Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Boot image

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Aangezien een zeer onbehulpzaam persoon mijn topic heeft gesloten maak ik een nieuwe aan.
Ik snap dat ik moet uitleggen wat ik geprobeerd heb maar ik heb alleen maar via Actievboot een image geprobeerd te maken en vervolgens geprobeerd om die image te booten maar dat lukte niet. De betreffende OS is Windows 7 Home premium. Nu even zonder ''hard feelings''. 8)7

Het idee is om een DVDtje (of een mogelijk andere manier) te maken die ik kan booten en dat die vervolgens gelijk de inhoud van mijn HD verwijderd en de image die op de DVD staat erop gooit. Een soort ge-automatiseerde Activeboot (het image gedeelte). Ik hoop dat iemand (met kennis over het topic) reageert! :P

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-11 14:41
Volgens mij is dit met Norton Ghost wel mogelijk (het terugzetten van een image). Ik weet niet zeker of deze tool ook automatisch kan beginnen met draaien, wij moeten hier altijd wel een aantal dingen selecteren alvorens het terugzetten kan beginnen.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Zoek eens op 'slipstream windows install' of iets dergelijks.

iRacing Profiel

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:29:
Hallo,

Aangezien een zeer onbehulpzaam persoon mijn topic heeft gesloten maak ik een nieuwe aan.
Ik snap dat ik moet uitleggen wat ik geprobeerd heb maar ik heb alleen maar via Actievboot een image geprobeerd te maken en vervolgens geprobeerd om die image te booten maar dat lukte niet. De betreffende OS is Windows 7 Home premium. Nu even zonder ''hard feelings''. 8)7

Het idee is om een DVDtje (of een mogelijk andere manier) te maken die ik kan booten en dat die vervolgens gelijk de inhoud van mijn HD verwijderd en de image die op de DVD staat erop gooit. Een soort ge-automatiseerde Activeboot (het image gedeelte). Ik hoop dat iemand (met kennis over het topic) reageert! :P
Tsja, als je niet aangeeft waar/wat/hoe het misgaat had je dat kunnen verwachten ;)

Hints: Batch, format c:\, en een app die via de commandline aangestuurd kan worden om een image terug te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 20-10-2011 11:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:03
bdalenoord schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:32:
Volgens mij is dit met Norton Ghost wel mogelijk (het terugzetten van een image). Ik weet niet zeker of deze tool ook automatisch kan beginnen met draaien, wij moeten hier altijd wel een aantal dingen selecteren alvorens het terugzetten kan beginnen.
Mijn ervaring is dat Norton Ghost diet overweg kan met windows 7. De partitie van 100 MB wordt op een of andere manier niet meegenomen.

Ik weet niet of Windows home premium het kan maar Windows 7 Ultimate heeft een backup functie waarmee je een image van je harde schijf kunt maken en deze via een Windows boot cd weer terug kan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Was niet veel om aan te geven, het programma kon het gewoon niet. En op Google werd ik ook niet veel wijzer.

Dank jullie voor de andere reacties, ik zal ze uitproberen en het jullie laten weten ;-).

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 05:56

nhanssen

QVL is non-tweakers

Misschien dat Acronis Trueimage Home wat voor je kan betekenen, daar zitten aanpasbare opties in wat betreft recovery.

Erg sumiere topicstart overigens, beetje meer inzet had geen kwaad gekund en ik geef Question Mark in het vorige gesloten topic toch gelijk.

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
Zucht. Gast ik kan toch niet meer informatie geven als ik hier alleen maar om raad vraag. En aangezien iedereen de ''topicstart'' begrepen is er niets mis mee. Alstublieft alleen antwoord geven als het ook daadwerkelijk over het topic gaat. :|

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 11:43 ]

Verwijderd

Je wil dus gewoon een recovery DVD maken om je PC of meerdere PCs te herstellen?

Beetje dit idee? http://technet.microsoft.com/en-us/windows/ee530017

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 12:32 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:41:
Zucht. Gast ik kan toch niet meer informatie geven als ik hier alleen maar om raad vraag. En aangezien iedereen de ''topicstart'' begrepen is er niets mis mee. Alstublieft alleen antwoord geven als het ook daadwerkelijk over het topic gaat. :|
offtopic:
Grotere zucht.

Gozer, het is de toon die de muziek maakt.

Hoe jij je vraag stelt en reageert is van grote invloed op de sfeer in een topic.

Waarschijnlijk ben je niet duidelijk (genoeg) in wat je al gepoogd hebt / wat er mis is gegaan.
Dan kun je niet anders dan algemene antwoorden verwachten.

Abort, Retry, Quake ???

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Prima dat je een nieuw topic maakt (dat had ik immers ook aangegeven in mijn sluitpost bij je vorige topic), maar... ik heb ook duidelijk gevraagd om aan te geven wat er fout gaat als je via Active boot een image maakt.

Je maakt nu een nieuw topic aan, waarbij je bovendien op de man speelt, waarbij je helaas niet ingaat op mijn commentaar. Kijk nu even goed naar Question Mark in "Image boot". En vraag je dan nog eens af of de taal in je topicstart gerechtvaardigt is.

Volgens mij ben ik heel redelijk geweest, en heb je zelfs eerst nog het voordeel van de twijfel gegeven.

Voor de volledigheid nog even wat gegevens uit de FAQ:
Je topic wordt gesloten

Het kan gebeuren dat ondanks al je goede bedoelingen je topic op slot wordt gezet. Raak dan niet gefrustreerd en open niet gelijk een boos topic. Vaak is het namelijk niet zo onterecht. In de sluitmessage staat als het goed is duidelijk wat er fout is, en wat je kunt verbeteren. Lees die eerst rustig door, lees de links naar FAQ's, de search of Google, en volg de gegeven raad op.

Het opnieuw openen van een topic of het openen van een topic waarin je klaagt over het sluiten van je topic heeft in ieder geval geen zin. Neem liever contact op met de moderator in kwestie via mail, instant messaging of DM, of kijk in het subforum of daar een stucky ( / ) staat waarin je mag reageren op gesloten topics. Over het bereiken van crewleden vind je hier meer: De Organisatie achter GoT.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.