Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-11 11:07
Goedenavond!

Zit al een aantal weken het uit te stellen, maar na een ruzie met een mede treingebruiker over mijn muziek dat "iets" te hard stond heb ik maar besloten om een kwalitatief goede, maar ook met noice-cancellation, aan te schaffen. Mijn budget licht rond de 160 tot 180 euro en is vooral voor gebruik onderweg.

Ik heb zelf wat rond gekeken en ervaringen gelezen. Rond mijn budget wordt in de reviews die ik heb gelezen vooral de Sennheiser HD 25-1 II aangeprezen. Dit stelt mij meteen voor een dilemma, want ik zag in de pricewatch verschillende Sennheiser HD 25 II typen staan en nu vroeg ik mij af wat het verschil in kwaliteit nou is (kan namelijk hier niet veel over vinden). Ook vroeg ik mij af of andere mensen met deze headset ervaring hebben en/of mensen mij misschien andere headsets aanraden.

Alvast bedankt,

Hakulaku

Verwijderd

Weliswaar geen cheape Sennheiser HD 25, maar een degelijke Beyerdynamic DT 770 voor nagenoeg dezelfde prijs. Nu in de aanbieding bij Hobo HIFI van 249,- voor 189,- Euro. .

http://www.hobo.nl/defaul...oduct&id=5348&title=DT770

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 00:55 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
De HD 25-1 II is helemaal geen cheap hoofdtelefoon. Ik doe er inmiddels al twee jaar mee en ben er nog steeds ontzettend tevreden over! Hij is goed stevig en niet te groot, waarnaast hij ook nog dicht is én goed geluid geeft. Vooral erg handig voor in de trein bijvoorbeeld.

Maar op Bax-Shop staat een gruwelijk mooie vergelijking die ook nog eens correct is:
HD 25 SP II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 85 Ohm - 2 meter stalen kabel
HD 25 II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 70 Ohm - 2 meter stalen kabel
HD 25-1 II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 70 Ohm - 1,5 meter kabel.
HD 25-1 II basic edition: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 70 Ohm -1,5 meter kabel - zonder accessoires
HD 25-C II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 70 Ohm - 3 meter gekrulde kabel.
HD 25-13 II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 600 Ohm - 3 meter stalen kabel
Daarnaast bestaat er ook nog een HD 25-1 II met een gehoekte connector. Alleen zie ik die hier niet bijstaan :).

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Heb zelf een Beyerdynamics DT 770 Pro 4 jaar geleden gekocht in Duitsland. Heb nog steeds geen headset gevonden die beter klinkt. In Duitsland kan je hem volgensmij oppikken rond de 150. Let wel op het aantal ohm. Neem de laagste als je gebruik maakt van normale geluidsbronnen. Zelf heb ik de 80 ohm versie en met een Ipod op vol volume is het geluid nog niet echt heel hard.

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-11 11:07
Bedankt voor de comments allemaal
alex3305 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:55:
De HD 25-1 II is helemaal geen cheap hoofdtelefoon. Ik doe er inmiddels al twee jaar mee en ben er nog steeds ontzettend tevreden over! Hij is goed stevig en niet te groot, waarnaast hij ook nog dicht is én goed geluid geeft. Vooral erg handig voor in de trein bijvoorbeeld.
Gebruik jij de headset ook voor onderweg? En maakt een stalen kabel echt zoveel uit kwa kwaliteit van het geluid?

Als ik het goed begrijp kwa Ohm, moet ik dus, als ik kies voor een sennheiser HD, voor een kiezen met 70 ohm?

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:16

SaN

Ik zou voordat je voor Sennheiser gaat wel eerst even gaan luisteren. Ik ben destijds voor een 4x goedkopere Philips koptelefoon gegaan omdat het geluid van Sennheiser mij gewoon niet aanstond.

Dit gaat dus puur om het geluid, in mijn geval was het geen noise cancelling headphone.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
Hakulaku schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 02:08:
Bedankt voor de comments allemaal
[...]

Gebruik jij de headset ook voor onderweg? En maakt een stalen kabel echt zoveel uit kwa kwaliteit van het geluid?
Ik gebruik de hoofdtelefoon eigenlijk alleen maar voor onderweg. Ik heb overigens geen staalkabel, maar een 'normale' met gehoekte connector. Deze heb ik destijds besteld bij Feedback voor ongeveer 150 euro. Momenteel is deze hoofdtelefoon daar te vinden vanaf 133 euro.
Als ik het goed begrijp kwa Ohm, moet ik dus, als ik kies voor een sennheiser HD, voor een kiezen met 70 ohm?
Je moet inderdaad de laagste weerstand (uitgedrukt in Ohm) kiezen, als je de hoofdtelefoon wilt gebruiken op een apparaat zoals een mp3 speler.
SaN schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 02:12:
Ik zou voordat je voor Sennheiser gaat wel eerst even gaan luisteren. Ik ben destijds voor een 4x goedkopere Philips koptelefoon gegaan omdat het geluid van Sennheiser mij gewoon niet aanstond.

Dit gaat dus puur om het geluid, in mijn geval was het geen noise cancelling headphone.
Ik ben het er mee eens dat je moet gaan luisteren voordat je koopt. Echter kun je het verschil wel merken tussen een goedkope Sennheiser en eentje uit de pro-serie. De goedkope (in mijn geval HD 205) had een veel te boomy bass en de aansluiting is in twee jaar bij mij twee keer stukgegaan.

De HD 25-1 II echter is van veel betere kwaliteit. Na ongeveer twee jaar, bij zowat dagelijks gebruik, begint bij mij nu de plug z'n gouden laagje te verliezen, wat resulteert in haperingen in het geluid bij bewegingen. Wel kun je voor ongeveer dertig euro dan de kabel vervangen. Wat natuurlijk (normaal) niet kan bij een goedkope Sennheiser.

Verder kun je altijd een replug (of vergelijkbaar) gebruiken. Dan heb je daar natuurlijk geen last van.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:06

FeaR

In GoT we trust

Hakulaku schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:43:
...en is vooral voor gebruik onderweg.
Voor gebruik onderweg mogen dit soort onderwerpen in Accessoires & Navigatie. Daar move ik dit topic dan ook even heen :)

AUD > A&N

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1