Problemen met een PIII 800 op een Asus p2b-f Mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gatewayx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 16:45
Ik heb mijn asus p2b-f moederbord met de laatste nieuwe bios geflasht. Volgens de Asus website moet het mogelijk zijn om de frequency multiplier op 8.0x te zetten en dus 800 Mhz te halen. Ik heb dus een 800 Mhz (100 Mhz frontside bus) Slot 1 PIII gekocht. Na het correct zetten van de jumpers en het plaatsen van de CPU deed het bord niets anders dan het laten knipperen van m'n power led. Dit doet hij overigens ook als er geen processor in zit. De processor is goed, die heb ik op een ander bord getest. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen ?

Divide by zero.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Voltage?
Doe ook ff tijdens het aanzetten van de pc een paar keer op reset drukken. Meestal kom je dan in het bios met de mededeling dat er iets is misgegaan bij het initialiseren van je proc. Dan kan je ook het een en ander instellen.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Wat dacht je van een BIOS flash zodat hij je Coppermine CPU herkent ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Wat dacht je ervan dit soort dingen voortaan in procs & mobo's te posten?

Jag

Verwijderd

Wat dacht je van een BIOS flash zodat hij je Coppermine CPU herkent
Lees eens goed, er staat toch echt dat hij zijn moederbord met de laatste nieuwe bios heeft geflashed!

Ik vrees dat je beter een fcpga cpu had kunnen kopen... Ik leg het even uit.

Omdat je nog een oud moederbord hebt dat eigenlijk nog geen coppermines ondersteunt, weet hij ook de lagere voltages van de cumine niet (1.65v). Dus als je een slot cpu koopt, geeft hij deze cpu een voltage van 2.0v (ligt er aan welke revisie moederbord je hebt..).
Als je een fcpga cpu had gekocht, en een slotket converter, dan zou die converter het voltage regelen..
Ik denk dat je het best terug kan gaan en dan je slot 1 ruilen tegen een fcpga.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Of als je ff niks te doen heb zorgen dat je het voltage kan veranderen :) Ik heb een P2B en heb de voltagemod uitgevoerd. Ik kan nu van 1,8 naar 2,2V in stappen van 0,1

Verwijderd

Weet je zeker dat je P2B-F moederbord geschikt is voor een coppermine ?
Lang niet alle P2B-F's zijn voor deze proc. geschikt (de 1,65V corespanning wordt dan niet ondersteund).
Belangrijk is dat het PCBA nummer juist is ,dit staat op een sticker op het onderste ISA slot. Het nummer op die sticker ziet er ongeveer uit als 010102-M6PB65-A02-00371.
De A02 (derde deel dus) is dan het PCBA nummer.
Alleen borden met PCBA nummers A0A, A1A, A2A, A33, A43, A53, A0B, A1B, A2B, A34, A44 en A54 zijn geschikt voor een coppermine.
Overigens, de P2B-F is een slot-1 bord, een slot-1 proc. is dus zonder meer de beste keus en te prefereren boven een FCPGA waarvoor je een adapter nodig hebt.
In tegenstelling tot wat VoO schrijft zorgt zo'n adapter dus NIET voor de juiste voedingsspanning als je moederbord dat niet aan boord heeft. Er zit nl. geen voeding op zo'n adapter. Eventuele jumpers voor de voedingsspanning geven alleen door wat je graag wilt hebben. Zo kun je b.v. 2,05 V instellen om te overklokken. Je moederbord moet die 2,05 V dan wel zelf verzorgen, dat doet de adapter dus NIET.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
heb zelf een p2b-f met een a27, die werkt ook op 1,65volt, geen enkel probleem, wil zelfs nog tot 1,3volt..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 21:29 schreef ebouma het volgende:
Overigens, de P2B-F is een slot-1 bord, een slot-1 proc. is dus zonder meer de beste keus en te prefereren boven een FCPGA waarvoor je een adapter nodig hebt.
In tegenstelling tot wat VoO schrijft zorgt zo'n adapter dus NIET voor de juiste voedingsspanning als je moederbord dat niet aan boord heeft. Er zit nl. geen voeding op zo'n adapter. Eventuele jumpers voor de voedingsspanning geven alleen door wat je graag wilt hebben. Zo kun je b.v. 2,05 V instellen om te overklokken. Je moederbord moet die 2,05 V dan wel zelf verzorgen, dat doet de adapter dus NIET.
Hier ben ik het dus niet helemaal mee eens. Met een FC-PGA + slot adaptor kun je tenminste nog de Vcore instellen. Heeft de CPU 1,65V nodig en het P2B kan niet lager dan 1.8V dan kun je tenminste de adaptor instellen op 1.8V. Bij een slot 1 processor ben je dan kansloos.

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Op woensdag 21 maart 2001 21:29 schreef ebouma het volgende:
Weet je zeker dat je P2B-F moederbord geschikt is voor een coppermine ?
Lang niet alle P2B-F's zijn voor deze proc. geschikt (de 1,65V corespanning wordt dan niet ondersteund).
Belangrijk is dat het PCBA nummer juist is ,dit staat op een sticker op het onderste ISA slot. Het nummer op die sticker ziet er ongeveer uit als 010102-M6PB65-A02-00371.
De A02 (derde deel dus) is dan het PCBA nummer.
Alleen borden met PCBA nummers A0A, A1A, A2A, A33, A43, A53, A0B, A1B, A2B, A34, A44 en A54 zijn geschikt voor een coppermine.
Ik heb ook een P2B-F maar kan nog wle booten, is deze code ook tijdens het opstarten af te lezen. Dus ook de code die je gebruikt als je op zoek bent naar de biosversie die je hebt. :?
Pagina: 1