Toon posts:

Ten einde raad, moederboard ziet mijn nieuwe kaart niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een nieuwe kaart aangeschafd, dit is een kaart van 3 weken oud en heb hem van iemand overgenomen. De kaart werkt verder goed, benchmarks gedraaid en een paar spellen. Ik heb mijn vraag al verstuurd naar het bedrijf waar ik mijn pc zelf samengesteld heb. Hieronder zal ik de mail plakken die ik naar dit bedrijf gestuurd heb, in de mail staat verder alle informatie van mijn probleem, ik snap er namelijk niets meer van en hoop dat jullie enige ideeën hebben. Het gaat trouwens om een nieuwe Asus Radeon 6870 1Gb. Hiervoor had ik een Nvidia 9800GTX+ en een Nvidia 250GTS.

Geachte Afuture,

Ik ben in het bezit van een Asus Crosshair Formula 4, AMD Phenom 2x61100T, Dominator GT 2x4Gb. Dit alles heb ik bij jullie aangeschaft. Regelmatig heb ik last van bleu-screens of dat hij helemaal crahsed. Een maand later wilde een vriend van mij ook een nieuwe pc aanschaffen, ik heb hem geholpen met alles en we hebben precies hetzelfde bij jullie gekocht. Mijn vriend heeft echter nergens problemen mee.

Nu heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft. Eenmaal thuisgekomen heb ik hem geïnstalleerd en wil ik mijn pc opstarten. Verder dan allemaal piepjes kom ik niet, mijn moederbord zegt dat er geen videokaart te vinden is! Van alles heb ik geprobeerd. Als ik mijn oude kaart erin doet loopt alles weer zoals het moet. Mijn voeding heb ik nagekeken, verschillende voedingkabels erin gedaan (allemaal PCI-e kabels!) maar allemaal geen resultaat. Het is een 800watt voeding met aansluitingen voor 2 kaarten die beide 2 PCI-e kabels kunnen gebruiken. Deze voeding heeft ook gedraaid met een sli setup, ik constateer dat het niet aan de voeding ligt.

Daarna ben ik met mijn nieuwe kaart naar mijn vriend gegaan, ik dacht immers dat mijn nieuwe kaart defect was wat de meest logische gedachte is. Mijn kaart in zijn PRECIES dezelfde pc gedaan, en ja hoor, de kaart loopt als een trein, geen enkel probleem. Het probleem zal waarschijnlijk toch bij mijn moederbord moeten liggen, alles is nieuw en werkt verder naar behoren, desondanks heb ik toch vrij regelmatig last van crashes en bleu-screens. Mijn vriend heeft dit echter niet. Helaas krijg ik jullie telefonisch niet te pakken. Ik hoop dat jullie mij willen helpen, vrijwel alles heb ik bij jullie aangeschaft en ben ook zeer te spreken over jullie bedrijfsvoering. Dit is ook de reden dat ik jullie heb aangeraden bij mijn vriend die hetzelfde systeem heeft aangeschaft bij Afuture.

Met vriendelijke groet,

Vincent Krinsen

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

gewoon RMA... of je voeding trekt het niet.. maakt dan echter geen bal uit of het lichte of zware voeding is. Voeding kan beschadigd zijn en een te laag wattage leveren -en of variabel.

Beter bouw je die voeding bij die vriend van je in..of nog beter leen die voeding van hem.

Ik had laatst een voeding van 1000w die maar 400 kon leveren ofso

[ Voor 156% gewijzigd door A87 op 20-10-2011 17:34 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik probeer iets te kunnen regelen met mijn moederbord. Mijn voeding, tja ik weet het niet. Het is trouwens een Tagan BZ series 800 watt..

Hier een linkje van de voeding..
http://www.cluboc.net/reviews/power/Tagan/BZ800/index.asp

Features:

Up to Quad Card Support.

Patented 20+4 Cable Design.

Environmentally Friendly at Over 80% Efficiency.

TURBO Mode to combine all Six +12 Rails to one for ultimate stability. Perfect for high end system demands.

Gold Plated connectors.

Thermal Control Cooling Fan.

REMI Technology for EMI Reduction.

Extra Ground Wire to Further Reduce Static Noise.

Advanced Pull-n-Push Heat Dissipation Architecture for Maximized Cooling and Noise Reduction.

13.5cm LED fan is the best cooling system and keep silence.

Low ripple and noise.

