Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[w2008r2] TCP retransmission error's, packet loss [MC]

Pagina: 1
Acties:

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik probeer een Minecraft server te hosten op Windows Server 2008 r2 met SP1 installed. Deze draait ook als router en de interne netwerk poort is een Realtek RTL8111e chip en de externe is een Intel gigabit PCIe kaartje.
Het probleem is dat als je probeert te verbinden dat ze elkaar allemaal request packages sturen maar deze niet bij elkaar aankomen of misschien komen ze wel aan maar dan geven ze geen antwoord. Als ik via Wireshark ga kijken komt er na elk pakketje een TCP retransmission (error?) maar als ik daar op ga zoeken kom ik ook niet verder.
De poorten zijn overigens goed geforward en het probleem is alleen aanwezig als ik het specifiek op de externe port host en als het op de server is. Als ik hem op een andere PC in het netwerk host dan werkt het wel en als ik hem op de interne poort host ook maar dan kun je natuurlijk alleen van binnen het netwerk verbinding maken.
Als ik hem op een andere PC in het netwerk host dan hoef ik alleen via de RRAS settings > ipv4 > nat en daar een port te forwarden voor die specifieke PC. Het vreemde is dat deze verbinding dan ook via de server loopt.
Ik heb ook al geprobeerd om via de advanced firewall (wf.msc) exceptions toe te voegen op meerdere wijzen (volledige exception voor alles wat met Java te doen heeft, ICMPv4 exceptions, port ranges, losse ports). Ook al geprobeerd om de ontvangst en verzend buffers aan te passen, heb al de interne en externe poorten omgedraaid en ook auto transmission uitgezet aangezien daar ook berichten over waren dat het daar aan zou kunnen liggen.
Heb ook al de nieuwste drivers en stock windows drivers geprobeerd, heb ook al Java 6 en 7 geprobeerd. Meerdere Minecraft server software versies geprobeerd en dat werkte allemaal niet.
Overigens heb ik Wireshark dumps alleen deze post ik liever in het begin niet publiekelijk, mocht je ze toch nodig hebben dan PM ik ze wel.

Specs van de server:

CPU: Amd Llano A8 3850
Mobo: MSI a55a-35
Geheugen: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL
2e Netwerk poort: Intel Gigabit CT Desktop Adapter
Software: Windows Server 2008 R2 Standard volledig up to date

De server draait als router in een thuis netwerk met de functie RRAS en onderdelen zijn DHCP en DNS server.

Dit zou zo een beetje alle informatie moeten zijn, als ik iets vergeten ben of als je nog meer info nodig hebt dan hoor ik het wel.
Alvast bedankt!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het is inmiddels gefixt en het blijkt dus te zijn dat ik de port moet forwarden naar 127.0.0.1 ipv het interne adres van de server in de RRAS settings.
Vreemd, want bij andere programma's moet je juist naar het interne ip forwaden anders werkt het niet (getest met FTP/torrents).
Kan iemand verklaren waarom dit hier wel moet en waarom het dan wel werkt?