2de beeldscherm/ 2de videokaart

Pagina: 1
Acties:

• FerdinandeZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2025
Hey beste tweakers,

Ik heb van de zomer een computer en was benieuwd of ik er een 2de beeldscherm kan aanhangen.
De pc draait W7-64Bits en heeft een 6870 amd videokaart erin.

Mijn normale monitor heeft gewoon een DVI aansluiten en is aangesloten op de AMD 6870 videokaart. Ik had al geprobeerd om een 2de beeldscherm aan te sluiten op de 2de uitgang van deze videokaart, maar dit ging helaas niet want het beeldscherm werd niet herkend. Zelfs wanneer ik opnieuw opstart krijg ik bij beide geen beeld meer.

Nu vroeg ik mij af of ik ook een 2de videokaart kan plaatsen en daarmee de 2de monitor mee kan weergegeven. Het probleem is wel dat deze 2de videokaart ouder is, namelijk een Nvidea 8600GT. Ik weet niet of dit goed gaat met de nieuwe AMD. Het beste zou natuurlijk zijn 2dezelfde.

Wat is de beste optie om mijn 2de beeldscherm (VGA 17'') aan te krijgen.

Met vriendelijke groet, FerdinandeZ

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
FerdinandeZ schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:00:
Mijn normale monitor heeft gewoon een DVI aansluiten en is aangesloten op de AMD 6870 videokaart. Ik had al geprobeerd om een 2de beeldscherm aan te sluiten op de 2de uitgang van deze videokaart, maar dit ging helaas niet want het beeldscherm werd niet herkend.
[..]
Wat is de beste optie om mijn 2de beeldscherm (VGA 17'') aan te krijgen.
Dat tweede scherm heeft dus een VGA-aansluiting en probeer je via een DVI-I naar VGA verloopje aan te sluiten? Heb je geprobeerd om de poorten even om te wisselen, dus je bestaande monitor op de andere DVI poort en je verloopje op de aansluiting van je originele monitor? Kans bestaat namelijk dat maar één van de twee DVI poorten DVI-I is en dus ook een vga-signaal voert.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Die 2 videokaarten gaan niet werken (AMD + NVidia = $#^%$^#).
Probeer eens het scherm aan te sluiten en dan op het knopje Detecteren te klikken bij de eigenschappen. Wissel de schermen eens om, probeer eens wat te experimenteren... Als de stekkers passen kan er niets fout gaan.

• FerdinandeZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2025
tja ik heb al gezien dat de monitor een DVI aansluiten heeft (zonder de 4 pinnentjes rondom de platte pin) en de verlopen hebben dit wel, zodra ik mijn 2de scherm aansluit krijg ik geen beeld. Er zit ook een DVI aansluiting volgens mij bij de moederbord. Of die werkt weet ik niet. Dus een van die 2 dvi aansluiten moet een analoge signaal geven. Dan gaan we eens expirimenteren.