Toon posts:

lange kabels voor monitor en beamer aanschaffen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een beamer in mijn bezit en om deze aan te sluiten op mijn laptop, heb ik een kabel of iets nodig wat oa een afstand van ongeveer 15 Meter kan overbruggen. Na veel gedoe op FOK en advies van iemand hier en een telefoontje van allekabels.nl, was ik een beetje wijzer geworden en nu lijkt het me de beste oplossing om tussen de beamer en laptop een DVI kabel te gebruiken met aan beide kanten VGA-DVI " verloopjes" .

Ook wil ik ( nog ) een extra monitor aansluiten waarvoor ik 10 Meter kabel nodig heb.

Mij is verteld dat dit moet kunnen met 15 pins VGA en dat DVI beter was, wat logischerwijs zou betekenen dat bij VGA met zulke afstanden kwaliteit verlies optreed wat te verhelpen is door VGA te vervangen met DVI

Wat hiervan is waar ? Zijn er geen andere mogelijkheden die ik gemist heb ?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Welke resolutie gebruikt jouw beamer? Want tot 15m moet je met een DVI-D kabel minimaal 1280x1024 kunnen behalen. Met DVI-A (Wat jij wilt) ga je een heel erg verstoord beeld krijgen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Dit kon ik snel vinden :

Highlights:

- Fysische resolutie: 1024 x 768 (XGA)
- Lichtsterkte: 2200 ANSI Lumen
- Lage exploitatiekosten en Carbon Savings Meter
- Contrastverhouding: 2000:1

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-02 11:18
Heb je geen andere aansluitingen op je beamer?

Verwijderd

Topicstarter
dit is de achterkant :

Afbeeldingslocatie: http://tinoz.com/NECASS.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 16:41 ]

Verwijderd

15 meter kan makkelijk met een goede VGA kabel. Niet met een vloeiending van een tientje.

ik heb 10 meter tussen mijn pc en beamer totaal geen storing, de beamer is qua specs vergelijkbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Heb bij " allekabels.nl " gekeken maar het prijs verschil tussen de goedkope en de duurdere kabels vond ik nogal groot.

Ik weet zo niet wat een degelijk prijs is voor een kabel van 15 en eentje van 10 meter.

Klopt het overigens dat ik perse eentje met 15 pins moet hebben ? heb in mijn kabel verzameling gekeken en ik had inderdaad kabels met 14 en kabels met 15 "pennetjes"

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Gozer, begin je nu ook al hier?

Ga nu eens uitzoeken hoe het zit met digitaal en analoog signaal en de storingen die daarbij kunnen komen kijken.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:15

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Gewoon deze nemen: http://www.allekabels.nl/...9/6532/Monitor-Kabel.html
voor 1024x768 is dat geen probleem.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 22:03
Je laptop heeft een vga aansluiting. Je beamer heeft een vga aansluiting. Dan gebruik je toch gewoon 10 meter vga kabel? Dat heb ik hier ook liggen en werkt (zeker voor een dergelijke beamer) goed genoeg.

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Topicstarter
en hoeveel pennen heeft je kabel ?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
maakt geen klap uit voor de doorgifte volgens mij. Het gaat om wiring intern en de afscherming.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 22:03
Uit mijn hoofd 15 pins. Maar daar zijn gewoon standaarden voor. Zowel op de laptop als op de beamer als de kabel die hier wordt voorgesteld.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

SF is niet bedoeld voor technische vragen, deze kwestie past beter in Videokaarten & Beeldschermen, dus ik verplaats hem even voor je :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Ik kan je met veel zekerheid zeggen dat die beamer zelfs met een goede kwaliteit kabel van 20 meter prima werkt... daar hebben we er 3 van op het werk :) 2 aan het plafond en eentje mobiel. Een van de beamers die aan het plafond hangt wordt van beeld voorzien met een kabel van 20 meter...

Die beamer heeft overigens geen dvi-i... alleen analoge aansluitingen. Je zal dus voor een vga kabel moeten gaan, het gebruik van adapters met dvi-i kabel maakt het signaal dan alleen maar slechter.
Pagina: 1