Ik heb een slot 1 600E@800 op een BE6-II met een Titan 2 fan cooler (niks bijzonders). De thermische pleister heb ik van de heatsink gesloopt en daarna grijze, cementachtige thermal compound gebruikt van Computernerd. Mijn cpu temp is idle 28c en schiet bij belasting binnen 30 seconden naar 45/46c. Is dit wel goed ? Het lijkt op een warmteoverdracht probleem. Misschien is de structuur van de thermische pasta te grof want het lijkt allemaal recht en goed vast te zitten. Suggesties ?
Verwijderd
Lijkt mij een typisch geval van Alpha-need.
Koelpasta is mijn inziens niet het probleem, anders was de temp. wel in idle ook hoger geweest. Sugg.: andere fan + heatsink. Of anders je huidige heatsink vlakken en andere fan erop.
Greetinz
Newt
Koelpasta is mijn inziens niet het probleem, anders was de temp. wel in idle ook hoger geweest. Sugg.: andere fan + heatsink. Of anders je huidige heatsink vlakken en andere fan erop.
Greetinz
Newt
trouwens, oc-shop. die golden orbjes he?
valt niet veel aan te vlakken. zijn quite goede units. of ben ik blind
valt niet veel aan te vlakken. zijn quite goede units. of ben ik blind
Verwijderd
Kopermijn, draai jij RC5 ivm volle belasting?
Dan kan het geen kwaad, dat wil zeggen, een betere koeling is altijd aan te bevelen...
maar dan is bij die belasting de temp normaal.
Dan kan het geen kwaad, dat wil zeggen, een betere koeling is altijd aan te bevelen...
maar dan is bij die belasting de temp normaal.
Verwijderd
Je kan de Golden-Orbs wel vlakken, alleen de dit gaat bij de slot 1 makkelijker dan bij de S370 variant. Je moet dan wel de heatcompound eraf jassen. that's al!
Greetinz
Newt
Greetinz
Newt
Volgens mij staat in de intel docs dat de coppermine ergens rond de 70c mag worden en mijn systeem is wel stabiel. Die maximale belasting genereer ik met stability test in hardcore mode, heel pittig. Mijn pc is nu lekker stil en dat is ook wat waard.
Op mijn coppermine zit een passieve Intel koeler. Daar heb ik 3 fans van mijn al hele goede koeler opgezet. en het volgende is het resultaat:
Let niet op de gare kwaliteit van de foto

Hij geeft overigens hele mooie prestaties! idle 650@650 op 28 graden.
en het hoogst stabiel loopt ie 650@910!
Let niet op de gare kwaliteit van de foto

Hij geeft overigens hele mooie prestaties! idle 650@650 op 28 graden.
Pagina: 1