Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer gezocht! Wie biedt wat hulp?

Pagina: 1
Acties:

• CheapSheep
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Dag Tweakers,

Ik ben bezig met het selecteren van een nieuwe multi functional printer (MFP). De wensen vallen wel mee.

- Mono Laser (of led)
- Scannen vanaf de MFP naar netwerkfolder (zonder software)
- Scans direct naar PDF
- Faxen
- Windows server ondersteuning

Ik ben nu in het bezit van een HP 2727NFS. Dit is echt verschrikkelijk apparaat. Hij print langzaam (PDF), de software is traag. Scannen naar folder zit er op, maar hiervoor moet je systeem dan aanstaan met de software paraat.

Wie heeft er goede suggesties?

Mvg,

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dit soort topics mogen echt niet meer op Tweakers want er word verwacht dat je eigen inzet toont, en je via Pricewatch heel gemakkelijk zelf kan zoeken en filteren op hetgene je wilt.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb een suggestie voor je: zoeken!

Wat heb je zelf al gevonden? of kon je google niet vinden?

39

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Als je hulp wilt dan zou je er wat dieper in moeten springen... welke apparaten heb je zelf al gevonden die eventueel interessant zijn? Waar twijfel je nog over? Of heb je ergens vragen over?

Maar zoals al eerder opgemerkt... zoeken moet je echt zelf doen, zoals in de pricewatch en vele vergelijkbare websites... struin eens de websites van fabrikanten af etc. Nu vraag je eigenlijk een ander het werk te doen...

Overigens is het traag printen van pdf's een veel voorkomend probleem, er zijn vele merken en soorten printers die moeilijk met pdf's om kunnen gaan. Ligt soms ook nog niet eens aan de printer, een pdf kan soms gewoon een akelig ding zijn. Het is mooi ding voor online, maar een document waar bijvoorbeeld al wat vaker in gerommeld is etc gaat heel vaak gek doen als je het wilt printen, zeker als dit aanpassen is gebeurd met verschillende versies en allerlei gewijzigde info in de pdf welke niet goed zijn opgeslagen etc etc. Dat is ook de reden waarom Adobe altijd een 'destiller' bij het pakket levert... om je pdf's op te kunnen schonen. Daarnaast zijn er ook een heleboel alternatieve pdf creators die gewoon simpelweg rotzooi uitpoepen, en soms ook de automatische pdf-creator van printers zelf ;)

[ Voor 50% gewijzigd door MicGlou op 20-10-2011 19:24 ]

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:16
Van Ricoh hebben we printers uit de reeks MPC2000/2500/3500/4500 die alles kunnen wat jij wil.

Eerste 2 cijfers zijn de indicatie van printsnelheid.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• CheapSheep
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Roel1966 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:42:
Dit soort topics mogen echt niet meer op Tweakers want er word verwacht dat je eigen inzet toont, en je via Pricewatch heel gemakkelijk zelf kan zoeken en filteren op hetgene je wilt.
Mijn excuus voor het plaatsen van dit bericht. Wat betreft mijn inzet had ik deze al wel gedaan, maar nog niet getoond. Het was ook niet zozeer bedoeld om een ander te laten zoeken, maar af te gaan op ervaring van andere.

Als het gaat om zoeken via pricewatch, is dit niet gedetailleerd genoeg. Als het gaat om de mogelijkheden wel, maar bv het scannen naar CIFS zonder gebruik van software gaat een stapje dieper.

Met de MPC series van Ricoh heb ik zelf ook ervaring, 4000 en 5000 series. Deze werken wel, maar is voor MKB en thuisgebruik niet rendabel. Ik zal eens op de kleinere types inzoomen.

Verder heb ik gekeken naar de Epson AcuLaser MX21/MX20 Series. Deze lijkt in de handleiding direct te kunnen scannen naar CIFS. Echter vertelde de Epson helpdesk dat ze geen enkel type printer hebben die dat kan.

Ik heb gekeken naar de HP 3035 series. Deze kan het wel, echter qua prijs nog aan de hoge kant. Tevens heb ik nog gekeken naar een Digital Sender van HP. Een 9200c. Echter kan die niet zonder software naar CIFS scannen.

Na wat verder zoeken levert de Brother de MFC-8480DN en MFC-8890DW die tevens naar CIFS kunnen scannen zonder tussenkomst.

Bedankt voor het mee denken en het commentaar dan maar. Slotje erop.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het printen van een PDF traag gaat, experimenteer dan is met het rechtstreeks printen ipv postscript emulatie en vv. Dat scheeltvaak al een heleboel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1