marantz sr5000 zonder surround?

Pagina: 1
Acties:

• heilige geit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 17:07
goedendag mede tweakers,

Van de week kwam ik met het opruimen van de zolder een stel van mijn wat verouderde midrange speakers tegen. Ik dacht bij mezelf, zou ik deze niet kunnen gebruiken bij de receiver als vervanging van een stel licht haperende speakers. Nou dit heb ik dus geprobeerd naast de twee hoofdspeakers heb ik dus de twee gevonden speakers aangesloten op de aansluitingen voor de achterste speakers. Maar nu blijkt dat je die twee aansluitingen(in ieder geval naar mijn weten) alleen kan gebruiken als de receiver in een van zijn surround standen staat. Maar dat is nou net wat ik niet wil, aangezien je dan geluidsverandering krijgt in de vorm van echo. Dus nou is de vraag is er met de hardware die ik hier voorhanden heb(dus de sr5000 met twee paar speakers) iets aan te veranderen zodat je als het ware normaal analoog stereo geluid hebt, maar dan uit vier boxen. alvast bedankt

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Dat ding kan toch gewoon op 6ch stereo ?
Althans.. mijn SR5200 wel.

Hmm.. als ik de manual van de 5000 nalees lijkt deze het alleen over de front-center-front te kunnen sturen... dan heet het 3 stereo.

[ Voor 50% gewijzigd door Korvaag op 21-10-2011 16:32 ]

UNOX: The worst operating system

• heilige geit
ja precies ik heb inderdaad 3 stereo maar dan is het signaal wat naar de center speaker gaat een stuk zachter dan dat naar front left en naar front right gaat. Verder heeft hij nog een stand genaamd pro logic en in die stand is de vervorming minimaal maar weer hetzelfde verhaal alleen nog naar de drie kanalen die erbij zijn gekomen.
(het signaal is weer veel zwakker). En dit meegenomen hoopte ik dat er een soort van work around zou zijn dat hij gewoon de vijf kanalen zou gebruiken en even krachtig.

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 16:49
Misschien ben je er inmiddels al achter maar de SR5000 heeft deze multichannel-stereo functie niet, alleen de 3-stereo die je al noemt. Ook ziten op een aantal modellen Front A en Front B aansluitingen met op de versterker een multi-speaker functie om beiden tegelijk aan te sturen. Ook deze functie/aansluitingen mist de SR5000 helaas :( Beetje beperkt dus wat dat betreft.

• heilige geit
hmm oke. Niet geheel het antwoord waar ik op gehoopt had uiteraard. Maargoed nu weet ik het tenminste.
Kan ik mooi op zoek gaan naar een andere receiver ook al doet hij het verder wel geheel naar wens. Maar dit is toch een puntje wat ik er graag bij zou zien
hartelijk dank