Hallo,
ik installeer nogal regelmatig nieuwe pc's en natuurlijk gebruik ik daar geautomatiseerde scripts voor.
nouja, scripts, eigenlijk een .bat/.cmd bestand.
dat gaat allemaal prima
maar nu loop ik sinds Internet Explorer 9 tegen een probleem aan.
om de IE9 te installeren, maak ik een mooi pakketje via IEAK9.
hierin stel ik google als startpagina in, en voor support via IE9 komt de gebuiker op mijn site uit.
Nu heb ik in de 64bit versie van IE9 het volgende probleem;
Als ik Internet Explorer (64-bits) aanklik, start de 64 bit versie
...so far, so good...
Maar als ik in het start menu naar "alle programma's" ga, en daar op Internet Explorer klik, start ook de 64 bit versie.
Dit is wel irritant, want hierdoor starten bepaalde invoegtoepassingen zoals MS Silverlight niet.
Wat ik daarnaast ook vreemd vind, is dat als ik een URL op het bureaublad plaats, dan start wél de 32 bit versie.
Maar alle andere snelkoppelingen in Windows starten dus de 64 bit versie.
Weet iemand wat ik fout doe?
het ligt 100% zeker aan mijn instellingen in IEAK9, maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.
ik heb het onderstaande al getest/geprobeerd, natuurlijk zonder (gewenst) resultaat, anders zou ik dit topic niet starten
ik heb de documentatie van IEAK9 doorgelezen, maar daar kon ik niets specifieks vinden over 64/32bit versies, net zoals via google en natuurlijk hier op Tweakers
* IE9 via Windows Update binnen gehaald + test = OK, alle snelkoppelingen werken naar behoren
* IE9 32bit geinstalleerd op een 64 bit Windows + test = Niet OK, hele IE9 staat er niet op.
* IE9 32bit geinstalleerd, daarna 64 bits IE9 geinstalleerd + test = Niet OK, IE9 staat er op, maar weer alles in 64bit
* via IEAK9 een nieuw pakket laten maken, zonder opties, gewoon alles doorklikken + test = Niet OK, IE9 staat er op, maar weer alles in 64bit
Heeft nog iemand dit probleem gehad? en nog belangrijker; de oplossing?
ik installeer nogal regelmatig nieuwe pc's en natuurlijk gebruik ik daar geautomatiseerde scripts voor.
nouja, scripts, eigenlijk een .bat/.cmd bestand.
dat gaat allemaal prima
maar nu loop ik sinds Internet Explorer 9 tegen een probleem aan.
om de IE9 te installeren, maak ik een mooi pakketje via IEAK9.
hierin stel ik google als startpagina in, en voor support via IE9 komt de gebuiker op mijn site uit.
Nu heb ik in de 64bit versie van IE9 het volgende probleem;
Als ik Internet Explorer (64-bits) aanklik, start de 64 bit versie
...so far, so good...
Maar als ik in het start menu naar "alle programma's" ga, en daar op Internet Explorer klik, start ook de 64 bit versie.
Dit is wel irritant, want hierdoor starten bepaalde invoegtoepassingen zoals MS Silverlight niet.
Wat ik daarnaast ook vreemd vind, is dat als ik een URL op het bureaublad plaats, dan start wél de 32 bit versie.
Maar alle andere snelkoppelingen in Windows starten dus de 64 bit versie.
Weet iemand wat ik fout doe?
het ligt 100% zeker aan mijn instellingen in IEAK9, maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.
ik heb het onderstaande al getest/geprobeerd, natuurlijk zonder (gewenst) resultaat, anders zou ik dit topic niet starten
* IE9 via Windows Update binnen gehaald + test = OK, alle snelkoppelingen werken naar behoren
* IE9 32bit geinstalleerd op een 64 bit Windows + test = Niet OK, hele IE9 staat er niet op.
* IE9 32bit geinstalleerd, daarna 64 bits IE9 geinstalleerd + test = Niet OK, IE9 staat er op, maar weer alles in 64bit
* via IEAK9 een nieuw pakket laten maken, zonder opties, gewoon alles doorklikken + test = Niet OK, IE9 staat er op, maar weer alles in 64bit
Heeft nog iemand dit probleem gehad? en nog belangrijker; de oplossing?
..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..