Goedendag, wie kan mij vertellen welke geheugenmodules ik kan gebruiken voor dit moederbord?
Groeten, Leendert
Groeten, Leendert
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 13:35 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Roel1966 op 20-10-2011 18:02 ]
Kennis genoeg maar met op de markt bedoel ik mee dat ze al voor de massa te kopen zijn en webshops ze op voorraad hebben. En zo lang dat niet is zal Asus ze ook nog niet mee nemen in testen of ze compatibel zijn dus dat blijft afwachten. Pas op het moment dat ze in massaproductie komen zal je zien dat er een biosupdate zal komen voor ondersteuning dus houd de biosupdates in de gaten.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:19:
Ik weet niet hoever jouw kennis reikt, maar zowel Corsair als Kingston hebben al 8gb dimms in hun assortiment, ik vermoed alleen dat ze nog niet getest zijn op compatibiliteit met dit board. Ik heb al het nodige voorwerk verricht en stel deze vraag niet voor niets. Ik hoop dat iemand anders die er wel verstand van heeft me misscien verder wil helpen...
[ Voor 13% gewijzigd door Roel1966 op 20-10-2011 22:26 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Een topicstart van 1 regel kan nooit een goede topicstart zijn. Tweakers is geen helpdesk waar je even snel je vraag kan dumpen. Als je geholpen wil worden, moet je zelf ook enige moeite doen.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:30:
Ik ben de pc nog aan het bouwen en liep tegen dit probleem aan. En ben hier al ruim een week naar aan het zoeken vandaar dat ik het via Tweakers wilde proberen. Maar ik denk dat ik er nu al van ben genezen...
Jimster schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:39:
[...]
Een topicstart van 1 regel kan nooit een goede topicstart zijn. [..]
*3 regels.Goedendag, wie kan mij vertellen welke geheugenmodules ik kan gebruiken voor dit moederbord?
Groeten, Leendert
Zijn er wel hoor:Roel1966 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:08:
Nou de simpele oorzaak hiervan is dat er momenteel nog geen 8GB dimms op de markt zijn,
[ Voor 53% gewijzigd door joostankersmid op 21-10-2011 10:43 ]
Juist niet, het is makkelijker om 2 DIMMs te gebruiken ipv 4. 4 DIMMs vragen meer van de geheugencontroller dan 2, en je hebt makkelijker de mogelijkheid om uit te breiden.joostankersmid schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:39:
Ik draai hetzelfde moederbord met 16gb 1600Mhz HyperX, echt een aanrader!
Het is echter wel 4x4GB, ik snap niet waarom je voor 2x8 zou willen gaan. Het lijkt me altijd goed om de geheugencapaciteit te spreiden over 4 in plaats van 2 dimms.
Ik heb dezelfde ervaring met HyperX en draait idd hardstikke goed.joostankersmid schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:39:
Ik draai hetzelfde moederbord met 16gb 1600Mhz HyperX, echt een aanrader!
Het is echter wel 4x4GB, ik snap niet waarom je voor 2x8 zou willen gaan. Het lijkt me altijd goed om de geheugencapaciteit te spreiden over 4 in plaats van 2 dimms.
Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq