HP Procurve 2524 Console/Telnet

Pagina: 1
Acties:

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-02 12:57
Betse Tweakers,

Heb hier naast mij een Procurve 2524 staan. Alleen kan ik deze met mijn mooie sweex RS232 to USB cable niet beheren.

Is er een mogelijkheid om hem te beheren zonder console/Terminal?

De switch staat in z'n fabrieksinstellingen, maar ik kan het standaard IP niet vinden.

Jullie enige idee?

Alvast bedankt!

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Standaard doet 'ie dhcp.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 15:11
Zoek anders ff naar HP Detect tooltje, er zijn tools van fabrikanten aanwezig (ik weet dat 3Com en HP ze heeft) welke over het netwerk opzoek gaan naar de switch. En zoek anders ff naar de handleiding van de switch, ook wel in pdf beschikbaar, mocht die niet op dhcp staan, staat daar zijn ip in ;)

Specs!

• QempZoR
Ik heb het inderdaad al opgezocht in de PDF, niks gevonden daar.

Ook heb ik de ProCurve Manager gedownload, die zoekt naar switches en devices in het netwerk. Ook deze vind de switch niet.

hmm, Heel vreemd

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:35
Die sweex kabel doet het bij andere dingen wel ? Juist de HP's doen auto detect voor de juiste baud rate e.d.
En idd, fabrieks instelling is DHCP voor het default vlan.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 20-10-2011 21:24 ]

• QempZoR
DukeBox schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:23:
Die sweex kabel doet het bij andere dingen wel ? Juist de HP's doen auto detect voor de juiste baud rate e.d.
Dat kan ik helaas niet nakijken, aangezien ik niks anders heb met een RS232 port.

De kabel is net nieuw gekocht en er zit ook een "Gender Changer" tussen de switch en de kabel

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

RS232 via USB werkt vaker niet als wel, of iig dat in een 50/50 verhouding. Dat, gecombineerd met het feit dat het merk Sweex is, zou mij eigenlijk al direct naar ieder ander alternatief laten zoeken. Ik zou het zelf niet eens meer met die kabel proberen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DukeBox schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:23:
Nee, dat was 3com. Hp default naar 9600 8n1.
The Eagle schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:34:
RS232 via USB werkt vaker niet als wel, of iig dat in een 50/50 verhouding. Dat, gecombineerd met het feit dat het merk Sweex is, zou mij eigenlijk al direct naar ieder ander alternatief laten zoeken. Ik zou het zelf niet eens meer met die kabel proberen ;)
Dat is wel echt onzin trouwens. Bijna al die dingen zijn op dezelfde USB->serial chipjes gebaseerd namelijk, en die zijn voor 't grootste deel best redelijk. Mijn favorieten zijn PL2303's en FT232RL's.

[ Voor 47% gewijzigd door CyBeR op 20-10-2011 22:01 ]

• DukeBox
CyBeR schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:35:
Nee, dat was 3com. Hp default naar 9600 8n1.
Waarom staat er dan 'press a key twice to auto detect connection settings' zodra je een console kabel er in prikt ;)

Overigens heb ik ook een sweex usb2serial kabel (al jaren niet meer gebruikt), opzich werkte het wel maar het nadeel was dat iedere keer dat ding een andere com poort nummer kreeg. Na 15 keer prikken (max com poort = 15) moest je onder device manager onder hidden devices alles weer weggooien zodat je weer opnieuw kon beginnen.

[ Voor 37% gewijzigd door DukeBox op 20-10-2011 22:40 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DukeBox schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:38:
[...]

Waarom staat er dan 'press a key twice to auto detect connection settings' zodra je een console kabel er in prikt ;)
Dat hebben mijn procurves nog nooit gezegd. De 3coms die ik gezien heb wel.

Wellicht heb je een nieuwe switch van HP wat ex-3com is.

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:06

Thapous

Nee toch niet.

Kun je in je router de uitgegeven IP adressen niet vinden?

//Thapous

• DukeBox
CyBeR schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:39:
Dat hebben mijn procurves nog nooit gezegd. De 3coms die ik gezien heb wel.
Alle 26xx, 28xx, 56xx en 8xxx series doen dat. Het zit al in de firmware vanaf ~1995 t/m heden.
Misschien heeft het nog te maken welke terminal app je gebruikt, ik gebruik putty.
Thapous schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:39:
Kun je in je router de uitgegeven IP adressen niet vinden?
Desnoods maak je een static aan, het mac adres zit altijd middels een sticker op de switch.

[ Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 20-10-2011 22:43 ]

• QempZoR
Bedankt voor de reactie allemaal.

Ik snap het principe van het ip uitgeven niet helemaal, want ik kan in mijn router niet zien welk ip naar de switch gaat. Wat ik overigens erg vreemd vind. Ik kan helemaal geen IP Adres vinden wat bij de switch hoort

Iemand nog suggesties?

• QempZoR
Ik heb een modem van Ziggo. Misschien dat iemand weet waar de uitgegeven IP adressen staan (Wel zie ik 2 ip adressen van mijn computer en laptop. die allebei via de HP switch met internet zijn verbonden)

Pagina: 1