Hallo allemaal
ik ben van plan m'n geheugen te upgraden naar 8 gb. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer
Op het moment heb ik voor zo ver ik weet cheapass kingston ram die ik ongeveer 1.5 jaar geleden had gekocht. 2 sticks van 2 gb each. Toen wist ik nog minder van ram dan nu
Heb speccy gedownload en deze zegt
RAM
4,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 524MHz (6-7-7-20)
Ik zat te kijken naar deze deze 'draait' echter op 1600 mhz.
Mijn vraag is, kan ik deze 2 sticks er bij doen, en dan met 12 gb geheugen werken, of moeten alle sticks dezelfde speed hebben? En gaan deze sticks passen op me mobo, en dan voornamelijk in combinatie met mijn CPU koeler. Ik heb namelijk verhalen gelezen/gehoord dat bepaalde RAM niet er inpasten doordat de Noctua zo enorm uitsteekt.
Of zijn er betere alternatieven?
De rest van mijn specs zijn:
P7P55 LX
i5 760 @ 3.8 ghz
6950 Twin Frozr III
en de ram details uit Speccy

Alvast bedankt,
ik ben van plan m'n geheugen te upgraden naar 8 gb. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer
Op het moment heb ik voor zo ver ik weet cheapass kingston ram die ik ongeveer 1.5 jaar geleden had gekocht. 2 sticks van 2 gb each. Toen wist ik nog minder van ram dan nu
Heb speccy gedownload en deze zegt
RAM
4,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 524MHz (6-7-7-20)
Ik zat te kijken naar deze deze 'draait' echter op 1600 mhz.
Mijn vraag is, kan ik deze 2 sticks er bij doen, en dan met 12 gb geheugen werken, of moeten alle sticks dezelfde speed hebben? En gaan deze sticks passen op me mobo, en dan voornamelijk in combinatie met mijn CPU koeler. Ik heb namelijk verhalen gelezen/gehoord dat bepaalde RAM niet er inpasten doordat de Noctua zo enorm uitsteekt.
Of zijn er betere alternatieven?
De rest van mijn specs zijn:
P7P55 LX
i5 760 @ 3.8 ghz
6950 Twin Frozr III
en de ram details uit Speccy

Alvast bedankt,