Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zoals je ziet heb ik een Huawei HG655D modem (van Online) en en een Airport Express (2008 versie).

Nu wil ik met AE het bestaande netwerk laten joinen om zo 'draadloos' muziek te kunnen luisteren en te printen. Eitje, zul je denken, omdat bij Apple alles vanzelf werkt ;)

Nee dus. Ik stop de AE in het stopcontact, doe een hard-reset en open utility. Daar configureer ik de hele zooi. So far so good. Als ik druk op 'bijwerken' zegt ie dat de instellingen zijn bijgewerkt en dat ik moet wachten tot de AE gereboot is. De utility gaat alvast op zoek naar de AE op dat moment.

Probleem is dat hij de AE vervolgens niet meer kan vinden. Het welbekende oranje lichtje gaat weer knipperen en ik moet weer een hard reset doen, wil hij 'm weer herkennen.

Ik heb dus nog nooit een groen lampje gezien. Ik heb naar mijn gevoel alles al geprobeerd. Via UTP configureren, alle mogelijke paswoordbeveiligingen, andere stopcontacten etc.

Heeft iemand hetzelfde probleem (gehad)? Of nog beter, weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Iemand een idee?

Misschien past dit topic beter in Apple Talk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Zo direct van de Online site geplukt:

"HG655d: problemen met Bonjour protocol

Door een bug in de HG655d kunnen klanten problemen ondervinden met het gebruik van het Bonjour protocol. Hierdoor kunnen klanten problemen ondervinden met het gebruik van sommige Apple toepassingen. Wij verwachten dat dit probleem met de volgende firmware release verholpen wordt. Deze staat geplanned voor november/december 2011. Zie hieronder de uitleg van Wikipedia.

Bonjour, voorheen Rendezvous, is de handelsnaam van de software voor het implementeren van het netwerkprotocol Zeroconf in Mac OS X. Bonjour stelt gebruikers in staat om op een lokaal netwerk apparaten zoals, andere computers, printers, etc., te ontdekken zonder configuratie. Het wordt bijvoorbeeld gebruikt door iTunes om gedeelde muziek te vinden op andere computers in een Local area network.
Er is ook een versie van Bonjour voor Microsoft Windows. Deze wordt onder andere meegeleverd bij de webbrowser Safari, iTunes en Adobe Photoshop voor Windows. De applicatie kan in Windows problemen veroorzaken met een LAN-verbinding. In sommige gevallen opent het een additionele LAN-verbinding onder de naam "Openbaar netwerk" waardoor de LAN-verbinding in het geheel niet functioneert."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Niet online
Slordig van mij dat ik dat niet had gevonden. Alhoewel ik al begin september ben gaan zoeken en het ook wel een keer opgegeven had en gewoon maar dingen ben gaan proberen.

We zien wel in november/december...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Is er al iemand die iets heeft genomen van de firmware update, december is namelijk al zo goed als voorbij.

HG655d: problemen met Bonjour protocol

http://kms.online.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=186,E=0000000000014264305,K=7148,Sxi=19,Case=obj(436534),strTitel=HG655d:%20problemen%20met%20Bonjour%20protocol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-One
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06-2023
Zelfde probleem, bij deze mijn opstelling:

Huawei hg655d (wireless staat uit)
  • Airport Express (als verlenging v/h draadloos signaal, op poort 1 van de Huawei) + aangesloten boksen
  • Apple TV2 (op poort 2 van Huawei, met vast IP)
  • Synology DS212+ (op poort 3 van de Huawei, met vast IP)
  • Apple Laptops (wireless naar AE)
  • Iphones (wireless naar AE)
Alle Airplay werkt wel op wireless apparatuur, alleen de Apple TV werkt niet via de bedrading (zie ik niet in apparaten / Airfoil / iTunes)

Helaas geen resultaat met uitzetten Firewall, spontaan werkt het soms wel en dan na enkele seconden weer niet. (helaas is er ook verder geen firmware van Online voor deze Chinese meuk)

Mijn oplossing: misschien een Airport Extreme aansluiten op de Huawei en alles doorsturen qua poorten (dus enkel een draadje naar de Airport Extreme, of een die bonjour ondersteunt) en alle bedrade aansluitingen overzetten naar de Apple router). De Airport Extreme zal dan werken als DHCP server en dus ook bonjour ondersteunen. De Huawei gebruik ik dan alleen als ADSL modem.

Of kan het goedkoper?

http://support.apple.com/kb/TS1629
Pagina: 1