Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SRV2008 & Exch 2007] kan geen mail verzenden aan 1 domein.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Windows Server 2008 standaard met hierop Exchange server 2007 op versie: 08.01.0240.006

Emaillen gaat over het algemeen prima, tot ik afgelopen week1 email wou versturen aan een chinees.
zijn email adres is (cijfers)@qq.com.

Ik kan een telnet starten vanaf de server naar qq.com en ook een test bericht versturen en krijg hier ook antwoord opvia telnet, het email adres bestaat dus wel.
Toch word de email niet verzonden. Ik krijg het volgende terug:

De bezorging van uw bericht bij de volgende geadresseerden of distributielijsten is vertraagd:
'(cijfers)@qq.com'
Onderwerp: FW: Test
Het bericht is nog niet bezorgd. Er wordt nog altijd geprobeerd het bericht namens u te bezorgen.
Er wordt geprobeerd dit bericht te bezorgen tot 22-10-2011 11:07:33 (GMT+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen. U ontvangt een melding als het bericht niet voor die tijd kan worden bezorgd.

De mail heb ik vanochtend gestuurd en kreeg ik net terug, ik zie hem nu ook in de queue staan.
Ik heb deze melding nooit eerder gehad en dit is ook echt het enigste domein waar ik het bij heb (qq.com).

Ik zag op het internet staan dat de firewall en de virusscanner uit moesten staan als test, dit heb ik gedaan maar ook hierop kreeg ik een email terug.

Weet iemand of het probleem bij ligt of bij de ontvangende partij en wat ik misschien nog kan doen hieraan?
Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag en ga ik dat zsm hier neerzetten.

• Topsecret
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 17:32

Topsecret

Got IT?

Ik ga ervan uit dat jouw domein niet in een blacklist staat.
Controlleer dit even op www.spamhaus.org (http://www.spamhaus.org/lookup.lasso)

Gezien qq.com jouw test email niet ontvang, begin ik te denken dat het aan de ontvangende partij ligt.
Je kunt altijd de Mail flow analyzer + message tracking logs gebruiken maar gezien je naar iedereen kan mailen en naar deze chinees niet, dan zou ik eerder denken dat het aan de kant van de chinees ligt.

Tweakers.net & GoT RULEZ

Verwijderd

Topicstarter
sta gelukkig niet op een blacklist :)

Ik heb de Message tracking ook aangezet en daar zie ik FAIL staan onder het EventID met een foutcode erachter maar dat is dat het email bericht verlopen is en niet meer gestuurd zal worden.

heb nu een mail naar deze persoon gestuurd vanaf een ander domein en server, kijken of er verschil in zit.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 16:22 ]

• Topsecret

Topsecret

Got IT?

Netjes.
Laten we afwachten of jouw test email vanuit een ander domein en server wel of niet aankomt.

Ik gebruik gmail als test om domeinen + exchange servers van klanten na te lopen.
Lekker makkelijk en vooral in gmail heb je de optie om de test mail in originele formaat te lezen (dus met alle headers, ip-adressen).

Hou ons op hoogte.

Tweakers.net & GoT RULEZ

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

gebruik je toevallig een smarthost? Had ik ook bij exotische domeinnamen, was de smarthost van KPN daar geblokt.... Dus maybe smarthost die de mail niet kan afleveren, maar je eigen verbinding wel wordt toegelaten.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:55
Je kan proberen voor dat domein een sendconnector aan te maken met als smarthost dan direct hun mx server. Werkt hier ook voor een of ander vaag domein uit rusland.

Verwijderd

Topicstarter
Oid schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:36:
gebruik je toevallig een smarthost? Had ik ook bij exotische domeinnamen, was de smarthost van KPN daar geblokt.... Dus maybe smarthost die de mail niet kan afleveren, maar je eigen verbinding wel wordt toegelaten.
Heb het nagekeken van de smarthost, staat niet ingesteld.
Wat ik aan heb staan: '' Use domain name system (DNS) ''MX'' records to route mail automatically. ''
jjbstolk schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:40:
Je kan proberen voor dat domein een sendconnector aan te maken met als smarthost dan direct hun mx server. Werkt hier ook voor een of ander vaag domein uit rusland.
Dit ga ik morgen doen. Wacht even me test mail af voor ik dit instel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de email die ik gestuurd heb met een verificatie voor lezen en openen gestuurd maar nog geen antwoord gehad.
In de exchange zie ik het volgende staan:
Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/1964/naamloosbd.jpg

Hier staat niet in dat hij hem ontvangen heeft bij de laatste SUBMIT. Ik krijg tot op heden geen bericht terug en ook staat er niets in de queue.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 09:52 ]

• Topsecret

Topsecret

Got IT?

Tja, dan ligt het echt bij hun.
qq.com is een grote speler in China wat betreft diensten als search engine, mail etc en allemaal gratis.
Even de support afdeling mailen of bellen gaat het niet worden.

[ Voor 56% gewijzigd door Topsecret op 21-10-2011 14:14 ]

Tweakers.net & GoT RULEZ

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
Dus het versturen van een email via Telnet verloopt helemaal prima ?
Dus niet alleen antwoord krijgen, maar ook daadwerkelijk accepteren en verzenden ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Remco schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:06:
Dus het versturen van een email via Telnet verloopt helemaal prima ?
Dus niet alleen antwoord krijgen, maar ook daadwerkelijk accepteren en verzenden ?
Ik krijg een '' OK '' terug op me telnet email die ik opgesteld heb.
Pagina: 1