Crossfire HD 6850

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-01-2018
Hallo Tweakers,

In verband met het nieuwe spel Battlefield 3 zou ik misschien een tweede GPU willen aanschaffen, om alles op ultra high te kunnen spelen. Ik heb een Full HD resolutie en wil graag minimaal 50 fps kunnen halen. Ik heb een budget tot €300,-. En als ik beter een Nvidia zou kunnen nemen, zou ik gaan voor de GTX 570 of gaan voor AMD HD 6950 / 6970. Ik heb overigens een Intel systeem. Mijn specs zijn: Intel i7-2600, Asus HD 6850, Kingston 8GB RAM 1333MHz. Verder heb ik een 550W voeding van het merk Eminent. Ik wil graag weten welke GPU het beste draait met mijn systeem en dat spel. Het enige punt is, dat ik ook GTA IV goed wil kunnen spelen, want ik heb ook nog eens gehoord dat dat spel veel problemen geeft met Crossfire. (Maar daar kan ook een fix voor zijn.) Ook wil ik weten hoe het zit met de hitte van GPU's die in Crossfire staan.

Dus kort samengevat: Ik wil weten welke voeding ik eventueel nodig heb en welke GPU het beste is in dit geval. P.S. Ik zou het liefst het meest voordeligst uit willen zijn.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Jurianus op 21-10-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan geen tweede gpu erbij doen met 550 watt en zeker niet met eentje van Eminent.

HD 6970 en gtx 570 hebben beide 550 of meer nodig, dat kan je dus wel proberen, maar met een voeding van Eminent !!? en een budget van 300? of is dat alleen voor de gpu?

Voor 2 gpu's heb je rond 700-750 watt nodig, ik zou echt aan een nieuwe voeding denken, en aan een tier 1 model/merk voor sli of crossfire. Denk aan seasonic, corsair bijv.

En de rest van je specs graag, HDD enzo.

Mijn eigen voorkeur voor gpu is nvidia, voor nu dan :) . Maar je hebt al en 6850, een tweede 6850 is rond 130 + een voeding van rond 110-120 zit je all binnen je budget, dat lijkt me the way to go? voor (BF3 Full HD min 50 fps?) of wachten voor AMD die komt met nieuwe gpu's serie maar niet voor BF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Voor CFX 6850 heb je nog geen 300W nodig, dat kan lukken met een goede 550W voeding hoor

Anyhow, Jurianus wacht tot volgende week , het kan zijn dat 1gb VRAM te weinig is en je dan beter af bent met een HD69xx of een nvidia variant met 1,25gb+ VRAM

Edit: http://www.anandtech.com/bench/GPU11/233

Kijk maar hoeveel alles trekt :) systeem waarmee ze testen is i7 920 3,33ghz, 6gb ram en game moederbord

[ Voor 25% gewijzigd door yzx op 22-10-2011 09:42 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles wat hierboven staat klopt eigenlijk wel.
ik zou als ik jou was voor een AMD kaart gaan, zeker met een beperkt budget geven die meer bang for buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Op het doosje van mijn 2 Sapphire HD 6850's staat dat er voor crossfire minimaal een 650W voeding nodig is. Ik heb er dan voor mijn setje ook voor gekozen een 700 Watt voeding aan te schaffen. 2x 6850 is beter dan één 6950.

Eigenlijk zou je even moeten wachten tot het spel uit is dan kan ik wel zeggen hoe hij op een i7 920 met 12GB ram en het CFX setje speelt.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Wat ik vooral graag zou willen weten is hoe het zit met de temperatuur van de grafische kaarten in Crossfire, terwijl je aan het gamen bent. En dan bedoel ik dit zonder zware koeling. Maar het grote geval waarom ik twijfel is ook, omdat GTA IV moeilijk zou doen met Crossfire. Ik zou voor AMD gaan vanwege meer videogeheugen, maar ik zou ook voor Nvidia kunnen gaan vanwege betere performance bij Intel. Maar dan heb ik wel minder veel video geheugen. En ja, als ik een nieuwe GPU + voeding zou moeten aanschaffen, heb ik een budget tot €400,-. GPU = €300,- en voeding = €100,-. Die prijzen zijn plus minus. Als ik voor Nvidia zou gaan, dan zou ik voor deze GPU gaan: GTX 570 en als ik ook een nieuwe voeding zou moeten kopen, dan zou ik voor deze voeding gaan: 750W. En als ik voor AMD zou gaan, dan zou ik gaan voor deze GPU: HD 6970.

