Toon posts:

Medion , klantvriendelijk ... ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eind augustus mijn MEDION® ERAZER® PC X5703 D ter reparatie teruggestuurd aangezien mijn grafische kaart defect was. Deze PC is in september terug gekomen en toen ik de doos opende vielen er me al een aantal zaken op :

1) Panelen vooraan de PC waren beschadigd
2) Er waren sporen van beschadiging op de kast van de pc achteraan
3) Als ik binnenin keek lagen er nog vijzen los in de kast , waren mijn harde schijven gewoon los in hun bevestiging gestoken en was die bevestiging dan nog eens beschadigd.
4) Gaf de PC simpelweg geen signaal meer als ik hem aansloot op de power supply

Deze vaststellingen heb ik zo doorgegeven en er werd me verteld dat ik op een vervang pc mocht rekenen. Maar dat de reparatie procedure moest doorlopen worden en dat die 15 werkdagen in beslag zou nemen. De PC werd op 30/09 ter reparatie binnengebracht en zou ten allerlaatse vandaag op 20/10 worden terugbezorgd.
Groot was mijn verbazing en verontwaardiging toen ik te horen kreeg dat ik hem niet terugkreeg op 20/10 maar dat er me bovendien reparatiekosten zouden worden aangerekend voor schade die door hun onderneming werd veroorzaakt op een product dat nog in Garantie is.

Als je dus van plan bent van bij Medion te shoppen, hoop dan maar dat je product niet faalt. En dat voor een zogezegde High End pc ...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
En dan open je hem maar opnieuw zonder de sluitpost te lezen?
Edmin schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:03:
Als je een discussie wilt houden over rechten en plichten, kun je terecht in SF.
Wat wil je bediscussieren?

En wat zei Medion toen jij meldde dat jij de pc in deze staat hebt ontvangen?

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry , ik dacht dat ik in SF zat toch ? Ik wou hem gewoon verplaatsen naar het correcte topic.

Ze beweren nu dat de schade niet aan hen ligt en dat de kosten dienen betaald te worden,maar toen ik deze zaken meldde beloofden ze me (per telefoon uiteraard) direct een vervang PC.

Anyway ik wou dus idd gewoon stoom aflaten aangezien ik reeds klacht ingediend heb bij Economische zaken. Ik vind dat twee maanden reparatie , gevolgd door schade door die reparatie , er zwaar over is.

Daarnaast vroeg ik me af wat mijn rechten als consument zijn omdat ik eigenlijk gewoon het product dat ik had aangekocht in een correcte staat terug wou.

Ik heb blijkbaar de melding van de moderator verkeerd geinterpreteerd , ik dacht dat hij me doorverwees naar het Shopping Forum, mijn excuses.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 11:29 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-01 21:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:26:
ok sorry , ik dacht dat ik in SF zat toch ? Ik wou hem gewoon verplaatsen naar het correcte topic.
[...]
Ik heb blijkbaar de melding van de moderator verkeerd geinterpreteerd , ik dacht dat hij me doorverwees naar het Shopping Forum, mijn excuses.
Ik verwees je ook door, maar SF is (en ik dacht dat ik dat ook zo meldde) bedoeld voor discussie.

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:26:

Ze beweren nu dat de schade niet aan hen ligt en dat de kosten dienen betaald te worden,maar toen ik deze zaken meldde beloofden ze me (per telefoon uiteraard) direct een vervang PC.

Anyway ik wou dus idd gewoon stoom aflaten aangezien ik reeds klacht ingediend heb bij Economische zaken. Ik vind dat twee maanden reparatie , gevolgd door schade door die reparatie , er zwaar over is.

Daarnaast vroeg ik me af wat mijn rechten als consument zijn omdat ik eigenlijk gewoon het product dat ik had aangekocht in een correcte staat terug wou.

Ja dat deed hij ook, maar wel met de opmerking dat je wel iets van discussie op gang moet willen brengen. Nu ben je inderdaad stoom aan het afblazen en daar is het forum niet voor.

Maar je hebt na 2 contacten al een klacht bij EZ ingediend?

Heb je foto's gemaakt van hoe je de PC ontving?

