeld net zoals bij jou. Als de bios dan merkt dat je videokaart kapot is laat die je laptop misschien niet verder booten maar wel zijn geluidje horen. Denk ik :)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Pagina: 1