[Java] ActionListener aan knop uit ander panel hangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een klein Java probleempje waar ik even niet uitkom.

Mijn programma heeft een hoofdklasse (JFrame) en daarin worden (via een JTabbedPane) verschillende JPanels geladen. Al deze panels worden als aparte klassen gedefinieerd:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
public class YeastPanel extends JPanel {

public JPanel pnlButtons;
    public JPanel pnlParameters;
    public JPanel pnlResults;

public JButton btnCountCells =      new JButton("Count Cells");

Deze panels die worden geladen in het hoofdframe hebben ook weer sub-panels om het allemaal wat overzichtelijker te maken. Die sub-panels zijn wel gewoon binnen de YeastPanel klasse gedefinieerd.

Nu staat er op de panels die geladen worden een aantal knoppen. In mijn hoofdklasse (frame) wil ik met behulp van een ActionListener achterhalen of er een knop is ingedrukt. Hiervoor wilde ik in de hoofdklasse m.b.v. addActionListener(this) alle knoppen voorzien van een listener:

Java:
1
2
3
4
5
6
        pnlYeast =      new YeastPanel();
        pnlMammalT =    new MammalTPanel();
        pnlMammalF =    new MammalFPanel();
        pnlBacteria =   new BacteriaPanel();

pnlYeast.btnCountCells.addActionListener(this);

Alleen het object btnCountCells is niet toegankelijk in mijn hoofdklasse (hij heeft wel een public classifier). Ik heb wel eens eerder op deze manier listeners aan knoppen uit een andere klasse/panel gehangen, dat werkte toen prima. Iemand enig idee wat er fout gaat en hoe ik dit kan fixen?

Ps. weet iemand of er in Swing een Fieldset-achtig object is zoals dat in HTML bestaat? Kan het niet vinden :o

[ Voor 3% gewijzigd door monnick op 20-10-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Welke foutmelding krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:38
Gokje (wat wil je met beperkte info): pnlYeast is gedeclareerd als JPanel ipv YeastPanel :?