Verwijderd

Topicstarter
Er staat ook voor delen van ervaringen , iets wat ik naar mijn inzien toch doe ?

Anyway , ik wil niet moeilijk doen. Ik vroeg me gewoon af of er iemand nuttige tips of feedback kon geven hierop maar dan had ik mijn eerste post in vraagvorm moeten opstellen vermoed ik.

Alles is regels en onpersoonlijke communicatie waar je als individu bijna machteloos tegenover staat , zelfs hier is dat het geval.

Ok dat laatste is meer dan waarschijnlijk wel moeilijk doen.

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-01 19:21
Dat Medion slecht met garanties om kan gaan heb ik inmiddels ook wel begrepen :P

Klasgenoot van me had bij de Makro ook zo'n Medion PC gekocht.

Grafische kaart bleek defect te zijn (shitload aan artifacts, BSOD's enz.), moest hij de gehele pc terug sturen, heeft idd 15 dagen in beslag genomen voor bij hem terug had meen ik.

Bij thuiskomst doos geopend, bleek idd de kast beschadigd te zijn, de harde schijven los in de behuizing, niet alle schroeven aanwezig, en bovendien dat het moederbord scheef in de kast geschroefd (je kon zien dat het met behoorlijk geweld teruggeschroefd was). Direct contact opgenomen met Medion, heeft nog een aantal dagen geduurd voor hij antwoord had, en mocht daarna terug sturen.

Weer een week of 2 later weer de pc terug gekregen, niks mee gebeurd, was nog precies hetzelfde als voor het opsturen.(afgezien van een extra beschadiging aan het zij paneel)

Wederom contact opgenomen, en hij kon inderdaad rekenen op een vervangende pc, mocht de HDD uit de oude houden en werd verzocht de rest weer terug te sturen, dat gedaan.

Weekje later, vervangende pc, compleet andere configuratie, maar werkt tot op heden nog perfect.

Wat betreft reparatie kosten, is bij hem ook geprobeerd, maar na gebeld te hebben zijn deze plotseling verdwenen :P, Het zit immers allemaal nog in de garantie, dus mogen ze ook niets vragen.

-Hierbij mijn (niet persoonlijke) ervaring met Medion-

Gewoon keertje bellen dus, soms doet dat wonderen ;)

• 418O2
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:35:
Er staat ook voor delen van ervaringen , iets wat ik naar mijn inzien toch doe ?

Anyway , ik wil niet moeilijk doen. Ik vroeg me gewoon af of er iemand nuttige tips of feedback kon geven hierop maar dan had ik mijn eerste post in vraagvorm moeten opstellen vermoed ik.

Alles is regels en onpersoonlijke communicatie waar je als individu bijna machteloos tegenover staat , zelfs hier is dat het geval.

Ok dat laatste is meer dan waarschijnlijk wel moeilijk doen.
Edmin schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:03:
Dit topic dent geen enkel nut. Als je klachten hebt over de levering van producten, dan kun je terecht in een Shop Survey. Als je een discussie wilt houden over rechten en plichten, kun je terecht in SF.

Hoe dan ook kunnen we in CSL niets met je rant.
Discussie is het Shopping Forum, klachten kan in een Shop Survey.

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:34:
[...]

Maar je hebt na 2 contacten al een klacht bij EZ ingediend?

Heb je foto's gemaakt van hoe je de PC ontving?
Na 2 contacten , twee maanden wachttijd , een pc opsturen die volledig beschadigd terugkomt en dan de kosten hiervoor zelf moeten dragen : reactie Medion komt bijna neer op eigen schuld dikke bult en op mijn vriendelijke vragen tot informatie krijg ik totaal geen feedback.

Ik heb de foto's gemaakt en doorgestuurd.

Verwijderd

Topicstarter
marti-n schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:35:
Dat Medion slecht met garanties om kan gaan heb ik inmiddels ook wel begrepen :P
...

