Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer print scheef Xerox

Pagina: 1
Acties:

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 21:19
Vorige maand heb ik Xerox Phaser 6000 printer gekocht. Na enkele dagen was het mij opgevallen dat hij scheef print. Het is maar een millimeter en dus viel het niet op. Maar toen ik een website afprintte merkte ik het probleem aan het webadres(onderaan) en de titel boven.

De titel en het webadres gaan lichtjes naar boven. Vermoedelijk ook de rest van de tekst maar het is niet zo waarneembaar. Soms is de scheve afdruk goed waarneembaar, de andere keer niet.

Wat heb ik geprobeerd?
-Ander papier. Ik gebruiktte Aldi Cheap Ass paper
-Het papier zit goed vast in de lade
-Op de grond gezet, misschien dat de tafel niet recht is
-Printer eens uitgeblazen (hopeloze poging)

Heeft een led-printer speciaal papier nodig?

Afbeeldingslocatie: http://scriburo.be/wp-content/uploads/2011/08/phaser-6000-6010.jpg

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Een led printer heeft geen speciaal papier nodig.
Het is imho gewoon een laserprinter met (een rij) leds ipv een laser.

Het papier wat je hebt, is dat geschikt voor inkjet en laser? Meeste papier is dat wel, maar speciaal papier voor inkjet zou ik er niet in doen.

• edmunt
Het papier dat ik nu gebruik is voor laser en inkjet. Ik gebruikte hetzelfde papier bij men vorige laser printer. Nooit problemen mee gehad.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11 00:31
Controleer de oppakrollen, misschien dat er eentje slipt waardoor het papier scheef naar binnen wordt gevoerd.

My favorite programming language is solder.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Alle geleiders goed aangedrukt? Papier nagemeten of het wel echt A4 is? Heb zelf wel eens een pakje cheap a4 papier gehad wat toch wel een beetje van de standaard afweek, dat was 20,5x29, nog wat. Het hoort 21x29,7 te zijn voor A4.

Soms willen de rubber wieltjes etc in de printer ook wel eens wat glad zijn bij een nieuwe printer, die moeten soms ook eventjes inwerken. Kan je uiteraard meehelpen door rubber-reiniger oid te gebruiken... en niet te glad papier gebruiken. Lekker 'ruw' greenlabel oid.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
Hij is nieuw:

Weet je zeker dat er niet ergens een stukje tape oid van de transportbeveiliging is blijven hangen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• edmunt
@Tens, ik heb alles nagekeken. Ik zie niet onmiddellijk een stukje tape.

@MicGlou, ik heb 3 soorten papier gebruikt waaronder ook duurdere sorten. De rubbere wieltjes zou wel eens kunnen, maar ik zit nu al over de 1000pagina's dat ik heb afgedrukt. Rubber reiniger ga ik verlopig nog niet gebruiken aangezien er nog garantie op het toestel is.

@Puch-Maxi, hoe controleer je het best die oppakrollen?
Pagina: 1