Ik kan me wel 2 andere fora bedenken waar dit topic zou kunnen staan, NWOS en SWS, maar dit forum kan ook wel weer voor mijn volgende probleem:
Ik heb voor een project een Job Queue server nodig waarme ik jobs kan runnen op de achtergrond, Sync en Async.
Hier zijn een aantal goede pakketten voor, welke het beste eruit komen zijn:
- Gearman
- BeansMQ
- Rabbit
De hele lijst is:
0MQ
Amazon Simple Queue System (SQS)
Apache MQ
Apache Qpid
Beanstalkd
Dropr
Gearman (Perl system by Danga)
Gearman (C)
Microsoft Message Queuing (MSMQ)
Minimalist Queue Services (MQS) abandoned project
Q4M MySQL Pluggable storage engine
OpenAMQ
Open Source Message Queue (OSMQ)
Peafowl
RabbitMQ
Red Hat Enterprise MRG
Starling
Sun Java System Message Queue
Z Message Queue abandoned project
Ik ben aan de slag gegaan met Gearman, de reden hiervoor is dat dit een echte Queue server is voor jobs en de andere servers meer gebaseerd zijn op message servers. Opzich hetzelfde doel maar dan net wat anders.
Een nadeel waar ik tegenaan loop is persistence storage voor de queue. Ik wil namelijk de status van de queue kunnen achterhalen omdat ik dat nodig heb,
Gearman kan dit doormiddel van een Drizzle plugin, dit is een MySQL fork welke wel naar MySQL servers kan praten.
Het hele Drizzle verhaal is wat aan de buggy kant en op Gearman is er verder ook weinig activiteit. Gearman opzich werkt prima, alleen de storage is slecht.
Gezien ik gebonden ben aan PHP is Gearman mijn beste optie, maar ik ben bang dat ik wellicht een goed ander alternatief over het hoofd zie. Ik zou mijn Storage van de queue in Memcache kunnen doen, ik wil alleen de queue veilig stellen dus is SQL een fijnere optie.
Zijn er mensen die met Job Queue Servers werken met PHP projecten ?
Ik heb voor een project een Job Queue server nodig waarme ik jobs kan runnen op de achtergrond, Sync en Async.
Hier zijn een aantal goede pakketten voor, welke het beste eruit komen zijn:
- Gearman
- BeansMQ
- Rabbit
De hele lijst is:
0MQ
Amazon Simple Queue System (SQS)
Apache MQ
Apache Qpid
Beanstalkd
Dropr
Gearman (Perl system by Danga)
Gearman (C)
Microsoft Message Queuing (MSMQ)
Minimalist Queue Services (MQS) abandoned project
Q4M MySQL Pluggable storage engine
OpenAMQ
Open Source Message Queue (OSMQ)
Peafowl
RabbitMQ
Red Hat Enterprise MRG
Starling
Sun Java System Message Queue
Z Message Queue abandoned project
Ik ben aan de slag gegaan met Gearman, de reden hiervoor is dat dit een echte Queue server is voor jobs en de andere servers meer gebaseerd zijn op message servers. Opzich hetzelfde doel maar dan net wat anders.
Een nadeel waar ik tegenaan loop is persistence storage voor de queue. Ik wil namelijk de status van de queue kunnen achterhalen omdat ik dat nodig heb,
Gearman kan dit doormiddel van een Drizzle plugin, dit is een MySQL fork welke wel naar MySQL servers kan praten.
Het hele Drizzle verhaal is wat aan de buggy kant en op Gearman is er verder ook weinig activiteit. Gearman opzich werkt prima, alleen de storage is slecht.
Gezien ik gebonden ben aan PHP is Gearman mijn beste optie, maar ik ben bang dat ik wellicht een goed ander alternatief over het hoofd zie. Ik zou mijn Storage van de queue in Memcache kunnen doen, ik wil alleen de queue veilig stellen dus is SQL een fijnere optie.
Zijn er mensen die met Job Queue Servers werken met PHP projecten ?