Interessant artikel over SLI/CROSSFIRE stotter problemen

Pagina: 1
Acties:

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
http://www.tomshardware.c...utter-crossfire,2995.html

Ik vind dit een erg interessant artikel... nu ik 1 videokaart heb ipv 2 merk ik dat 30 fps vloeiend is en niet meer aanvoelt als 20!!
Ik geloofde er nooit zo in tot ik met mijn neus in de boter werd gedrukt tijdens SLI met GTX 500 serie
Wat een drama in sommige spellen! gewoon niet meer speelbaar bij lage fps :S

Ook in games zoals UT2004 merk ik het bij 85 fps nog of er 1 of 2 videokaarten werken!

Voor mij geen SLI meer iig.

[ Voor 21% gewijzigd door A87 op 21-10-2011 02:24 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Boven de 60fps (of de verversingfrequentie van je beeldscherm) zou je het (eigenlijk) niet kunnen waarnemen. Dus persoonlijk denk ik dat dit een mug is die in een olifant veranderd is.

En welke spellen kon je niet meer spelen op lage FPS? Anders had je misschien gewoon de details wat lager kunnen zetten, zodat het wel speelbaar is. Ook denk ik dat als je maar 85fps haalt bij UT2004 met SLI er iets mis is met je opstelling in tegenstelling totdat je het fysiek opmerkt.

Verwijderd

alex3305 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 02:31:
Boven de 60fps (of de verversingfrequentie van je beeldscherm) zou je het (eigenlijk) niet kunnen waarnemen. Dus persoonlijk denk ik dat dit een mug is die in een olifant veranderd is.
Dit is en blijft een eindeloze discussie. Zo zijn hogere framerates vaak wel degelijk te ervaren. Misschien is het dan het niet letterlijk zien, maar is het meer hoe het spel reageert en dus op die manier een andere output levert. Het is mij niet helemaal duidelijk, maar het blijkt keer op keer in ieder geval niet zo simpel te zijn als 'je ogen kunnen niet meer dan 30 fps aan' of 'boven de 60 Hz geeft je scherm altijd hetzelfde weer'.

Edit: lees anders het artikel eens, daar zijn een paar weer interessante zaken te lezen (ook boven de 60 fps) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 03:46 ]

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-02 11:20

yzx

85fps met SLI GTX500?

Ehhh ja zou je dat niet eens nakijken ?
We learned one other thing from our experimentation: the faster the linked cards are, the less you see side effects from teaming them up. This precludes using two low-end cards. CrossFire and SLI only make sense from the mid-range and higher, with a slight advantage for SLI. That makes both technologies a lot less interesting for upgraders and bargain hunters. Again, given comparable pricing, we'll take the single-GPU card any day. And even then, not having to worry about micro-stuttering would compel us to pay a little more.
In het artikel staat ook ( of was het een ander ) dat trifire minder stuttering heeft dan crossfire en quad nog beter dan tri, nja sli doet het beter dan cfx

Maarja kijk naar de gamers die veel eye candy willen die zijn meestal gebonden aan multi gpu, kijk maar naar BF3 volgende week

Is dit eigenlijk geen onophoudende discussie?

[ Voor 6% gewijzigd door yzx op 21-10-2011 08:59 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
85 fps is online locked... niet door de gpu of cpu.
Maar goed ik merk wel verschil onder of boven de 60 fps met een SLI ten opzichte van een single kaart.

Maar onder de 40 is SLI echt horror imo :S

[ Voor 13% gewijzigd door A87 op 23-10-2011 13:47 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