Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP Prof]Activeren lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb hier een oude kantoor PC (Compaq D510 SFF, zoiets als dit http://reviews.cnet.com/d...1707-3118_7-20719371.html). In het verleden draaide hier XP Prof prima op (legaal natuurlijk), maar sinds ik XP opnieuw geinstalleerd heb wil Windows niet meer activeren.
Ik heb XP geinstalleerd vanaf een CD uit een zogenoemde 'Windows Genuine Advantage Kit for Windows XP Professional'. Volgens mij maakt het namelijk niet uit welke CD je gebruikt; zolang de CD maar Windows XP Prof bevat.

Er zit keurig een sticker op van een Windows-licentie met serial-key, maar die key werkt niet. We hebben ook nog twee andere keys voor volume licventies. Volgens mij zijn beide keys voor refurbished PC's. Deze keys worden op de meeste PC's op kantoor met succes gebruikt, behalve op deze oude Compaq, die slikt hem niet.

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, temeer omdat deze oude PC het vroeger prima gedaan heeft en de volume licenties werken verder op alle PC's, behalve op deze.

Iemand enig idee?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:52

D4NG3R

kiwi

:)

Activeer de serial eens via de telefoon. OEM Licenties bokken nog wel eens bij een (her)installatie en activering via het internet.

Zo los ik het meestal op :) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarop loopt de activering vast dan :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-11 11:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wel savonds bellen. Dan krijg je tenminste zo'n electro-miep ervoor. Lult een stuk sneller dan een reallife person..

Professioneel Heftruck Syndroom

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:52

D4NG3R

kiwi

:)

NeFoRcE schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:30:
Wel savonds bellen. Dan krijg je tenminste zo'n electro-miep ervoor. Lult een stuk sneller dan een reallife person..
Minstens 25 activaties via de tele gedaan, altijd tussen 1 en 5. Nooit een telefoonmiep aan de lijn gehad en dus alleen maar een geautomatiseerd gesprek.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 21-10-2011 15:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
D4NG3R schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:29:
Activeer de serial eens via de telefoon. OEM Licenties bokken nog wel eens bij een (her)installatie en activering via het internet.

Zo los ik het meestal op :) .
Heb ik geprobeerd, maar werkt niet. Als ik bel zegt de computerstem ook 'sorry ongeldig, ga aub naar www.microsoft.com/genuine'. Als ik naar deze URL surf op die oude Compaq PC krijg ik het advies dat ik Windows moet kopen. Omdat Windows XP niet meer beschikbaar, moet ik Windows 7 kopen

Ik kan me herinneren dat ik ooit met MS gebeld heeft en dat ik een levend persoon aan de lijn kreeg die me kon vertellen of de serial klopte.

Weet iemand of ik een levend persoon hierover kan spreken binnen MS en zo ja, hoe kan ik die dan bereiken?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:37

Umbrah

The Incredible MapMan

D4NG3R schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:55:
[...]

Minstens 25 activaties via de tele gedaan, altijd tussen 1 en 5. Nooit een telefoonmiep aan de lijn gehad en dus alleen maar een geautomatiseerd gesprek.
Idem. Bel tegenwoordig trouwens wel via mobiel IPV via vast, dan heb je namelijk de optie om de activatie code via SMS te krijgen. Erg relaxed.

Overigens wel één keer voor die activatiecode een mens gekregen in de vista-tijd, maar dat was volgens mij echt steekproefsgewijs. Hij brak in na het invoeren van de code van de PC, stelde wat vragen, en stuurde me daarna door naar de computer die voorlas.

[ Voor 10% gewijzigd door Umbrah op 21-10-2011 17:22 ]

Pagina: 1