Mijn video's via HTML5 spelen op nagenoeg alle browsers op Windows, Ubuntu en Anrdoid af, maar onder Safari wil het maar niet lukken. De bedoeling is dat de video's op de iPad e.d. ook afspeelbaar zijn, maar die heb ik geen, dus is het lastig testen. Dat het niet op Win Safari werkt geeft mij het idee dat het ook niet op de iPad werkt.
Ik gebruik nu de volgende code. Het is een beetje aangevuld (volgens mij met formaten die niet eens ondersteund worden), maar dat is puur in een zoektocht geweest naar een alternatief.
Na uren klooien met omzetten van filmpjes kreeg ik het idee dat het gewoon simpelweg niet mogelijk is. Dus ben ik gaan zoeken naar alternatieven. Deze bleken echter ook geen een van allen te werken. Ik heb als volgt geprobeerd:
- Youtube HTML5
- VideoJS
- JWplayer Pro
- SublimeVideo
- Projekktor
- FlareVideo
- Kaltura
- Etc.
Waar gaat het mis? Ligt het aan Windows? Als dat zo is, dan hoort Safari toch ook gewoon HTML5 video ondersteunen?
Dan nog een vraag die er los van staat. Bovenin zie je een hoop formaten oa m4v, ogv. Worden deze op bovenstaande manier ondersteund, of kan ik ze beter allemaal weglaten?
Ik gebruik nu de volgende code. Het is een beetje aangevuld (volgens mij met formaten die niet eens ondersteund worden), maar dat is puur in een zoektocht geweest naar een alternatief.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <video width="450" height="450" autoplay loop onended="this.play()"> <source src="video/homefin.mp4" type="video/mp4" /> <source src="video/homefiniphone.mp4" type="video/mp4" /> <source src="video/homefin.m4v" type="video/mv4" /> <source src="video/homefin.webm" type="video/webm" /> <source src="video/homefin.ogv" type="video/ogv" /> <source src="video/homefin.ogg" type="video/ogg" /> <object width="550" height="400" id="flash_fallback_1" class="vjs-flash-fallback"> <param name="movie" value="video/home.swf"> <embed src="video/home.swf" width="400" height="400"> </embed> </object> </video> |
Na uren klooien met omzetten van filmpjes kreeg ik het idee dat het gewoon simpelweg niet mogelijk is. Dus ben ik gaan zoeken naar alternatieven. Deze bleken echter ook geen een van allen te werken. Ik heb als volgt geprobeerd:
- Youtube HTML5
- VideoJS
- JWplayer Pro
- SublimeVideo
- Projekktor
- FlareVideo
- Kaltura
- Etc.
Waar gaat het mis? Ligt het aan Windows? Als dat zo is, dan hoort Safari toch ook gewoon HTML5 video ondersteunen?
Dan nog een vraag die er los van staat. Bovenin zie je een hoop formaten oa m4v, ogv. Worden deze op bovenstaande manier ondersteund, of kan ik ze beter allemaal weglaten?
edit:
Net op een iPad kunnen testen. Het werkt, maar iOS blokkeert autoplay. Dat betekent dus dat animeren als ontwerp van een site gewoon niet meer mogelijk is. Ik heb gezocht naar workarounds, maar die werken niet meer op iOS4 en 5.
Net op een iPad kunnen testen. Het werkt, maar iOS blokkeert autoplay. Dat betekent dus dat animeren als ontwerp van een site gewoon niet meer mogelijk is. Ik heb gezocht naar workarounds, maar die werken niet meer op iOS4 en 5.
[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 24-10-2011 11:25 ]