Toon posts:

Snow Leopard dvd kopen in fysieke winkel... onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Dvd van Snow leopard is ongelukkig terecht gekomen en er zit een scheur in.
Net nu ik SL opnieuw wil installeren.....

Heb me achterover gebeld maar geen enkele winkel in het zuiden des lands lijkt hem op voorraad te hebben.....

Weet iemand hoe ik nu nog aan een SL dvd kan komen, via apple bestellen duurt 4 dagen, en heb mn laptop dit weekend echt nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 16:25
Kan je die niet ergens downloaden en zelf branden?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 19:07
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:07:
Mijn Dvd van Snow leopard is ongelukkig terecht gekomen en er zit een scheur in.
Net nu ik SL opnieuw wil installeren.....

Heb me achterover gebeld maar geen enkele winkel in het zuiden des lands lijkt hem op voorraad te hebben.....

Weet iemand hoe ik nu nog aan een SL dvd kan komen, via apple bestellen duurt 4 dagen, en heb mn laptop dit weekend echt nodig....
Waar woon je?
Kan hem wel voor je klaarleggen..
(regio Almere, vanavond regio Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, 1 ik hou niet van minder legale software, zeker niet als het je besturingssysteem is, wie weet wat voor meuk er meegebakken zit in de iso.

En 2 ik bericht vanaf mn telefoon, omdat mn laptop dus een crash heeft gehad en niet meer opstart...

HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
De DVD is al een jaar niet meer te verkrijgen in fysieke winkels, ben bang dat je toch aangewezen bent op het internet. Of je moet net nog ergens geluk hebben dat ze hem nog ergens hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:30:
Nee, 1 ik hou niet van minder legale software, zeker niet als het je besturingssysteem is, wie weet wat voor meuk er meegebakken zit in de iso.
Als je de software al hebt gekocht, maar je DVD kapot is, heb je nog steeds een licentie op die software. Het medium vervangen kan je zelf (kopie maken van een andere tweaker met die software) en is legaal: immers thuiskopie.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 16:25
noes schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:36:
[...]

Als je de software al hebt gekocht, maar je DVD kapot is, heb je nog steeds een licentie op die software. Het medium vervangen kan je zelf (kopie maken van een andere tweaker met die software) en is legaal: immers thuiskopie.
Precies, als je de kapotte originele dvd gewoon erbij houdt zou ik me daar niet zo druk over maken.
En 2 ik bericht vanaf mn telefoon, omdat mn laptop dus een crash heeft gehad en niet meer opstart...
Ja, dan wordt downloaden wel wat lastig :)

[ Voor 22% gewijzigd door urk_forever op 21-10-2011 11:38 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:43
Waarom wil je SL? Lion is toch al uit? Die verkopen ze ook 'gewoon' op een USB-stick, alhoewel die wel twee keer zo duur is. Wat je ook zou kunnen doen is met je bon/factuur én je kapotte DVD in de hand even naar de winkel van aankoop lopen. Als ze de slechtste niet zijn helpen ze je misschien aan een nieuwe.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:39
Als het goed is, heb ik er nog twee. Ik zal ze even zoeken voor je, dan mag je er wel 1 van me hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bestellen bij Apple:
http://store.apple.com/nl/product/MC573N/A

Zelf ophalen zal wat lastig worden, moet je echt een zaak hebben die hem nog ergens heeft liggen. Echter vind ik de tip om met je kapotte schijf+verpakking naar de winkel te gaan ook goed. Wellicht kopiëren ze een schijf voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hier in Den Haag ligt er ook eentje (origineel 10.6.0) die je van me mag lenen. Kun je hem na installatie terugsturen :)

[ Voor 8% gewijzigd door sebastius op 21-10-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 21:00
het kan toch ook via usb, ik zie dat je in tilburg woont, als je langskomt kan ik hem wel voor je op een usb-stick restoren(in kaatsheuvel)
DM maar als je het wilt, want ga nu weg en lees mijn mail op de telefoon, als je wilt kun je hem morgen ophalen of hier installeren

edit: bedenk me ook net dat ik morgen in tilburg naar de stad wilden, duss

[ Voor 44% gewijzigd door erik23 op 21-10-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Toch grappig hoe in het ene mac topic mensen compleet worden afgefakkeld, terwijl in het andere velen zich van hun beste kant laten zien :)

Mocht je in omgeving Amsterdam zijn morgen ochtend, dan kun je mij ook wel even prikken; ik heb SL liggen die je kunt gebruiken om hier te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen hartelijk dank voor al het aanbod :)
Bleek mijn buurman ook gewoon een mac te hebben en een SL dvd..... What are the odds.

Iedereen bedankt in iedergeval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
noes schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:36:
... Het medium vervangen kan je zelf (kopie maken van een andere tweaker met die software) en is legaal: immers thuiskopie.
Klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
jamy015 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:34:
Waarom wil je SL? Lion is toch al uit? Die verkopen ze ook 'gewoon' op een USB-stick, alhoewel die wel twee keer zo duur is. Wat je ook zou kunnen doen is met je bon/factuur én je kapotte DVD in de hand even naar de winkel van aankoop lopen. Als ze de slechtste niet zijn helpen ze je misschien aan een nieuwe.
Omdat niet iedereen een Mac uit 2010 of 2011 heeft :) Op mijn Mac Mini uit 2007 staat momenteel nog Leopard. Snow Leopard verbruikte veel meer RAM en reageerde net iets trager, ik wil dus het performanceverschil met Lion niet weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 13:14
Kan ik ook iets over zeggen: mijn Mac mini uit 2007 (1,83Ghz, 2GB) kwam met Tiger (vooruit, Leopard upgrade deeveeteetje in de doos erbij), en draait nu prima op Lion. Zeker niet minder snel dan op Snow Leopard. Tiger was absoluut het snelst, Leopard werd al minder, en Snow Leopard beviel me eigenlijk al niet meer (ging te langzaam) Ik dacht: ik probeer Lion nog even, wie weet. En dat bevalt prima. Absoluut minder strandballen dan op Snow Leopard. 't Is maar een ervaring, maargoed. Lion heb ik wel via clean install gedaan, overigens (scheelt ietsie performance, schijnt)

[ Voor 6% gewijzigd door autoreverse op 22-10-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

HELP!
Vind het wat raar dat niemand hier op reageert, Want vind het echt een onzin...
Ik heb nog nooit, een dmg gehad die corrupt was of met shit mee "gebakken". Iemand anders wel?
Dat zoiets met Windows om de haverklap gebeurt is een totaal ander verhaal dan met Mac OS X.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:47
Underworld schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:26:
[...]

Vind het wat raar dat niemand hier op reageert, Want vind het echt een onzin...
Ik heb nog nooit, een dmg gehad die corrupt was of met shit mee "gebakken". Iemand anders wel?
Dat zoiets met Windows om de haverklap gebeurt is een totaal ander verhaal dan met Mac OS X.
Even 1 voorbeeld van iWork met een Trojan: http://news.cnet.com/8301-1009_3-10148359-83.html
Pagina: 1