[VB.NET] PDF handeling in VB.NET

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheffer
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-12-2021
Hallo,

Ontwikkelomgeving:
VB.NET (Visual Studio 2005)

Probleemomschrijving:
Het is de bedoeling om hier intern in ons bedrijf een programma te ontwikkelen die kan omgaan met PDF bestanden. De volgende handelingen moet het programma aankunnen:
- Watermerk toevoegen in (bestaande) PDF bestanden
- Printen van (bestaande) PDF bestanden
- Samenvoegen van (bestaande) PDF bestanden
- Thumbnails maken van PDF bestaden
- En in de toekomst waarschijnlijk nog het wijzigen van tekst in een PDF bestand.

Het bovenstaande moet allemaal gebeuren ZONDER tussenkomst van de gebruiker, deze mag hier niets van merken. Ook moet er geen gebruik gemaakt worden van externe programma's, denk bijvoorbeeld Adobe voor het printen van PDF's, het programma moet alles zelf kunnen zonder afhankelijk te zijn van externe programma's

Ik ben er al een poosje mee bezig en op het moment maak ik gebruik van PDFSharp (watermerk en samenvoegen) en Ghostscript (thumbnails maken) maar al met al word door het gebruik van de verschillende soorten programma's het steeds meer een rommeltje en ik krijg het printen niet voor elkaar (dit werkt wel maar er kan geen tray aangewezen worden voor het papier). De details krijg ik hiermee gewoon niet voor elkaar, dus het is het allemaal net niet.

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is programma (SDK module) die ik kan gebruiken voor de bovengenoemde problemen. Heeft iemand hier ervaring met een soortgelijk programma?
Ik heb al wel op zoek geweest maar het is me allemaal nog te onduidelijk, en de meeste hits in google zijn de 'gratis' oplossingen.

Mocht ik te onduidelijk zijn in de probleemomschrijving of mist er informatie dan hoor ik dit graag.

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.

Waar de grenzen liggen van de mogelijkheden? Op het punt waar je fantasie ophoudt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 22:10

CodeIT

Code IT

Het zal lastig worden om alles (incl printen naar een bepaalde lade) te vinden in één library. Je zou eens kunnen kijken naar: http://itextpdf.com/ Dat lijkt het meeste te kunnen wat jij wilt:
Afbeeldingslocatie: http://itextpdf.com/img/overview.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheffer
Ziet er netjes uit, alleen zit het printen er helaas niet in en dat is wel een must.

Bedankt voor het meedenken!!

Waar de grenzen liggen van de mogelijkheden? Op het punt waar je fantasie ophoudt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheffer schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:41:
Ziet er netjes uit, alleen zit het printen er helaas niet in en dat is wel een must.

Bedankt voor het meedenken!!
Er zit toch wel printen in? (Onder Read)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheffer
Dit staat op de site van iText onder de afbeelding:

The functionality covered by iText is marked with the following dots:
[afbeelding Blauw rondje]: Supported by iText
[afbeelding Oranje rondje]: Partly supported by iText

iText's main purpose is to create and manipulate PDF documents.

Dus helaas niet :(

[ Voor 53% gewijzigd door Scheffer op 20-10-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheffer
Iemand bekend met de SDK(DLL) module van Foxit Software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10 14:04
Is nu het grootste probleem het printen van de PDF, als ik het goed begrijp?
Misschien kan dit je helpen. In de comments staat hoe je een printer kan kiezen.
Gevonden op Google, ik heb er zelf geen ervaringen mee!

Zelf heb ik eens voor elke print preset, dezelfde printer nog een keer toegevoegd in Windows met de goede standaardinstellingen.
"Printer HP - Kleur"
"Printer HP - Zwart-wit"

Je kan ook Adobe InDesign/Acrobat gaan scripten, maar dat heeft wel een leercurve :)

[ Voor 6% gewijzigd door alwinuzz op 25-10-2011 19:35 ]

Pagina: 1