Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ten eerste weet ik niet zeker of ik de juiste plek heb gekozen voor deze thread. Dit is mijn eerste keer hier, dus als ik het op de verkeerde plek heb gepost, meld het even.

Sinds gisteren (19-10-2011), heb ik een nieuwe zelf gebouwde computer. Ik heb er alleen één probleem mee. Als ik Battlefield Bad Company 2 ga spelen, freezed mijn hele computer na ongeveer 30-60 minuten spelen. Ik heb niks overclocked of aangepast in de BIOS. Het is dus een clean PC.

Wat erin zit;
- i7 2600k
- AMD Sapphire 6950
- Maximus IV Gene-Z
- 8GB RAM
- Windows 7 Ultimate 64-bit

Het gebeurt alleen bij Battlefield en niet bij bijvoorbeeld Team Fortress 2, GRID of APB Reloaded (niet de beste spellen, ik weet het).

Ik speel Battlefield op high en de temperaturen zijn als volgt bij een intensief potje;
CPU: 39C~
GPU: 54C~
MB: Altijd 60C, maakt niet uit of ik speel of niet.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Kan het een bouwfout zijn of toch iets anders?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:35
Hoe hoog zijn je temperaturen als je de pc aanlaat en niks doet? Het zou kunnen zijn dat een sensor een verkeerde getal doorgeeft. Heb je alle laatste drivers geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:50
http://www.tomshardware.c...efield-compan-hangs-while

after much trouble with the same issue, i seem to have found the solution, for me anyway.

punkbuster and bc2 seem to have a problem with any program that monitors your gpu (temps, clocks, etc.) programs such as msi afterburner and HW Monitor need to be closed so that the game does not pick up any activity from them, it seems to detect it as a cheat of some sort. Set your clocks and fan speed with your desired program and exit it before you begin bc2. if your clocks and temps are OK, then you will not hang. I haven't in the past week that I have tried it.

Geen monitoring software draaien?

verder staat er in de amd 11.8 driver release notes:

Known issues under the Windows 7 operating system
•Battlefield – Bad Company 2 may randomly hang after a period of game play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
die 56 graden bij load geloof ik haast niet. Ik heb hetzelfde probleem met BC2, en idd niet met TF2 (sinds ik 8 gb geheugen bij heb gezet). Nieuwe koeler op CPU en wanden vd kast open, draait mijn 6950 onder full load nu 91 graden celcius, hwinfo.
Ik heb de kaart geflasht gehad naar meer shaders, liep die alsnog weer vast, temp weet ik dus niet meer, maar zal wel hoger zijn gewweest. Vlgs mij is 91 ook de max voor dezze kaart...

@Bazzv,. klopt inderdaad, paar keer meegemaakt met HWinfo op de achtergrond. En helaas, 11.8 was bij mij geen oplossing. Omdat bekend is dat BC2 een cpu-intensieve game is, heb ik daar een betere koeler op gezet. Sindsdien geen problemen zolang ik de kast opoen laat ;) Airflowprobleempje...

[ Voor 25% gewijzigd door D-Day op 20-10-2011 23:25 ]

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De temeratuur uitlezing is in ieder geval niet goed. Moederbord is te hoog, maar omdat dit altijd 60c is geeft al een indicatie dat deze sensor niet goed werkt/niet uitgelezen wordt, een cpu van 39c lijkt me ook een vrij willekeurig getal, en de GPU is blijkbaar ook ijskoud...

er zit dus wat fout. waarmee lees je de temps uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderneem de volgende stappen:

Draai 2 uurtjes orthos prime.
Draai 2 uurtjes ATI Tool.
Monitor de temp ook even. Dan weet je direct wat die is bij max load!

Crasht de PC niet? dan is de hardware dus prima.
Eventueel memtest (64bit) maar dat lijkt me overbodig omdat je bij andere games geen problemen hebt.

Ik ben het inderdaad met de rest eens dat je temp meters waarschijnlijk kapot zijn maar dat maakt opzich niet uit. Daar gaat je PC niet kapot van natuurlijk.

Verwacht dat het een softwareprobleem is.

BF al opnieuw geinstalleert?
Nieuwste drivers van al je hardware?

