Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7 scherm overnemen zonder 3rd party tools

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een klein netwerk met uitsluitend Windows 7 laptops, ca. 15 stuks.
Nu zou ik voor het ondersteunen van gebruikers graag het scherm kunnen 'overnemen', vanaf mijn eigen Windows 7 computer.
Met mstsc.exe kan ik wel inloggen maar dan wordt de lokale user uitgelogd.
Er zijn tal van 3rd party tools, maar daar heb ik slechte ervaringen mee. Heb bv. VNC varianten geprobeerd maar dat is bijna niet te doen, vooral als users achter een ADSL lijntje ergens in Frankrijk zitten.
RDP van Windows 7 naar Windows 7 werkt namelijk wel gewoon heel goed, ook bij trage verbindingen.
Omdat wij via SURFdiensten alle Microsoft spullen praktisch voor niks kunnen aanschaffen ben ik daar naar op zoek.
Een van de dingen die ik tegenkwam is System Center Configuratino Manager (SCCM).
Hier zouden toosl bij zitten waarmee je via RDP machines kan 'overnemen'.
Probleem is dat wij geen Microsoft servers hebben, dus geen Active Directory, Exchange, etc.
Dus laptops hangen niet in een domein. Gaat dit dan überhaupt vliegen?

• phosporus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 20:15
Welke versie van Windows 7. Misschien iets meer informatie in tabel vorm ipv in verhaal vorm :)

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Hulp of afstand, precies wat jij wilt.

http://windows.microsoft....t-help-with-your-computer

• usr-local-dick
  • Niet online
phosporus schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:04:
Welke versie van Windows 7. Misschien iets meer informatie in tabel vorm ipv in verhaal vorm :)
Alles is Windows 7 64-bit Enterprise SP1

• usr-local-dick
  • Niet online
usr-local-dick schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:02:
Probleem is dat wij geen Microsoft servers hebben, dus geen Active Directory, Exchange, etc.
Dus laptops hangen niet in een domein. Gaat dit dan überhaupt vliegen?
Heb de requirements nog eens gelezen en je hebt minimaal een MS SQL server nodig, en alle "site servers" (whatever that mayb be) moeten in een AD domein hangen...
Helaas dus.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:57

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Windows Clients, dit hoort niet in PNS :)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Toch zou ik Teamviewer eens proberen.
Werkt echt heel goed.

Abort, Retry, Quake ???

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Zoals Mental al voorstelde is Hulp op afstand een goed werkende methode.

Anders kun jij kijken naar LogMeIn, ik werk er voornamelijk mee en het werkt geweldig.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zowel teamviewer als logmein vereisen 3rd party software wat de topicstarter niet wil gebruiken. Hulp op afstand is een in Windows ingebouwde feature.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Heb je helemaal gelijk in.

Maar dat maakt het nog geen slechte oplossing.
En zeker de moeite van het eens bekijken waard.

Maar het is niet mijn probleem, ik kom slechts met een mogelijke oplossing.

Abort, Retry, Quake ???

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

usr-local-dick schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:21:
[...]

Heb de requirements nog eens gelezen en je hebt minimaal een MS SQL server nodig, en alle "site servers" (whatever that mayb be) moeten in een AD domein hangen...
Helaas dus.
Jij denkt echt dat je een volledige System Center Configuration Manager installatie nodig hebt alleen voor Remote Assistance?

echt niet. start > zoeken > windows remote assistance.
Klaar.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 22-10-2011 08:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt wel via remote desktop inloggen, maar dan valt bij de gebruiker het scherm weg. Je kunt wel eens zoeken op: concurrent rdp patcher. Maar dan kun je de pc ook niet echt overnemen, dan werk je gewoon met 2 personen op dezelfde account.
Je komt dan toch uit op Teamviewer. Ik gebruik dat, en zelfs over de langzaamste adsl lijn krijg ik nog fatsoenlijk beeld. Ik zou zeggen: probeer het eens, als het niets is gooi je het gewoon weer weg.

Verwijderd

Nja, inderdaad wat Bartjezz zegt, hoe makkelijk en hoe simpel Windows Remote
Assistance ook moge zijn, ik zou at the end toch een 3rd party iets nemen hoor.

Ik ben erg gecharmeerd van LogMeIn (free). Een mooie interface, zowel in- als uit
kunnen loggen, herstarten, computer aanzetten, alles kun je doen. Makkelijk en
simpel je pc's ordenen in 'namen' en deze in mapjes zetten. Uiteraard kun je dit
ook alles met Teamviewer, ook organizen, mapjes aanmaken, namen geven, álles
doen. Maar volgens mij moet je daar toch weer een license voor aanschaffen, is
natuurlijk niet erg, maar LogMeIn is gratis :+.

Lekker de 'beeldeigenschappen' omlaag gooien, kiezen voor een trage verbinding
bij de properties van LogMeIn op de laptops/pc's en dan moet je toch echt een
eind kunnen komen. Bij mij op kantoor wordt er overigens ook vaak met/naar Franse
netwerken geconnect met Teamviewer. Ik snap je punt echt, maar dan moet je toch
een beetje gaan spelen met de instellingen die ik je zojuist gaf.

For example met LogMeIn.:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z9qPr.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2011 09:40 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het nadeel aan logmein is dat je de authenticatie overlaat aan een 3e partij waarbij je geen enkele controle hebt over de beveiliging en afhandeling van de verbindingen (die via centrale Logmein servers lopen) als de authenticatie op zich.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• usr-local-dick
  • Niet online
Ok bedankt iedereen, de consensus is toch wel een 3rd party app zo te zien, het is niet anders, daar ga ik dan wat mee testen.

Ik blijf het tragisch vinden dat de built-in tools net NIET doen wat iedereen WEL wil. Alle onderdelen zijn aanwezig: supergoeie compressie en snelheid, authenticatie, crypto, IPv6. Alleen het laatste stukje doet het lekker niet.
Anyway, laat ik mezelf maar niet verder opvreten, en gewoon de kogel bijten met logmeim/teamviewer.

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:07:
Het nadeel aan logmein is dat je de authenticatie overlaat aan een 3e partij waarbij je geen enkele controle hebt over de beveiliging en afhandeling van de verbindingen (die via centrale Logmein servers lopen) als de authenticatie op zich.
Begrijp ik en volkomen logisch. Andere suggesties?

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
Je kunt hulp op afstand prima gebruiken toch, waarom voldoet dat niet? En als dat niet voldoet installeer je de concurrent rdp sessions patch, log je in als een admin en kun je dan vanuit de task manager (tabblad users) een user 'overnemen'. Dan heb je echt alles wat je ooit moet willen zonder 3rd party tools. Het werkt ook het snelst.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Heb je live mesh (MS- gratis) wel eens geprobeerd? die gebruik ik ook daarvoor.

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Wat is er mis met hulp op afstand? (of remote assistance op zijn engels)
Dat is niet vergelijkbaar met remote desktop, afgezien van het protocol wat gebruikt wordt.
Je kijkt echt mee met de gebruiker en kunt de controle overnemen, je maakt dus niet een nieuwe sessie op die pc aan maar doet mee aan de bestaande sessie van de gebruiker.

3rd party tooling gebruiken is leuk, maar in een zakelijke omgeving is er bijna geen gratis alternatief voor remote assistance.. komt nog bij dat het compleet overbodig is.
(SCCM maakt overigens onderwater ook gebruik van remote assistance)
Pagina: 1