• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:33
Beste tweakers,

Inmiddels heb ik een Windows 2008R2 server draaien met daarop een Remote Desktop Server.

Deze draait volgens mij goed echter heb ik een probleem waar ik niet uitkom.

Ik stel een aantal remote app's ter beschikking aan bepaalde gebruikers , deze gaan via ipadres/rdweb naar de server en loggen in.

Dan staan de app's klaar voor gebruik,als ik een van deze app's aanklik vraagt het systeem netjes of hij de schijven / printers etc mag benaderen .... so far so good..

Echter na deze actie zegt het systeem "kan de externe computer niet vinden"

Als ik op de server zelf deze actie herhaal komt er na de vraag van de schijven/printers ect nog een tweede login scherm waarop de gebruiker nogmaals zijn credentials moet ingeven en daarna start de app gewoon goed op...

Dus de vraag is waarom krijg ik het tweede login scherm niet als ik middels een andere computer inlog ?

Ik heb alle policy settings al nagelopen en als ik google dan zie ik niet echt direct een oplossing

Ook als ik bij de RDP-tcp propertjes de optie "Always prompt for pasword" aan klik heeft dit niet het gewenste effect.

Bedankt alvast voor het meedenken

[ Voor 5% gewijzigd door oldsmelly op 21-10-2011 10:24 ]

MuziekLiefhebbert

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:12

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik zou als eerste stap ervoor zorgen dat je netjes op FQDN kunt verbinden in plaats van op ip-adres. Stap twee wordt dan ervoor zorgen dat alle eventuele certificaat issue's opgelost zijn. Test dan nog eens :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• oldsmelly
Aan het ip adres van deze server hangt geen FQDN .....althans niet een die buiten het domein bekend is...
Het is een .local machine....

Ik zal me hier eens in gaan verdiepen....

bedankt alvast voor de info

[ Voor 34% gewijzigd door oldsmelly op 21-10-2011 13:37 ]

MuziekLiefhebbert

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:12

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zet de fqdn dan voor testdoeleinden even in de dns-server waar de gebruikerspc's van gebruik maken. Desnoods kun je ook nog tijdelijk gebruik maken van hostfiles.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• oldsmelly
Heb ondertussen een domein geregistreerd en de dns geforward naar deze server.
En het domein op de server ook weer aangepast uiteraard

Is dat probleem tenminste getackeld

[ Voor 19% gewijzigd door oldsmelly op 21-10-2011 15:02 ]

MuziekLiefhebbert