Ik wil op een mobiele wordpress site een vcard linkje neerzetten zodat bezoekers de vcard informatie direct naar de iphone of android kunnen downloaden en aan hun contacts toevoegen.
Ik dacht dat dit supersimple zou zijn maar..
Op android geeft hij de text gewoon weer als een txt bestandje.
Op IOS vraagt hij gewoon wat hij moet met het bestand.
Op internet heb ik gevonden dat je een een stukje text moet toevoegen aan je .htaccess
AddType text/x-vcard .vcf
soms met .vcf soms vcf (zonder punt)
dit heb ik in de htaccess file gezet. (vcf file staan ook in de root)
dan in wordpress een linkje aangemaakt die verwijst naar het vcf bestand maar dat werkt dus niet.
Kan iemand bevestiging geven dat dit absoluut niet werkt. Zie ik iets over het hoofd?
Zijn er andere mogelijkheden om via een webpagina vcard informatie aan de telefoon toe te voegen.
niet via QR codes enzo want de persoon zit al mobiel naar deze pagina te kijken en kan dus niet meer scannen.
Het heeft zeker niet te maken hoe de vcard opgebouwd is maar dat het als een txt bestand aangeboden wordt... denk ik
Ik dacht dat dit supersimple zou zijn maar..
Op android geeft hij de text gewoon weer als een txt bestandje.
Op IOS vraagt hij gewoon wat hij moet met het bestand.
Op internet heb ik gevonden dat je een een stukje text moet toevoegen aan je .htaccess
AddType text/x-vcard .vcf
soms met .vcf soms vcf (zonder punt)
dit heb ik in de htaccess file gezet. (vcf file staan ook in de root)
# BEGIN WordPress <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteBase /naam/ RewriteRule ^index\.php$ - [L] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /naam/index.php [L] </IfModule> # Assorted types AddType text/x-vcard .vcf # END WordPress |
dan in wordpress een linkje aangemaakt die verwijst naar het vcf bestand maar dat werkt dus niet.
Kan iemand bevestiging geven dat dit absoluut niet werkt. Zie ik iets over het hoofd?
Zijn er andere mogelijkheden om via een webpagina vcard informatie aan de telefoon toe te voegen.
niet via QR codes enzo want de persoon zit al mobiel naar deze pagina te kijken en kan dus niet meer scannen.
Het heeft zeker niet te maken hoe de vcard opgebouwd is maar dat het als een txt bestand aangeboden wordt... denk ik
[ Voor 4% gewijzigd door dread op 21-10-2011 15:05 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.