Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ARM onthult extreem zuinige Cortex-A7-chip voor smartphones

Pagina: 1
Acties:

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-11 17:37
Misschien is:

ARM onthult extreem zuinige Cortex-A7-CORE voor smartphones

een betere topic, volgens mij verkoopt ARM geen chips, maar geeft licenties voor IP-cores.

Toch?

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11 15:22
Chip, staat voor IC, integrated circuit. Een core is een onderdeel van een chip. En wat ARM heeft getoond bevat meer dan enkel de 'kern'. Dat het geen fysiek object is doet er niet zoveel toe, het is strict genomen enkel een ontwerp, een blueprint, waar ARM over beschikt, en die blue print willen ze inderdaad gaan verkopen.

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-11 17:37
En toch noemt ARM het zelf een 'core'
Afbeeldingslocatie: http://www.arm.com/images/Cortex-A7_MPCore458x528%281%29.jpg

Een chip, doelt zeer zeker op een fysiek object. een IC wordt normaliter ook eerder gezien als een fysiek object, 7805 b.v. is ook een ICtje. Of de VHDL code, een blueprint, nou een IC of chip genoemd mag worden, vind ik van niet.

Ze ontwikkelen IP (Intellectual Property), blueprints, misschien zelfs in de form van VHDL code die naar FPGA's geflashed of ASICS van gebakken kunnen worden (al denk ik dat hier zelfs wat voor nodig is).

Dus nee, de titel was gewoon fout :)