-Hierbij mijn (niet persoonlijke) ervaring met Medion-

Gewoon keertje bellen dus, soms doet dat wonderen ;)
Voel ik me al iets minder alleen nu ;) , ik heb al erg veel gebeld en ze zijn erg vriendelijk en ik scheld hun uiteraard ook niet de huid vol aangezien zij ook maar hun werk doen , maar jammer genoeg zijn ze redelijk incompetent gebleken. En blijkbaar niet enkel bij mij.

Eerste keer dat ik een ready made PC kocht omdat hij in de configuratie was die via Tweakers werd aangeprezen dus kan niet falen , dacht ik.

Pech kan je altijd hebben als onderneming , de manier waarop je er mee omgaat vind ik belangrijker.

EDIT: nu post ik dan nog twee maal achtereen op hetzelfde topic ... goed bezig

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 11:48 ]

• marti-n
Ach, zal niet alleen Medion zijn die steekjes laat vallen, en zal ook heus niet bij iedereen zo zijn, maar helaas gebeurd het wel. Kan je ook verhalen over Acer vertellen waar je niet vrolijk van wordt :P

Gewoon volhouden werkt meestal wel, omdat ze er anders veel te veel tijd aan kwijt zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik me van bewust , steekjes laten vallen kan ik mee leven , hoe ze worden opgeraapt is belangrijker

Ach , ik was vooral ff woedend en heb nogal impulsief gepost hier , waarvoor ik dan onder mijn voeten kreeg en dus nog opstandiger van werd :)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

marti-n schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:35:
Klasgenoot van me had bij de Makro ook zo'n Medion PC gekocht.

Grafische kaart bleek defect te zijn (shitload aan artifacts, BSOD's enz.), moest hij de gehele pc terug sturen, heeft idd 15 dagen in beslag genomen voor bij hem terug had meen ik.
Naar de makro of naar medion? Medion is je dan namelijk niets verplicht omdat ze je het product niet verkocht hebben. Als je het toch naar medion stuurt en ze komen hun beloften niet na en ze slopen de boel is dat natuurlijk alsnog slecht maar je hebt minder rechten dan bij de makro.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• marti-n
bwerg schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:09:
[...]

Naar de makro of naar medion? Medion is je dan namelijk niets verplicht omdat ze je het product niet verkocht hebben. Als je het toch naar medion stuurt en ze komen hun beloften niet na en ze slopen de boel is dat natuurlijk alsnog slecht maar je hebt minder rechten dan bij de makro.
Eerst naar de Makro, maar die verwezen hem direct door naar Medion.

Verwijderd

Topicstarter
Update , nadat ik een dreigbrief had gestuurd en mijn advocaat heb laten bellen is plots alles opgelost en krijg ik een volledig nieuwe PC , weliswaar opnieuw met een delay van 15 dagen maar je kan niet alles hebben in een keer zeker :)

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Goed dat het opgelost is, Medion is het enige merk wat nog enigszins innovatief probeert te zijn tegen een redelijke prijs ( SSD's / knappe videokaarten / USB 3.0 ) , waar je bij andere merken zoals HP vaak vele honderden euro's meer betaald voor dezelfde uitvoering. Wel jammer dat je altijd zo door moet drukken om je zin te krijgen, nagoed. can't have it all..

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-01 22:48
Misschien dat het wel zo fair is naar Medion dat je je TS voorziet van de goede afloop. Na ontvangst nieuwe machine natuurlijk. :)

Verwijderd

Topicstarter
@Zeef , daarom dat ik idd mijn update had geplaatst. Als er goed gevolg aan gegeven wordt dan is het idd fair om dat ook te vermelden , maar nu maar eerst wachten op mijn nieuwe pc :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals beloofd hierbij een update van mijn verhaal. De pc werd teruggeleverd en ondanks het feit dat ze nog steeds erg rommelig zijn omgesprongen met de Hardware erin (de oorspronkelijke beschadigingen aan de kast werden slechts half hersteld), werkt hij wel zoals hoort nadat ik zelf een aantal stukken een andere plaats heb gegeven.

De hele affaire laat me wel nog steeds met een wrange nasmaak achter , ik zal nooit nog een product van Medion kopen of aanraden.

De customer service was top en efficiënt maar de herstellingen waren beneden alle peil.
Pagina: 1