(HDD) Nieuwe harde schijf tikt tijdens schrijven(?)

Pagina: 1
Acties:

• Fraxor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-07 12:24
Geachten, sinds kort ben ik in het bezit van een nieuwe computer. Deze computer maar een zacht tikkend geluid dat soms overeenkomt met het lampje aan de voorkant van mijn computer(lezen/schrijven is dat toch voor?). Hierdoor dacht ik aan de HDD. De harde schijf is een pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB en dus net 2 uur oud. In de topicstart staat een programma van Samsung. Helaas kreeg ik dit niet werkend op Windows 7 :(.

Hoort dit zacht tikkende geluid? In mijn oude computer had ik dit soort tikjes niet.

Bvd Fraxor!

[ Voor 9% gewijzigd door Fraxor op 20-10-2011 21:06 ]

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Alle schijven makken een zacht tikkend geluid als ze bepaalde data aan het lezen/schrijven zijn; de ene al wat luider dan de andere. Indien de schijf echt luide tikkende/zoemende geluiden maakt al dan niet tijdens het schrijven of lezen, dan is er inderdaad iets fout.
Misschien moet je hier maar eens naar luisteren; dit zijn geluiden van falende harde schijven: http://datacent.com/hard_drive_sounds.php.

Verder kan je met HDtune (of een diagnose tool van de fabrikant zelf) je harde schijf eens testen, kijk of de s.m.a.r.t. waarden nog goed zijn.