[ Voor 36% gewijzigd door Jurianus op 23-10-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Ga voor een HD6950 Sapphire Dirt 3 edition, als je denk ooit die in CFX te zetten neem dan de 650W XFX ( als je gaat OCen de 750W variant ) voeding, wil je dat niet neem je de XFX 550W voeding :)
Meer ga je niet nodig hebben
En dat Nvidia beter werkt Intel is niet waar hoor

[ Voor 7% gewijzigd door yzx op 23-10-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Alhoewel ik altijd aan de toekomst denk, moet je nagaan dat de TS momenteel een i7-2600 heeft, dus geen overclock-versie. Dus dan zou inderdaad 550W voldoende moeten zijn.

Het verschil in het combineren van een AMD gpu en Intel processor of Nvidia gpu en Intel processor bestaat niet. Het zijn beide in feite onafhankelijke componenten en werken in feite niet beter met AMD of Intel. AMD gpu's hebben over het algemeen het voordeel dat ze wat voordeliger zijn dan de tegenhanger van Nvidia.

De Sapphire Dirt3 edition is overigens een goede aanrader. Vooral als je een extra game erbij wilt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Ik heb ook begrepen dat je de HD 6950 kan flashen naar HD 6970 als je het veilig doet. Maar is Sapphire een goed merk? Als ik voor meer video geheugen zou gaan, is die HD 6950 echt voordelig! Hopelijk is hij ook makkelijk te flashen.

[ Voor 47% gewijzigd door Jurianus op 23-10-2011 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Jurianus schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:12:
Ik heb ook begrepen dat je de HD 6950 kan flashen naar HD 6970 als je het veilig doet. Maar is Sapphire een goed merk? Als ik voor meer video geheugen zou gaan, is die HD 6950 echt voordelig! Hopelijk is hij ook makkelijk te flashen.
Nja ze worden beveiligd hier en daar lukt er nog wel 1tje, de Dirt 3 hebben sommige wel succesvol geunlockt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Het lollige is dat ik Dirt 3 een keer zelfs bijna wilde gaan kopen, maar de game te duur vond. Hoe riskant is unlocken eigenlijk?

[ Voor 15% gewijzigd door Jurianus op 23-10-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jurianus schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:22:
Het lollige is dat ik Dirt 3 een keer zelfs bijna wilde gaan kopen, maar de game te duur vond. Hoe riskant is unlocken eigenlijk?
Ligt aan je kaart.
Met een reference design heb je twee biosen en als unlock niet goed werkt dan haal je de switch over en dan ben je terug op de normale 6950 settings.

Non reference kan je meestal niet eens unlocken omdat die gelazerd zijn.

Verder zou ik nog even een weekje wachten. De benchmarks afwachten en kijken wat je nou echt nodig hebt voor Ultra. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Maar wat bedoel je met Non reference design? Ik heb nog nooit een kaart ge-unlocked, dus ik weet niet hoe gevaarlijk het kan zijn. Het zou mooi meegenomen zijn als ik wist hoe. Verder kan ik als ik het niet durf altijd de HD 6970 nemen, of gewoon wachten tot de game uit is. En die laatste optie vind ik wel de beste. Ik denk sowieso dat mijn HD 6850 net tekort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede tweakers hebben wel gelijk, als je niet gaat overclocken heb je genoeg aan 550 watt, ik dacht dat ik een K zag 8)7 .

Hoeveel RAM sticks, fan, hdd's en dvd spelers heb je? En voor zekerheid:
http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Wat is je mobo ivm CF temps vraag? heb je CF cables in verschillende lengtes?

None reference is dat ze andere cooling en/of pcb gebruiken voor de gpu dan de fabrikant aan geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Volgens die site kan ik een HD 6950 runnen en onder de 550W blijven :)
Het enige punt is dat mijn huidige Eminent voeding te weinig pinnen heeft voor die GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat je idd een nieuwe voeding nodig hebt, maar haast je je niet, wacht for BF3 benchies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jurianus schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:57:
Volgens die site kan ik een HD 6970 runnen en onder de 550W blijven :)
Het enige punt is dat mijn huidige Eminent voeding te weinig pinnen heeft voor die GPU.
Als een voeding van 550 watt niet eens twee 6 pins PCI-e connectors heeft moet je die niet langer in je PC laten. :+
Maar ik zou het toch even een weekje laten rusten en wachten op de benchmarks.