100% Hi-Pot Tested.

Black Anti-scratch painting chassis.

het zou een redelijke goede voeding moeten die een goede wattage levert. Deze voeding heeft ook gedraaid met twee kaarten tegelijk erop!

Verwijderd

Topicstarter
Overigens, heb ook net alle harde schijven eraf gekoppeld behalve die van mijn windows en het weer geprobeerd. Dit om zo min mogelijk stroom van mijn voeding te vragen, weer precies hetzelfde probleem!

mijn nieuwe videokaart vraagt maar 6watt meer van mijn oude, het kan toch niet zo zijn dat opeens mijn hele voeding dit niet trekt? ik heb notabene een 800watt voeding en sluit er maar 1 (!) kaartje op aan... ik bedoel het kan toch niet zijn dat hij dan gelijk van streek is van ooohhh dit wordt me teveel ik start maar helemaal niet op??

Het was ook een redelijk dure voeding, geloof iets van 160 euro dat ik ervoor betaald heb, en goed gecertificeerd. Desondanks heb ik wel mijn maatje gebeld om binnenkort met mijn kast langs te gaan en het één en ander te testen, dit door jouw idee.

Deze voeding heeft trouwens een efficiëntie van 80%, wat redelijk goed is, deze 800 watt zet hij dus om in echte 640 watt nettostroom... geen echt slechte voeding dus.. gewoon zoals een goede voeding zijn werk moet doen.. :-(

Hoop dat er nog andere conclusies/ideeën zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 19:28 ]

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:10

Nikeo

Jawelles

Je hebt een vriend met een identiek systeem. PC's samenbrengen, middagje knutselen en gezellig keuvelen, bakje koffie en je moet het probleem gevende onderdeel na wat trial en error kunnen vinden?

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

kijk nog ns goed of bij het inbrengen van de kaart alle contactpunten goed geraakt worden in het pcie-slot.

d:)b :henk d:)b

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 17:15
wat hij uit de stopcontact trek maakt ie met 80% effiecentie 800watt van, dus hij trekt 1000 watt uit het stopcontact.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, zo gezegd, zo gedaan.. ben vanochtend met mijn systeem naar mijn maatje gegaan. Hij heeft dus hetzelfde systeem alleen een Asus 6950 2Gb.

Naast elkaar gelegd en lekker wezen knutselen en keuvelen. Eerst maar zijn kaart in mijn pc'tje gedaan... even om te kijken of mijn voeding het wel trok wat zeer waarschijnlijk was. En ja hoor, geen gezeur niks, opstarten en gaan. Mijn kaart weer in zijn systeem gedaan en die startte ook op... hmm hoe kan dit nu? mijn kaart doet het wel maar pakt mijn moederbord niet.. en nogmaals dezelfde setup!! toen gingen we met de het geheugen knutselen, even andere slots geprobeerd, mijn geheugen in die van hem, zijn geheugen in die van mij, en nog steeds hetzelfde probleem.

Geheugen is het niet, voeding is het niet, mijn kaart doet het wel bij die van hem en andersom niet. En zijn kaart wel bij die van mij.. HELP!! het wordt erg frustrerend...... iets in de bios??? gisteren een CMOS-reset gedaan, dus alles staat als het goed is op fabrieksinstellingen terwijl ik geloof ik nooit wat geks erin gedaan heb...

alle verschillende PCI-e kabels geprobeerd van me voeding, alle PCI-e sloten geprobeerd op mijn moederbord, nog steeds niks..

Ben ten einde raad... hoe kan dit nu allemaal gebeuren? en ja de kaarten heb ik natuurlijk goed aangedrukt.. wel 20x.. dat is het eerste waar ik natuurlijk naar kijk.. geen resultaat.

volgens mij alles wel geprobeerd, behalve een schietgebedje, iemand nog goddelijke ingevingen???

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:19

skoozie

SCSI

Ik lees nog steeds niet dat je je voeding verwisseld hebt zoals hier boven gemeld is.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Verwijderd

Topicstarter
ik zou niet weten waarom ik de voeding zou verwisselen als zijn kaart het wel met mijn voeding doet. Het lijkt me sterk dat dat een 'voeding' probleem is. De voeding werkt gewoon naar behoren naar mijn mening. Het kan toch niet zijn dat mijn voeding 1 kaartje niet trekt, het is een erg betrouwbare voeding die heel efficiënt is.

