Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvR1803
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-04 21:14
Momenteel zit ik met een probleem. Thuis heb ik een volledige netwerk configuratie dat zowel bekabeld als draadloos is. Onlangs heb ik een NAS gekocht, Seagate NAS 110. Deze heb ik volledig geconfigureerd en alles werkt tot behoren. Alleen nu kom ik de volgende probleem tegen.

De media service (server) staat ingesteld. Alle apparaten binnen het netwerk die draadloos verbonden zijn met de Switch zien de mediaserver te voorschijn komen. Bijvoorbeeld de PS3 ziet mijn mediaserver via het draadloze netwerk. Indien ik de PS3 bekabeld verbindt met het netwerk dan ziet hij de mediaserver niet meer. Indien ik de PS3 weer op het draadloze netwerk zet dan ziet hij wel weer de mediaserver van de NAS 110. De computer het idem het probleem. Bekabeld ziet de computer op het netwerk de NAS wel als netwerkschijf, geen extra mediaserver functionaliteit. Draadloos ziet de computer alles wat de NAS110 te bieden heeft.

Ik heb alle apparaten binnen het netwerk een vast ip adres gegeven. De voorkeur gaat er natuurlijk uit dat de mediaserver ook zichtbaar is op het bekabelde netwerk. Indien ik mijn computer instel om als media server via het bekabelde netwerk dan is er ook niks zichtbaar.

Zie ik iets over het hoofd? qua ip instelling? UPnP? DHCP? NAT? Firewall Router? Port Forwarding?

Dus kortom;

Draadloos naar bekabeld netwerk > Media Server zichtbaar

Bekabeld naar bekabeld netwerk > Media server niet zichtbaar.

Graag hoor ik van jullie een reactie/oplossingen?

MvG,

Jeroen

PS: De modem/router is de HUAWEI HG655D van ISP Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-07 13:57
Ik zie in je lijstje van gerelateerde producten ook een paar Powerline Adapters. Waar in het verhaal komen deze voor? Wellicht heeft het iets met deze dingen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Vreemd inderdaad. Zomaar een paar vragen:

- Is de router waarop je bekabeld je spullen aansluit dezelfde router als waarmee je draadloos contact maakt? Of is het een ander apparaat?

- Heb je draadloos en bedraad IP adressen in dezelfde adres range?

- Soms heeft een NAS ook een DHCP server. Staat deze bij jouw NAS uit?

- Heb je al al eens met Wireshark op je PC gekeken of je de UPnP advertisements binnen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvR1803
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-04 21:14
Mijn excuses voor de onduidelijkheid.

De router waarop alles bekabeld zit is tevens ook gelijk de draadloze router. Wat bedoel je met de zelfde range? tussen de 1 en de 99? Zo ja? dan is dat ook zo. De server heeft namelijk wel DHCP optie, moet deze aan of uit staan?

Tevens wil ik erbij vermelden dat de bekabeld netwerk volgens de Netgear Powerline gaat. Dit vanwege de beperkte mogelijkheid om kabels te trekken in mijn huis. Mijn bevindingen van Wireshark zal ik zo posten..

[ Voor 4% gewijzigd door JvR1803 op 23-10-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Met dezelfde range bedoel ik het volgende: als je draadloos een IP adres krijgt (bijv) 192.168.2.100, of je dan bedraad ook een IP adres krijgt dat begint met 192.168.2 (en niet met 10.10.10 of 192.168.1).

Je DHCP server in de NAS moet uit staan. In je router zit immers al een DHCP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoucher
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, heb je bekabeld (bijv. smart tv) naar bekabeld (nas) ooit werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanfischer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 15:26
Heeft iemand deze NAS 110 nog als DLNA server actief?
Ik krijg het niet aan de praat. Dat wil zeggen alle PC en players zien de server wel maar die is leeg.
Ik gebruik firmware versie 1000.1321

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lc4IJJGg8cKdjheCYKoPlxG9MPo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vSWSNAxKbE0y8f00hI8YtVtO.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1