Verder als je mobo 2 PCI-E x16 sloten heeft die op x8 werken kan je beter je voeding vervangen en een tweede AMD6850 erbij prikken. Dat is sneller en goedkoper dan een AMD6970. Presteert ongeveer gelijk aan een GTX580.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Maar presteert het ook beter in GTA IV? (En dat van die voeding had ik al door.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jurianus schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 02:10:
Maar presteert het ook beter in GTA IV? (En dat van die voeding had ik al door.)
Tenzij GTA IV geen crossfire ondersteunt wat mij vreemd lijkt zal het wel een stuk beter lopen. ;)
Voor BF3 ultra zit je eigenlijk vast aan een multi GPU setup met de huidige GPU's dus ontkomen ga je er waarschijnlijk niet aan.

Maar ik zou het echt even laten rusten. Er werd gezegd dat je twee GTX580's nodig zou hebben voor BF3 ultra maar dat is niet zo zeker meer. Het feit is dat niemand het eigenlijk goed weet op het moment behalve DICE en een aantal reviewers die onder strikte NDA staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Ik heb een link gevonden over hoe de GPU's in BF3 presteerden en dit is de link: http://www.techspot.com/r...ta-performance/page3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je genoeg 4 pin molex hebt, denk aan een 4 pin molex naar 6 pin pci-e adaptor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Jurianus schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 02:37:
Ik heb een link gevonden over hoe de GPU's in BF3 presteerden en dit is de link: http://www.techspot.com/r...ta-performance/page3.html
Beta zegt niets
Hoe dan ook, 1gb VRAM zou een bottleneck zijn.

Ik denk dat 6950 + XFX 550W wss een goede optie gaat zijn :> maar idd wacht tot volgende week tenzij je niet kunt wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Dan heb ik ook een vraag: wat is molex en wat is peripheral? Verder wacht ik sowieso totdat het spel uit is en denk ik dat (volgens de beta) de HD 6970 net zo goed presteert als de GTX 570. Maar dan ga ik eerder voor de HD 6970, omdat die meer videogeheugen heeft. En misschien voor de HD 6950 als die makkelijk te unlocken is. Verder zou ik niet wachten op de 7xxx serie, omdat die voor PCI-E 3.0 wordt gemaakt en mijn moederbord ondersteunt alleen tot PCI-E 2.1. Maar als dat niks uit zou maken (met die bandbreedte en zo) zou ik toch voor een 7xxx serie gaan. Verder zou ik ook willen weten of je PCI-E 3.0 grafische kaarten op een moederbord met PCI-E 2.1 ondersteuning kan plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jurianus op 23-10-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pac-dfp
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-08 22:23
@ts Kijk eerst eens goed welke voeding je hebt. Ik kan op de website van Eminent twee 550W voedingen vinden. http://www.eminent-online...p/1/13/33/pc-voeding.html De deluxe versie kan zo goed als niks leveren op de 12V lijnen (pakt oa je videokaart vanaf), de extreme al iets meer. Ik zou hier eerst eens goed naar kijken. Hoewel ik niets over de kwaliteit van deze voedingen weet is deze kennis op dit forum vast wel beschikbaar. Zou eens een kijkje nemen in het BBG voeding topic [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28 Op het eerste oog gaan er bij mij aardig wat alarmbelletjes rinkelen, maar mocht de kwaliteit van de extreme in orde blijken kan je hier wellicht een enkele 69xx kaart op draaien icm verloopjes. Ook met een zuinige kaart uit de nieuwe 7xxx serie zou je de voeding kunnen behouden. Mocht de voeding (te) slecht zijn, en die kans schat ik vrij hoog in, dan kan je ook meteen een advies krijgen over een nieuwe voeding. Dat is geen overbodige luxe aangezien je zelf met een coolermaster gx aan kwam zetten die op zijn zachts gezegd een stuk beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Heeft er iemand ervaring(en) met een PCI-E 2.1 grafische kaart op een PCI-E 1.0 moederbord, want als dat goed zou werken volgens jullie ervaringen, ga ik ervan uit dat PCI-E 3.0 op een PCI-E 2.1 moederbord ook wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Jurianus schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:39:
Heeft er iemand ervaring(en) met een PCI-E 2.1 grafische kaart op een PCI-E 1.0 moederbord, want als dat goed zou werken volgens jullie ervaringen, ga ik ervan uit dat PCI-E 3.0 op een PCI-E 2.1 moederbord ook wel kan.
PCIe is backward compatible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Dus het werkt! :) Oké dit wilde ik weten. Verder zou de nieuwe GPU deze soort memory krijgen: XDR2. Als opvolger voor GDDR5 en XDR2 zou dan dus GDDR5+ gaan heten. Als die nieuwe generatie zou uitkomen en zou werken met de nieuwe voeding, dan zou ik gaan voor de HD 7990 anders de HD 7970. i.v.m. met de lagere prijs, omdat de productiekosten omlaag zouden gaan door de nieuwe microarchitecture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Als het klopt, is het zo dat de Sapphire HD 6950 2GB GDDR5 Dirt3 Edition een dual bios heeft en te unlocken is naar HD 6970. Als dat werkt en het soepel gaat draaien in Battlefield 3, dan koop ik deze GPU uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:11
Ik draai hier probleemloos op een 520Watt voeding met een overgeclockte i5-750 en 2x 6850 in crossfire. Paar hdd's er bij ook geen probleem :) De gecombineerde prestaties zitten in de buurt van de GTX 580, dus prijstechnisch gezien denk ik de interessantste upgrade, de 6850 kost niet meer zoveel.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Jurianus schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:06:
Als het klopt, is het zo dat de Sapphire HD 6950 2GB GDDR5 Dirt3 Edition een dual bios heeft en te unlocken is naar HD 6970. Als dat werkt en het soepel gaat draaien in Battlefield 3, dan koop ik deze GPU uiteraard.
Ik geloof dat de HD6950 Dirt3 geen dual BIOS heeft, maar wel is te unlocken naar de HD6970.
Deze heeft wel een dual BIOS:
pricewatch: Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E

