hoe block ik een IP in Winroute?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:37
heb wat zitten rommelen maar het lukt me niet. gaat me er om dat ik een ip (op internet) ontoegankelijk wil maken vanaf mijn netwerk.

weet nu niet of ik uitgaand moet blokken (richting dat ip) of inkomend (vanaf dat ip) en hoe ik dat moet regelen.

Had het ip als source en als destination al ingevuld (om en om) met alle poorten en tcp als protocol maar de webiste kan ik nog steeds openen........

raar. snapt iemand die packet filtering van winroute?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zoek het ff lekker op in je manual, die zit er namelijk bij als je het pakket KOOPT.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven,

Loop niet zo te balken :(
Jaspov vraagt iets heel normaals en als ie dat niet in de manual kan vinden (die je BTW zowieso kan downloaden en behoorlijk dik is) is het zijn goed recht het hier te vragen.

En loop niet zo'n moraalridder te wezen, WinRoute Pro is OOK als trial te downloaden dus dat KOPEN geschreeuw slaat nergens op....

Owja, ik zelf heb WinRoute Pro online gekocht. Denk je dan echt dat ze je de manual met een postduif naar je toe sturen ofzo? |:(

En 'm dan ook nog in de stoute usertjes aanmelden, tssk, foei! Is je Oracle database soms ontploft? :)

edit:
[quote]
Dit gaat nergens over. Slotje is aangevraagd.
[topic=147615]
[/quote]

Meneer bepaalt dus wat wel en niet kan/mag.
Walgelijk. En dan ook nog sluiten op dat advies. Bah....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen kwam ik erachter dat zowel pven als ik Jaspov voor geen meter geholpen hebben.
En da's kut, zodat ik m'n long-time ago gedownloade PDF-manual maar eens ga doorspitten..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Zucht... het is dan software voor internet delen, maar de vraag heeft niks met internet & telefonie te maken... -> software algemeen

En nee ik heb ook niet geholpen. Flauw he :P

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup,

je hebt gelijk.

En ja, weer niet geholpen ;) Nog effe aan het }:O in de manual....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hihi, jongens, zo komt ie er echt niet hoor :D

Maareuh, laat ik dan maar even het verlossende woord geven, of in ieder geval een poging daar toe doen. Ik heb ff op de pagina's van de makers gesnuffeld, en daar vond ik dit:Hierin staat volgens mij wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijken of ik het ook kan, just for fun :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
pven,
Loop niet zo te balken
Jaspov vraagt iets heel normaals en als ie dat niet in de manual kan vinden (die je BTW zowieso kan downloaden en behoorlijk dik is) is het zijn goed recht het hier te vragen.

En loop niet zo'n moraalridder te wezen, WinRoute Pro is OOK als trial te downloaden dus dat KOPEN geschreeuw slaat nergens op....

Owja, ik zelf heb WinRoute Pro online gekocht. Denk je dan echt dat ze je de manual met een postduif naar je toe sturen ofzo?

En 'm dan ook nog in de stoute usertjes aanmelden, tssk, foei! Is je Oracle database soms ontploft?

edit:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
AAAAAAARrrrrhhhhhgggg......ik wil kabel
--------------------------------------------------------------------------------

Meneer bepaalt dus wat wel en niet kan/mag.
Walgelijk. En dan ook nog sluiten op dat advies. Bah....

[Dit bericht is gewijzigd door ALepH#1 op 21-03-2001 22:35]
Wow, eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt als ik !
de ergsten die er zijn dat zijn de verklikkers en de mensen die steeds zeggen dat dingen niet mogen. ik weet wel waar diegenen zouden hebben gezeten in de ons allen wel bekende periode die ik niet bij naam ga noemen want straks krijg ik ook straf !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 09:44

DwarV

Rekent aan het leven

Als het je echt niet lukt, installeer dan een firewall, zoals blackice, voldoet perfect (bij mij dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
PoehPoeh, wat voel ik me nu toch schuldig... OhOh, ik help mee om GoT leefbaar te houden, maar al die mensen die hier maar zelden komen, vinden dat niet nodig en gaan over anderen lopen zeiken die het wel nodig vinden. :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het als volgt gedaan:

Maar onder Settings -> Advanced -> Address Groups een groep aan en noem die bijvoorbeeld BANNED_IP. Zet hier de ipnummers in van de servers die je wil blokken.

Maak dan een rule op de Incoming Tab van de packet filter (wel de NIC nemen die verbonden is met het internet) en kies het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://home.gelrevision.nl/~r-spekschoor/images/banned_ip.jpg

Packet Discription = IP
Source type = Address Group
Name = BANNED_IP
Destination = Any address
Action = drop
Log packet = Log into Window

Zorg ervoor dat die rule bovenin de set komt te staan zodat deze als eerst wordt doorlopen. Maak eventueel hierna rules voor de verbingen die wel mogen, bijvoorbeeld mail, icq etc.

Works for me!

Succes!

T-Rob
(Vragen? ICQ me on 51774834

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 15:37
Jij helpt mee om het hier leefbaar te houden?

>:) MUHAHAHAHAHA!

Typisch een geval van vroeger veel gepest :'( en nu denk je dat je hier belangrijk bent. Dream on and get a life!

Anyway deze vraag gaat over het blocken van poorten in een netwerk. Het lijkt me dat de mensen hier dan waarschijnlijk meer weten dan in software algemeen........

Daarnaast heb ik inderdaad de handleiding liggen hier. Oordeel niet zo snel! (wat kunnen zommige mensen wantrouwend zijn zeg.....)

De handleiding behandeld het venster niet dat T-Rob net heeft gepost.

Inmiddels ben ik er wel uit. Winroute siet incoming en outgoing ten opzichte van zichzelf (komt het winroute in of uit) en ik dacht dat incoming vanaf internet was.....

dank voor de hulp.

Pven: als jij op zo'n toon begint is het niet raar dat anderen gaan zeiken. Over leefbaar houden gesproken!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
I rest my case.
Maaruh: waarom heb je niet in LA gepost dan had ik er tenminste op kunnen reageren, of was dat niet de bedoeling? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:01

mvds

Totally awesome!

Nokken met flamen/zeiken en off-topic gelul. Gewoon weer vriendjes en on-topic. Ok?
Pagina: 1