iPhone 4, oorspeaker defect.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 13:42
Hallo,

Ik hoor via de oorspeaker de tegenpartij niet meer, wel via de luidspreker en ook via de oordopjes.

Heb al de oordopjes een paar keer erin en eruit gedaan, maar dat heeft niets geholpen.

Nu wil ik de iPhone gaan openmaken om te kijken wat er precies mis is.

Mijn vraag is: Heeft iemand hier vaker een iPhone 4 opengemaakt? Of een soortgelijke probleem gehad? Zoja, hoe opgelost?

Ik heb geen garantie op deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 15:21
Ik neem aan dat jouw iPhone net buiten de fabrieksgarantie valt. Echter, mag je wel van een telefoon verwachten dat de oorspeaker langer dan 1 jaar mee gaat. Daarbij komt het consumentenrecht bij spelen. Lang verhaal kort; Apple/de winkel zou kostenloos jouw telefoon moeten repareren (mits je er met verantwoord om bent gegaan).
Je kunt je hier wat meer op in lezen als je je iPhone liever niet open wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:31
Ik heb de nodige ervaring met iPhone 4’s en ik kan/wil eventueel het speakertje wel voor je vervangen als het defect is. mocht je het zelf willen proberen en je hebt hulp nodig dan kan je me gewoon mailen of DMen. dan zal ik het hier neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 16:23
Waarschijnlijk is je oorspeaker niet kapot, maar maakt deze niet goed contact met het logic board.

Door het logic board eenvoudig te demonteren kun je de 2 contactjes van de oorspeaker bijbuigen (naar boven) zodat deze weer goed contact maken. 90% kans dat dit je probleem verhelpt. (Heb al heel wat iphones 4 gehad met dit probleem en allen nog op deze manier kunnen repareren).

Is helaas een bekend probleem van de iPhone 4...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire