Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-11 08:52
Goede middag,

vorige week heb ik via een Duitse webshop een Nokia BH-214 Bluetooth headset besteld, die ik vandaag binnen heb gekregen. Ik ben via Amazon.de, waar ik wel vaker iets bestel, bij deze webshop terecht gekomen. Normaal bestel ik het dan ook via Amazon, maar via Amazon kon ik het niet naar Nederland laten verzenden en via de webshop zelf wel. Dit is de link naar het artikel: 123HandyDiscount Nokia BH-214 model 2011

Van deze headset bestaan 2 versies, die weer in verschillende kleurstellingen te leveren zijn, de nieuwste versie is de 2011 versie, zoals te zien op de link van de webshop. In Nederland is de oude versie op een aantal sites te bestellen voor prijzen vanaf ongeveer 30 euro tot rond de 60 euro.

Zie hier bijvoorbeeld: PDAShop Nokia BH-214 oude model

De nieuwe 2011 versie is over de het algemeen wat duurder en heeft prijzen vanaf ongeveer 45 euro tot 60 euro. Hier een link naar de website van Nokia, waar je de 2011 versie ziet, goed te herkennen aan de platte kabels van de koptelefoontjes i.t.t. de ronde kabels bij de oude versie. Ook de vorm van de koptelefoontjes zelf is iets anders en het gekleurde randje hier omheen is anders.

Deze Duitse website is dus erg goedkoop, 20 euro is veel goedkoper dan welke shop dan ook in Nederland. Aangezien ze ook via Amazon leveren ging ik er vanuit dat het een betrouwbaar bedrijf is. Toen ik echter het pakketje openmaakte viel me als eerste op dat er geen origineel Nokia doosje omheen zat,
zoals bijvoorbeeld in dit filmpje
Daarna viel me op dat ik helemaal niet het 2011 model geleverd heb gekregen, maar het oude model.
Wat echter nog erger is, is dat het oude model ook via Dealextreme leverbaar is. Op deze link is het de blauwe variant, maar bij de gebruikersfoto's zie je ook andere kleurstellingen.

Op dit moment ben ik dus erg in twijfel of ik nu wel een origineel product geleverd heb gekregen. Dit zijn de foto's van mijne Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2w1xh55.jpg en Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2njd3z5.jpg

Deze lijkt op de BH-214 Limited Edition, maar ik ben er nu niet meer zo zeker van dat dit de originele is. Het liefst had ik gewoon het 2011 model in originele verpakking geleverd gekregen natuurlijk.

Nu is mijn vraag: zijn er mensen die deze headset ook hebben? Zo ja, waar moet ik op letten om zeker te weten dat dit een originele en geen namaak is? Kan iemand de nummers achterop controleren?

Ik heb overigens natuurlijk direct de webshop gemaild dat ik niet het juiste model ontvangen heb, maar deze heeft nog niet geantwoord. Als nu blijkt dat ze me namaak hebben gestuurd, dan word de toon van het mailtje natuurlijk iets anders.