Problemen met een PIII 800 en een Asus p2b-f Mobo

Pagina: 1
Acties:

• gatewayx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 16:45
Ik heb mijn asus p2b-f moederbord met de laatste nieuwe bios geflasht. Volgens de Asus website moet het mogelijk zijn om de frequency multiplier op 8.0x te zetten en dus 800 Mhz te halen. Ik heb dus een 800 Mhz (100 Mhz frontside bus) Slot 1 PIII gekocht. Na het correct zetten van de jumpers en het plaatsen van de CPU deed het bord niets anders dan het laten knipperen van m'n power led. Dit doet hij overigens ook als er geen processor in zit. De processor is goed, die heb ik op een ander bord getest. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen ?

Divide by zero.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Kan die asus wel coppermines aan, kijk ff rond want ik geloof dat slechts een paar revisies van de P2B dat konden. Voornaamste probleem: voltage moet 1.7 volt aankunnen...

de betaler vervuilt

• gatewayx
Volgens http://www.asus.com/products/techref/Cpu/p3cpu.html

Kan een p2b bord met bios revisie 1011 of later (ik heb na het flashen 1.013a) een PIII 800 aan, daar ben ik i.e.g vanuitgegaan

Divide by zero.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je moet op het bord zelf kijken.. ergens tussen de ISA sloten meen ik.. het bios nummer is weer wat anders.

• gatewayx
Owz dat dat een ander nummer was wist ik niet. Hmmm :( begint er toch steeds meer op te lijken dat het gewoon niet kan dus... een voor een slot 1 processor zijn nog maar weinig borden op de markt .. laat staan goede...

Divide by zero.

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zoek anders een 2e hands P3B-F.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als je die proc nog maar net gekocht hebt zou ik hem gewoon terug brengen en het verhaal uitleggen....

de betaler vervuilt

Pagina: 1