oeaeuaoeu
[ Voor 97% gewijzigd door Lulukai op 16-08-2014 10:02 ]
.
[ Voor 97% gewijzigd door Lulukai op 16-08-2014 10:02 ]
.
De website die ik nu maak (en de andere ook) zijn relatief eenvoudig dus verschillende testomgevingen zouden voor mij echt overkill zijn. Versiebeheer zou ik wel kunnen gebruiken, maar dat lijkt me dan weer te moeilijk om op te zetten of gemakkelijk te gebruikenCartman! schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:53:
Bovendien heb je meestal eerst nog een staging- en/of acceptatie-omgeving voordat je naar live pusht dus evt. problemen met rechten zou je dan al tegenkomen op die omgevingen.
Dit is wel handig!Mental schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:55:
Je hebt genoeg texteditors die een plugin hebben (of native functionaliteit) waarmee je bestanden op een ftp server kan openen; bij opslaan gebeurt dat dus direct op de ftp.
.
Toch is dat niet eens een vrijblijvende tip maar absoluut vereist als je serieus wil ontwikkelen. Werken op productie is heiligschennis en dan ook nog niet terug kunnen omdat je geen versiebeheer hebt al helemaal. Zo lastig is het allemaal niet, ik zou het ter harte nemen.ruyckske schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:56:
[...]
De website die ik nu maak (en de andere ook) zijn relatief eenvoudig dus verschillende testomgevingen zouden voor mij echt overkill zijn. Versiebeheer zou ik wel kunnen gebruiken, maar dat lijkt me dan weer te moeilijk om op te zetten of gemakkelijk te gebruiken
.
Verwijderd
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ik heb Coda en Komodo IDE naast elkaar gedraaid en getest en ik ben zelf voor Komodo gegaan. Ik vind Coda een zeer goed product, maar Komodo had net een aantal unique selling features zoals de geweldige visuele regex editor die voor mij de doorslag gaven.Woet schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:22:
Coda aanschaffen is de beste keuze die ik ooit heb gemaakt.
Ik raad je aan om de trial te gebruiken en weet zeker dat je na een paar dagen om bent
Ga ik eens aan beginnen, je kan het inderdaad enkel leren door te proberen.Cartman! schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:15:
SVN is wel het simpelste wat er is... download Tortoise SVN en installeer het. Dan op een lege map "create repository here" kiezen, volgende klikken en klaar. Dan je files erin en als je denkt dat het nodig is kies je voor "Commit". Ben je iets kwijt dan check je in je log waar t mis gegaan is en kun je de files terughalen.
Maar het is zo gemakkelijkDirect op je productie-omgeving editten snap ik goed maar is gewoon niet aan te raden, 1 keer een foutje maken en je site is stuk of je bent je goede versie van je file kwijt wegens een stomme fout of corruptie.
[ Voor 6% gewijzigd door Lulukai op 20-10-2011 11:44 ]
.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Totdat je 1 keer een bug/fout/whatever hebt, dan sla je jezelf voor je kop dat je het op deze manier doet...
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
[ Voor 21% gewijzigd door Lulukai op 20-10-2011 15:27 ]
.
In mijn ervaring zijn die 1 of 2 bestanden vaak configuratie files die voor de hele applicatie/website gelden. Wij gebruiken Git als versiebeheer (voorheen SVN) en kunnen zowel lokaal, op staging als op productie op dezelfde codebase draaien, terwijl de configuratie voor elke server toch echt anders is.zwippie schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:16:
[...]
Het voordeel van rsync boven een git/svn checkout naar productie is dat je sommige (configuratie) bestanden kunt excluden. Er zijn bijna altijd wel 1 of 2 bestanden verschillend op de dev/prod omgeving.
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
Verwijderd
Ik vertel gewoon hoe ik het doe, ik vind dit een makkelijke manier om mijn bestanden op te slaan, up te loaden en te testen.ruyckske schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:49:
Ondertussen ben ik het wel al beu om voor elke kleine wijzing de files te moeten uploaden...
Wat is jullie workflow op code op te slaan en te testen?
.
.
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
[ Voor 17% gewijzigd door Lulukai op 22-10-2011 21:32 ]
.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq