Toon posts:

16 gb kit (2x 8 gb) voor Asus p8z68 V Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag, wie kan mij vertellen welke geheugenmodules ik kan gebruiken voor dit moederbord?

Groeten, Leendert

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd

http://www.asus.nl/Mother...l_Socket_1155/P8Z68V_PRO/
1e hit op google Asus p8z68 V Pro + Manual

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 13:35 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beetje eigen inzet tonen en niet meteen een topic hiervoor openen want manuals genoeg te vinden via Google.

O ja en lees dit ook eens goed door !!
PMG beleid

[ Voor 26% gewijzigd door Roel1966 op 20-10-2011 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet bijdehand doen, maar via Google zie je alleen maar gebruikers met 2x 4 gb en niet 2 x 8 gb. Ik heb Kingston en Corsair al gemaild, die zeggen geen geschikt geheugen te hebben....

• Roel1966
  • Niet online
Nou de simpele oorzaak hiervan is dat er momenteel nog geen 8GB dimms op de markt zijn, maar hier had je ook denk ik zelf wel achter kunnen komen. Niet voor niks ook dat je alleen gebruikers met 2 x 4 GB ziet en verder even moeite doen en kijken op de Asus site waar je de QVL lijst kan vinden met compatibel geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoever jouw kennis reikt, maar zowel Corsair als Kingston hebben al 8gb dimms in hun assortiment, ik vermoed alleen dat ze nog niet getest zijn op compatibiliteit met dit board. Ik heb al het nodige voorwerk verricht en stel deze vraag niet voor niets. Ik hoop dat iemand anders die er wel verstand van heeft me misscien verder wil helpen...

• Roel1966
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:19:
Ik weet niet hoever jouw kennis reikt, maar zowel Corsair als Kingston hebben al 8gb dimms in hun assortiment, ik vermoed alleen dat ze nog niet getest zijn op compatibiliteit met dit board. Ik heb al het nodige voorwerk verricht en stel deze vraag niet voor niets. Ik hoop dat iemand anders die er wel verstand van heeft me misscien verder wil helpen...
Kennis genoeg maar met op de markt bedoel ik mee dat ze al voor de massa te kopen zijn en webshops ze op voorraad hebben. En zo lang dat niet is zal Asus ze ook nog niet mee nemen in testen of ze compatibel zijn dus dat blijft afwachten. Pas op het moment dat ze in massaproductie komen zal je zien dat er een biosupdate zal komen voor ondersteuning dus houd de biosupdates in de gaten.

Evenzogoed moet je je toch aan de regels van Tweakers houden en op zijn minst ook al eens je volledige systeemspecs bij je topic schrijven, en niet zomaar een vraag neer knallen en dat de Tweakers vanalles moeten gaan uitzoeken want eigen inzet word gewaardeerd !

[ Voor 13% gewijzigd door Roel1966 op 20-10-2011 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de pc nog aan het bouwen en liep tegen dit probleem aan. En ben hier al ruim een week naar aan het zoeken vandaar dat ik het via Tweakers wilde proberen. Maar ik denk dat ik er nu al van ben genezen...

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 13:33
Misschien even beter uitleggen wat het probleem was. Ik geef je gelijk dat je een topic opent, maar je komt pas later met het feit dat nog niemand dit heeft geprobeerd. Moet zeggen dat ik wel erg benieuwd ben. 2x8GB zie je (nog) niet vaak.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:36
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:30:
Ik ben de pc nog aan het bouwen en liep tegen dit probleem aan. En ben hier al ruim een week naar aan het zoeken vandaar dat ik het via Tweakers wilde proberen. Maar ik denk dat ik er nu al van ben genezen...
Een topicstart van 1 regel kan nooit een goede topicstart zijn. Tweakers is geen helpdesk waar je even snel je vraag kan dumpen. Als je geholpen wil worden, moet je zelf ook enige moeite doen.
Het is belangrijk om aan te geven wat je zelf al gevonden hebt. Wat heeft het voor nut als ik websites ga bekijken waar jij al 3x bent geweest en waar niks nuttigs opstaat?

Had je nou wel of niet de QVL list bekeken?

• BoozeWooz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-12-2020
Jimster schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:39:
[...]

Een topicstart van 1 regel kan nooit een goede topicstart zijn. [..]
Goedendag, wie kan mij vertellen welke geheugenmodules ik kan gebruiken voor dit moederbord?

Groeten, Leendert
*3 regels.

regards,
~boozewooz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Roel1966 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:08:
Nou de simpele oorzaak hiervan is dat er momenteel nog geen 8GB dimms op de markt zijn,
Zijn er wel hoor:
http://twk.rs/c8x/eJ
+- 180€ per module.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de lijst van compatible geheugen gekeken, daar staat geheugen 2x 8 gb van samsung en a-data in, ik heb na wat google werk geen enkel bedrijf gevonden die dit verkocht. Aangezien ik bij Kingston 16 gb kit 2x 8gb zie staan ddr3 in 2 verschillende snelheden en 1 set van Corsair hoopte ik dat iemand die dit forum leest ze misschien al in zijn systeem had zitten en mij kan vertellen welke geheugenmodules werken.

• joostankersmid
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-01-2021
Ik draai hetzelfde moederbord met 16gb 1600Mhz HyperX, echt een aanrader!

Het is echter wel 4x4GB, ik snap niet waarom je voor 2x8 zou willen gaan. Het lijkt me altijd goed om de geheugencapaciteit te spreiden over 4 in plaats van 2 dimms.

[ Voor 53% gewijzigd door joostankersmid op 21-10-2011 10:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

joostankersmid schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:39:

Het is echter wel 4x4GB, ik snap niet waarom je voor 2x8 zou willen gaan. Het lijkt me altijd goed om de geheugencapaciteit te spreiden over 4 in plaats van 2 dimms.
Juist niet, het is makkelijker om 2 DIMMs te gebruiken ipv 4. 4 DIMMs vragen meer van de geheugencontroller dan 2, en je hebt makkelijker de mogelijkheid om uit te breiden.

• joostankersmid
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-01-2021
Okee na wat research mee eens, het zal echter slechts heel beperkt voordeel opleveren, dan weegt dit waarschijnlijk niet op tegen de extra prijs.

TIP: ik ga altijd naar een vertrouwde ICT leverancier bij ons in de buurt. Ik heb daar de afspraak dat ik bij geheugenuitbreiding altijd mijn oude reepjes kan retouren tegen actuele marktprijzen.

• Roel1966
  • Niet online
joostankersmid schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:39:

Ik heb dezelfde ervaring met HyperX en draait idd hardstikke goed.

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-02 17:35
Kijk na welke IC's A-Data en Samsung gebruiken. Dan nagaan of deze IC's ook worden gebruikt in de beschikbare 8GB DIMM's et voila: Compatibiliteitcheck

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Verwijderd

Topicstarter
Ok, allen bedankt voor de reactie. Mijn 1e topic is ietwat onhandig gestart. Ik ga voor 4x4 gb kingston hyperx geheugen. De reden dat ik 2x 8gb wilde is dat je er dan in de toekomst nog 2x 8gb kan bijplaatsen.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:48
De enige 16 GB dualchannel geheugenkit die in de pricewatch staat die uberhaupt zou kunnen werken zijn deze:

pricewatch: Crucial CT2KIT102464BA1339

Dat zijn namelijk de enige set Dimmen van 8GB per stuk, die ook nog eens niet registered zijn en niet ECC. Kost maar € 414,-

http://tweakers.net/price...9ARLE6JjS4kJqr0miC9izF-AA

Dat zijn alle 8GB Dimmen en 16GB kits (van 2) die zouden kunnen werken met de chipset. Het zijn 4 items in de pricewatch. Goedkoopste per stuk is € 180,- , x2 = € 360

Een setje van 2x 2x4 GB (4x4 dus) kost je € 80

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Met de Crucial Memory Adviser had je snel meer geweten.

Gezien de huidige prijzen is het een no-brainer. Als je later naar 4x8GB zou willen zijn tegen die tijd de prijzen zoveel lager dat de uitgave van 4x4 vergeleken met 2x8 tegen de prijs van nu daarbij in het niet valt.
Pagina: 1