Heb hier zelf twee van (in CF) en dat loopt super.
Zijn beide ook ge-unlocked naar de HD6970 trouwens.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnt sommige hebben een double bios en de tweede bios is al unlocked.

http://www.overclock.net/...hd6950-dirt3-edition.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Dit is wat Azerty over deze kaart vermeld:
jasiccama schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:07:
[...]

Ik geloof dat de HD6950 Dirt3 geen dual BIOS heeft, maar wel is te unlocken naar de HD6970.
Deze heeft wel een dual BIOS:
pricewatch: Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E

Heb hier zelf twee van (in CF) en dat loopt super.
Zijn beide ook ge-unlocked naar de HD6970 trouwens.
Dit is wat Azerty over de HD6950 Dirt3 Edition vermeld:

"The SAPPHIRE HD 6950 Dirt3 Special Edition is a new SAPPHIRE original model with a special cooler using a new dual fan configuration. Based on the latest high end AMD GPU architecture, it boasts true DX 11 capability and the powerful configuration of 1408 stream processors and 88 texture processing units. With its clock speed of 800MHz for the core and 2GB of the latest GDDR5 memory running at 1250Mhz (5 Gb/sec effective), this model speeds through even the most demanding applications for a smooth and detail packed experience. A Dual BIOS feature allows enthusiasts to experiment with alternative BIOS settings and performance can be further enhanced with the SAPPHIRE overclocking tool, TriXX, available as a free download from http://www.sapphiretech.com/ssc/TriXX/"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat double bios maakt het wel heel erg makelijk om in ieder geval een unlock te pogen, maar alsnog, ik denk niet dat er 100% zekerheid is, zie dat als een sort bonus met meer kans om een unlock.

Ik voel jouw vinger op de trekker, itchy ha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Verder heb ik nog een vraag over de voeding. Is dit een goede voeding: Nexus RX-7000? Ik wil ervan zeker zijn dat deze voeding een HD 6950 Dirt3 Edition kan trekken. Met de huidige PCI-E aansluitingen. De GPU vraagt 2 x 6 pin. Heeft deze voeding dat ook, of moet ik zo niet kijken? Alvast bedankt. Verder post ik het wel als ik de HD 6950 heb gekocht en hem succesvol heb overgeklokt.

[ Voor 9% gewijzigd door Jurianus op 24-10-2011 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerder voor:

pricewatch: XFX PRO750W

gaan, gemaakt door seasonic.

http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/1182/1

Ik kan geen fatsoenlijk review vinden van die nexus.

Beide voedingen hebben genoeg aansluitingen voor 2 video kaarten.

Hmmmm ben niet zeker van de aantal pci-e aansluitingen op die nexus.

Een voeding van 700watt moet gewoon 2 x 6 pin hebben plus 2 x 6+2 pci-e aansluitingen of niet?

Go 4 xfx.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Ik ben op deze site tegengekomen dat jasiccama deze voeding toevallig heeft, dus hij / zij weet wel hoe deze voeding is. Die Nexus is modulair, dat kan al een verschil maken met die kabels. Deze XFX heeft wel alles aan boord wat ik nodig heb, dus deze is misschien toch makkelijker voor mij.

Welke voeding is beter? Deze: XFX of deze: Corsair.

[ Voor 69% gewijzigd door Jurianus op 24-10-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
Jurianus schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:04:
Ik ben op deze site tegengekomen dat jasiccama deze voeding toevallig heeft, dus hij / zij weet wel hoe deze voeding is. Die Nexus is modulair, dat kan al een verschil maken met die kabels. Deze XFX heeft wel alles aan boord wat ik nodig heb, dus deze is misschien toch makkelijker voor mij.
Klopt, maar ik heb hem gehad :)
Zit één vaste PCI-E 6 pin en een losse PCI-E 6 pin aansluiting.
Bekijk de specs maar even:
http://www.nexustek.nl/Ne...iet_Power_Supply_700W.htm

Verder wel een goede voeding hoor, maar heb sinds kort een Cooler master Silent Pro M700.
Werkt ook super met mijn CF HD6950.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Dus die Nexus kan je aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
Ja hoor, zeker :)
Als ik met mijn CM M700 de CF HD6950 stabiel kan laten draaien, dan lukt dat bij jouw ook zeker met de Nexus.
Is verder een stille voeding en mocht je aansluitingen te kort komen (PCI-e), dan gebruik je de kabeltjes die bij de kaarten geleverd zijn (Molex --> PCI-e).
Die zitten toch bij je kaart en anders heb ik nog wel een paar liggen voor je :)

Of hoef je kaart maar aan te sluiten met één PCI-e kabel?

[ Voor 5% gewijzigd door jasiccama op 24-10-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Ik heb net mijn vaste systeembeheerder gebeld en hij zei dat de Nexus zeer goed is. Verder kan ik het modulaire gedeelte gebruiken om meerdere PCI-e aansluitingen te kunnen gebruiken, als dit nodig is. Dus ik ga voor de Nexus RX-7000. En mijn nieuwe GPU wordt dan: Sapphire RADEON HD 6950 Dirt3 Edition. Dit zal ook wel een goede combinatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
Jurianus schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:28:
Ik heb net mijn vaste systeembeheerder gebeld en hij zei dat de Nexus zeer goed is. Verder kan ik het modulaire gedeelte gebruiken om meerdere PCI-e aansluitingen te kunnen gebruiken, als dit nodig is. Dus ik ga voor de Nexus RX-7000. En mijn nieuwe GPU wordt dan: Sapphire RADEON HD 6950 Dirt3 Edition. Dit zal ook wel een goede combinatie zijn.
Goede keus :)
Loopt bij mij ook als een zonnetje dus het zal je zeker niet tegenvallen.
Als ik het goed begrijp dan koop je dus eerst één HD6950 toch?
Kun je altijd later beslissen om er nog eentje naast te plaatsen, je voeding trekt dat makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Ik ga het nu eerst doen met één HD 6950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die xfx is superior aan beide, nexus en die corsair.

Nexus RX7000(ATNG) schijnt van hetzelfde platform te zijn van rosewill green.

http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=8117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
Ik heb ondertussen de Sapphire RADEON HD 6950 Dirt3 Edition en de Nexus RX-7000 besteld.
Pagina: 1