Afgelopen zomer ben ik in de vakantie naar Ohrid geweest en heb voor het eerst een camera meegenomen (D70s). Dit is wel bevallen en ik zou me graag wat verdiepen in de fotografie. Omdat de zon redelijk hard en fel is in de zomer in Macedonië heb ik wat nabewerking gedaan in Lightroom. Wellicht wat overdone maar het is ook een manier om het programma te leren kennen. Ik hoop er hier wat van te kunnen leren, ben nog een leek op het gebied van technieken, scherptediepte, nabewerking etc etc.
Ohja en ik ben nieuw hier (na maanden lurken) and so without further ado; de foto's.
#1 Ohrid Lake: geschoten van een boot

#2 St.John-Kaneo vroeg in de ochtend rond 7 uur oid

#3 Toevallige shot op de boulevard. Ik probeerde wat mensen te 'tracken' in beweging, heeft vast een naam, en dit kwam er uit. Ik baal een beetje dat de foto niet echt scherp is.

#4 Dame op de markt. Vond het contrast van het gebruik van de mobiele telefoon en haar als persoon een leuk contrast. 1 Shot want ik durfde niet pontificaal te gaan fotograferen, had graag nog wat aan de compositie gedaan.

#5 Auto onder een boom. Wederom een soort van contrast foto; auto en boom, oranje tegen het groen van de boom.

#6 Upstream van een bron bij een klooster. Geschoten uit een roeibootje. Het water is heel helder en in de voorgrond is de bodem van de stroom te zien.
#7 Uit hetzelfde bootje een toevallige shot

#8 Dobbelsteen bleef ineens staan tijdens het duizenden.
#9 Portiek in Struga. Foto was erg flets en grijs, heb er wat kleurtjes ingegooid. Iets overdone maar overdrijven is soms gewoon leuk
Ohja en ik ben nieuw hier (na maanden lurken) and so without further ado; de foto's.
#1 Ohrid Lake: geschoten van een boot

#2 St.John-Kaneo vroeg in de ochtend rond 7 uur oid

#3 Toevallige shot op de boulevard. Ik probeerde wat mensen te 'tracken' in beweging, heeft vast een naam, en dit kwam er uit. Ik baal een beetje dat de foto niet echt scherp is.

#4 Dame op de markt. Vond het contrast van het gebruik van de mobiele telefoon en haar als persoon een leuk contrast. 1 Shot want ik durfde niet pontificaal te gaan fotograferen, had graag nog wat aan de compositie gedaan.

#5 Auto onder een boom. Wederom een soort van contrast foto; auto en boom, oranje tegen het groen van de boom.

#6 Upstream van een bron bij een klooster. Geschoten uit een roeibootje. Het water is heel helder en in de voorgrond is de bodem van de stroom te zien.

#7 Uit hetzelfde bootje een toevallige shot

#8 Dobbelsteen bleef ineens staan tijdens het duizenden.

#9 Portiek in Struga. Foto was erg flets en grijs, heb er wat kleurtjes ingegooid. Iets overdone maar overdrijven is soms gewoon leuk