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees de temperaturen uit met Speccy. Er zit een Scythe Mugen CPU koeler op mijn i7 en daartussen koelpasta. MSi Afterburner staat altijd aan om gameplay te recorden, maar dit kan (naar mijn idee) niet de oorzaak zijn omdat ik dit ook altijd op mijn oude PC heb gebruikt. Op mijn oude PC was dat wel de beta versie ervan en niet de normale. Ik zal kijken of dat helpt, maar ik heb mijn twijfels.

Als ik mijn PC idle laat, zijn de temperaturen als volgt;
CPU: 25C~
GPU: 26C~
MB: Altijd 60C dus

Op dit moment staat de verwarming niet aan en is het nog erg koud op mijn kamer, maar daar kan niet veel verschil in zitten.

@Joppie123, de PC freezed juist helemaal na een tijdje Battlefield.

EDIT2: Toch NIET fixed. Net weer een crash gehad tijdens het spelen.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:50:
Ik lees de temperaturen uit met Speccy. Er zit een Scythe Mugen CPU koeler op mijn i7 en daartussen koelpasta. MSi Afterburner staat altijd aan om gameplay te recorden, maar dit kan (naar mijn idee) niet de oorzaak zijn omdat ik dit ook altijd op mijn oude PC heb gebruikt. Op mijn oude PC was dat wel de beta versie ervan en niet de normale. Ik zal kijken of dat helpt, maar ik heb mijn twijfels.

Als ik mijn PC idle laat, zijn de temperaturen als volgt;
CPU: 25C~
GPU: 26C~
MB: Altijd 60C dus

Op dit moment staat de verwarming niet aan en is het nog erg koud op mijn kamer, maar daar kan niet veel verschil in zitten.

@Joppie123, de PC freezed juist helemaal na een tijdje Battlefield.

EDIT2: Toch NIET fixed. Net weer een crash gehad tijdens het spelen.
Heb sinds een paar weken ook een 6950 (dit weekend twee :) ) en had precies hetzelfde probleem.
Bij mij lag het echt aan MSI Afterburner.
Deze heb ik uitgezet voordat ik BF:BC2 ging spelen en nergens meer last van.
Er zit blijkbaar echt een bug o.i.d. in de combinatie PB, Monitoring software en BC2.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer een beetje met je videokaart drivers te experimenteren. Zelf had ik een soortgelijk probleem, uiteindelijk was het met de juiste driver opgelost. Ik wil er wel nog bij vermelden dat BFBC2 dit soort problemen heel veel heeft op verschillende systemen. Punkbuster is hier vaak de veroorzaker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
Je kunt ook even de nieuwe driver proberen:
http://support.amd.com/us...MDCat1110PreDriverV2.aspx

Heb je intussen zelf al weer wat geprobeert?

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jasiccama schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:12:
Je kunt ook even de nieuwe driver proberen:
http://support.amd.com/us...MDCat1110PreDriverV2.aspx

Heb je intussen zelf al weer wat geprobeert?
Gisteren MSi verwijdert, maar nog niet meer dan een uur kunnen spelen. Ik zal het vandaag weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
geheugenlek? :+

maw: geheugen loopt vol? (main geheugen of je graka?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

BF BC is helaas niet de meest stabiele game. Heb em hier ook en deze crashte ook om de haverkap. (CTD) Na een laatste sessie lang spelen deed het spel het normaal, dus zonder crashes in langere tijd. Wat heb ik gedaan?

Ik las meer problemen op diverse fora, en de eerst geopperde oplossing is; Deinstalleer punkbuster, gooi daarna de restanten uit de punkbuster map weg (staat als het goed is in de installatie van BF BC) en installeer dan de meest recente versie. Toen ik dit gedaan had, zoals boven gemeld, waren voor mij de crashes weg. Hoop dat het helpt!

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-08 17:55
Gebruik je iets van een videokaart OC progje?

alles wat Videokaart accesed ( gpu-z afterbuner, trixx etc) veroorzaakt een freeze bij bf bc2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

KaWaReZ schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:55:
geheugenlek? :+

maw: geheugen loopt vol? (main geheugen of je graka?)
Mijn geheugen loopt altijd vol (ook in BO), krijg ik wel wat hickups van maar dan loopt de boel nog niet vast hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt inderdaad verholpen nadat ik MSi heb weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:57:
Lijkt inderdaad verholpen nadat ik MSi heb weggegooid.
Dat dacht ik al :)
Ik schakel MSI AB gewoon uit als ik BC2 ga spelen, dat werkt voor mij ook.

Hoop voor je dat het zo opgelost is.

Pagina: 1