Heb overigens veel op andere forums gezeten gisteren en ben veel mensen tegen gekomen die precies dezelfde voeding hebben en met dezelfde kaart probleemloos draaien, zelfs 1 iemand in SLI.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-01 02:14

MiliaanR

Just for fans.

[b][message=36974514,noline]
Heb overigens veel op andere forums gezeten gisteren en ben veel mensen tegen gekomen die precies dezelfde voeding hebben en met dezelfde kaart probleemloos draaien, zelfs 1 iemand in SLI.
Daardoor kan je voeding wel kapot zijn. Dat andere PSU's het wel doen betekent niet automatisch dat jij geen fabrigefout te pakken hebt. Pas als je het probeert weet je het zeker..

Verwijderd

Topicstarter
zou er niks mis met het moederbord kunnen zijn??

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:36
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:20:
ik zou niet weten waarom ik de voeding zou verwisselen als zijn kaart het wel met mijn voeding doet. Het lijkt me sterk dat dat een 'voeding' probleem is. De voeding werkt gewoon naar behoren naar mijn mening. Het kan toch niet zijn dat mijn voeding 1 kaartje niet trekt, het is een erg betrouwbare voeding die heel efficiënt is.

Je hebt een erg lange mail naar Afuture geschreven. Veel te veel tekst, weinig informatie.
En:
De voeding werkt gewoon naar behoren naar mijn mening.
Meten is weten. Of in dit geval, gewoon die voedingen verwisselen.
Of je voeding, of je mobo is dood.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:04
Edit: Laat maar, is al vaak genoeg gezegd.

[ Voor 87% gewijzigd door Ample Energy op 21-10-2011 15:51 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• A87
  • Niet online

A87

KEREL!! LEES!! de eerste post van mij zegt!! probeer eens de voeding te wissellen PFF!!!!! jees
Uiteindelijk zeg je dat het NIET de voeding is terwijl je het geeneens probeerd 8)7 8)7 8)7 !! PRO

de eerste post +daarna nog een paar mensen die je voor blok zetten en je negeert het KEIHARD nou bekijk het dan maar lekker :O.. mister wise ass.. als je alles zo goed weet LOS HET DAN OOK OP!! en kom niet hier als je alles al weet van mensen die 20 jaar meer ervaring hebben dan jij.. ik loste zon probleem op mijn 13e al op.. maarja jij weet het och VEEEEL beter en je bent waarschijnlijk ook god.. nou van mij geen response meer NOOIT!!

[ Voor 177% gewijzigd door A87 op 21-10-2011 16:59 ]

• A87
  • Niet online

A87

edit

[ Voor 255% gewijzigd door A87 op 21-10-2011 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lias schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:47:
KEREL!! LEES!! de eerste post van mij zegt!! probeer eens de voeding te wissellen PFF!!!!! jees
Uiteindelijk zeg je dat het NIET de voeding is terwijl je het geeneens probeerd 8)7 8)7 8)7 !! PRO

de eerste post +daarna nog een paar mensen die je voor blok zetten en je negeert het KEIHARD nou bekijk het dan maar lekker :O.. mister wise ass.. als je alles zo goed weet LOS HET DAN OOK OP!! en kom niet hier als je alles al weet van mensen die 20 jaar meer ervaring hebben dan jij.. ik loste zon probleem op mijn 13e al op.. maarja jij weet het och VEEEEL beter en je bent waarschijnlijk ook god.. nou van mij geen response meer NOOIT!!
Doe is normaal en rustig man... je reageert n beetje erg overdreven vind je zelf ook niet..
Die voeding is nog redelijk nieuw en heb er nog SLI mee gedraaid.. mijn maatje heeft dezelfde serie kaart die ik gekocht heb en zijn kaart doet t probleemloos bij die van mij.. dus ik zeg alleen volgens mij is het de voeding niet.. als je het er niet mee eens bent wat duidelijk het geval is wil ik gewoon graag weten waarom het niet zo zou kunnen zijn en hoef je niet zo bijdehand te reageren.. god..

Ben trouwens met mijn systeem naar mijn vriend gegaan met de gedachte de voeding te wisselen wat je aangegeven hebt bij mij.. maar zodra zijn kaart het wel deed leekt het ons onwaarschijnlijk meer en hebben we de wissel van de voeding niet meer gedaan... dus ajb niet zo puberen en doe is rustig... bedankt voor je reacties notabene...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 18:00 ]

Pagina: 1