Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
BlackBerry zit niet in de best mogelijke papieren. Het bedrijf heeft (naar mijn mening) verouderde hardware en natuurlijk een tekort aan applicaties waarmee de iPhone en Android momenteel furore maken.

RIM brengt echter steeds fatsoenlijke producten en met QNX worden applicaties in HTML 5 mogelijk (HTML5 apps en games zijn namelijk makkelijker om cross-platform te maken).

Wat denken julliie van de nieuwe blackberry modellen? Ik weet niet wat alle modellen zijn en wat QNX uiteindelijk gaat aanbieden (BBX), maar het lijkt mij dat het bedrijf weet dat het de booty heeft gemist en een inhaalbeweging gaat beginnen op de telefoon markt. Het pingen wordt via apps als whatsapp echter steeds minder toepasselijk (verwacht ik) maar hun USP blijft dat toestenbord naar mijn mening.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:54
Ik denk dat RIM niet veel keuze meer heeft en zich zal laten overnemen. Hun zakelijke klantenpakket is erg gewild. Er zijn meerdere partijen die interesse hebben, waaronder een heel serieus gerucht over Vodafone.

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-10 13:34
Het fysieke toetsenbord is imo inderdaad hun unique selling point. Ken meerdere collega's die een iPhone hebben voor de leuk en de apps en daarnaast de BlackBerry voor de mail/facebook/twitter. Bij mij zelf zie ik het ook. iPhone lijkt me erg leuk vanwege de vele apps maar met de BlackBerry ben ik onderweg productiever.

Leuk artikel hierover: Is the keyboard the only thing keeping BlackBerry afloat?

Verwijderd

CarbonCopy schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:51:
Het fysieke toetsenbord is imo inderdaad hun unique selling point. Ken meerdere collega's die een iPhone hebben voor de leuk en de apps en daarnaast de BlackBerry voor de mail/facebook/twitter. Bij mij zelf zie ik het ook. iPhone lijkt me erg leuk vanwege de vele apps maar met de BlackBerry ben ik onderweg productiever.

Leuk artikel hierover: Is the keyboard the only thing keeping BlackBerry afloat?
als dat hun enige speerpunt is...

Nokia komt nu met het met windows mobile.
Als dat aanslaat dan kan RIM wel inpakken aangezien nokia ook vaak nog modellen met een fysiek toetsenbord uit brengt.
Ik snap werkelijk waar niet wat je met een Blackberry moet als normale gebruiker.
Zelden zo'n verrot toestel en software mee gemaakt.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:54

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Voor de 'gewone consument' heeft een BB inderdaad niet zo gek veel toegevoegde waarde. Voor zakelijke gebruikers in een BES-omgeving is een BB echter een verademing.

Ik ben wel erg benieuwd waarom je het een "verrot toestel" vindt. Blackberry's zijn naar mijn mening erg solide apparaten met goedwerkende software. Ik ken maar weinig andere toestellen met zo'n stabiel OS als BB OS. Hardwarematig zijn ze ook erg goed, vooral de topmodellen (97xx, 98xx, 9900, PlayBook).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

FooLsKi schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:56:
Voor de 'gewone consument' heeft een BB inderdaad niet zo gek veel toegevoegde waarde. Voor zakelijke gebruikers in een BES-omgeving is een BB echter een verademing.

Ik ben wel erg benieuwd waarom je het een "verrot toestel" vindt. Blackberry's zijn naar mijn mening erg solide apparaten met goedwerkende software. Ik ken maar weinig andere toestellen met zo'n stabiel OS als BB OS. Hardwarematig zijn ze ook erg goed, vooral de topmodellen (97xx, 98xx, 9900, PlayBook).
Omdat het gebruiksgemak, overzichtelijkheid en mogelijkheden sterk te wensen over laten.
Momenteel bestaat RIM nog omdat het om de een of andere manier zo gehyped is en het niet voor niks de bijnaam "sletberry" heeft.
Ik heb nu diverse malen een "top" model van blackberry in handen gehad en ik heb nog nooit een dergelijk apparaat gezien die op alle belangrijke punten voor een thuisgebruiker zo slecht scoort.
De meeste blackberry gebruikers die tevreden zijn zijn vaak de " typische" gebruikers.
Mijn broertje heeft een blackberry gekocht omdat hij na een HTC windows mobile 6 toestel nooit meer touchscherm wou. die reden hoor ik van vele blackberry gebruikers die na een zeer slechte WM6 ervaring dat niet meer willen proberen.

• Dennisdn
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:39:
[...]

Ik snap werkelijk waar niet wat je met een Blackberry moet als normale gebruiker.
Zelden zo'n verrot toestel en software mee gemaakt.
Voor mij is het simpel. Het gaat mij puur om het toetsenbord, de rest is behelpen.
Maar tot nu toe is er geen enkele fabrikant die een fijner toetsenbord heeft, laat staan vergeleken bij het uitstekende bord van de 9900.

• NickvE
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:50
Dennisdn schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:07:
[...]

Voor mij is het simpel. Het gaat mij puur om het toetsenbord, de rest is behelpen.
Maar tot nu toe is er geen enkele fabrikant die een fijner toetsenbord heeft, laat staan vergeleken bij het uitstekende bord van de 9900.
Dit is voor mij ook de enige reden waarom ik nog een BlackBerry heb. Ik las laatst alleen op NU.nl (http://www.nu.nl/gadgets/...-afwijkend-uiterlijk.html) dat nieuwe modellen "kleine PlayBooks" worden en dus geen toetsenbord meer krijgen. Wanneer dat zo is dan is deze BB9900 waarschijnlijk mijn laatste BlackBerry.

• Dennisdn
Zonder toetsenbord kan ik idd (voor mijzelf) geen enkele reden meer verzinnen om dan weer een berry te nemen.
Pagina: 1