Toon posts:

Speakers in het toilet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na wat speurwerk op Internet en hier op GoT kan ik nog niet echt helemaal vinden wat ik zoek..
Het gaat om een aanpassing die ik wil doorvoeren in mijn toilet ruimte.

Wat is de bedoeling:
- verlaagd plafond voorzien van inbouwspeakers (bijvoorbeeld:JBL MS6200)
- geschakeld via bewegingsensor waar ook de verlichting op zit (sensor aanwezig)
- de muziek afspelen vanaf een eigen bron waarop MP3's staan

De main unit hoeft absoluut niet fancy te zijn, het gaat erom dat MP3's (die er eenmalig op kunnen worden gezet en optioneel kunnen worden vervangen) automatisch kan afspelen als iemand de ruimte binnenkomt (nadat de stroom erop gaat via de bewegingssensor schakelaar).

Kunnen jullie me een stukje de juiste richting in helpen?

Note: Ik ben niet op zoek om een tweede zone van mijn versterker (huiskamer) te gebruiken. Die staat namelijk niet altijd aan. Ik zou bij ieder toiletbezoek muziek willen afspelen, ongeacht de status van andere apparaten in huis.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-12 21:58

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Hoe wil je het volume dan regelen?
Als ik om drie uur 's nachts er een keer uit zou moeten mag het van mij echt wel wat minder zijn dan ik om drie uur 's middags wel kan waarderen.... :X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Goede opmerking...

Het volume mag best aan te passen zijn met een/de afstandsbediening.
Zolang ik de muziek maar niet altijd aan hoef te zetten met de afstandsbediening (dat zou automatisch moeten gaan, overigens ook nog met een korte opstarttijd, anders ben je alweer weg als de eerste noten net worden gespeeld :P ).

[gekheid] Misschien moet er ook een module bij die om 03:00 alvast een slaapliedje inschakelt ;-) [/gekheid]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Afstandsbediening lijkt me niet echt hygienisch.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12 17:27
Mijn mp3-speler (zen stone) begint vanzelf te spelen zodra ik hem oplaad, en ik heb er meer gezien die dat doen.

Als je dus een stopcontact hebt die geschakeld is met je bewegingssensor, dan kun je daar een oplader met mp3-speler in steken, en een setje speakers / versteker.

Volumeregeling kun je tussen de mp3-speler en de versterker/speakers plaatsen en tegen de muur plakken ofzo (zoiets http://www.amazon.co.uk/C...-Headphones/dp/B000TLUUAU).

Je moet er dan wel op letten dat de mp3-speler doorspeeld of steeds bij een ander nummer begint, anders ben je dat 1e nummer schijt-zat ;)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik weet niet welk mobieltje je hebt maar als het een iphone is zou je Airplay compatible speakers kunnnen nemen, bedien je alles via je gsm, zowel volume als de nummers die je wilt luisteren :)

39

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:44
Full_hyperion schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:27:
Mijn mp3-speler (zen stone) begint vanzelf te spelen zodra ik hem oplaad, en ik heb er meer gezien die dat doen.
En stopt 'ie ook als je de adapter er weer uit trekt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-12 23:59
deal extreme verkoopt mp3/fm module van 5 volt (maar met een 7805 er tussen kan ie zo op 12 volt).en op ebay zijn er ta2020 en ta 2024 versterkers te vinden op 12 volt. dit icm een 12 volt voedingstravo gaat helemaal doen wat je wil. met een mooi bedieningspaneel met tiptoetsjes, makkelijk schoon te maken.

je zal alleen ff 2 draadjes onder het paneeltje moeten solderen met een schakeling die hem ff doorverbind als de stroom aan gaat, want voor zo ver ik weet ga je niets vinden wat automatisch gaat spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door fvdberg op 20-10-2011 11:39 . Reden: het automatisch aan gaan ]

• Full_hyperion
Xander schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:30:
[...]

En stopt 'ie ook als je de adapter er weer uit trekt?
Dat doet hij. Maar zo niet, dan is dat nog niet zo erg, als je ook de speakers schakelt. En voor het stroomverbruik hoef je het nou ook niet te laten. Hij stopt vanzelf als de batterij leeg is.

Hij had overigens wel zo'n 6 seconden nodig om op te starten, maar mogelijk doen andere mp3-spelers dat beter.

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:35
fvdberg schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:35:
deal extreme verkoopt mp3/fm module van 5 volt (maar met een 7805 er tussen kan ie zo op 12 volt).en op ebay zijn er ta2020 en ta 2024 versterkers te vinden op 12 volt. dit icm een 12 volt voedingstravo gaat helemaal doen wat je wil. met een mooi bedieningspaneel met tiptoetsjes, makkelijk schoon te maken.

je zal alleen ff 2 draadjes onder het paneeltje moeten solderen met een schakeling die hem ff doorverbind als de stroom aan gaat, want voor zo ver ik weet ga je niets vinden wat automatisch gaat spelen.
ik heb een ta2020 versterker. Duurt wel even voordat deze muziek gaan geven. Denk hierbij tussen de 10 en 15 seconden.

Ik zou eerder denken aan een leuk pc setje als speakers, hebben al een ingebouwde versterker. makkelijk aan te sluiten.

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-12 23:59
vreemd, mijn ta2020 doet het vrijwel direct

pc speakers zijn niet waterdicht en de jbl luidsprekertjes wel.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 21:20
Ik weet niet wat de TS doet op de wc, maar waterdichte speakers in het plafond lijkt me wat overdreven ;) :+

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Full_hyperion
Ik weet niet wat jij op de wc doet, maar het plafond wordt bij mij zelden nat...

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik weet niet hoelang jij doorgaans op een toilet zit,...

nu wss nog langer, omdat het liedje je niet bevalt en KONTstant door de speellijst zit te skippen. :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien moet je eens naar een badkamerradio gaan zoeken. Doen het zelfde, alleen voor badkamer gemaakt en dus (spat)waterdicht.

having said that: Ik zie het al helemaal voor me. Kom de plee binnen en automatisch begint snoeihard "End of all hope" van Nightwish te spelen. Ook erg leuk voor je bezoek })

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht niet dat het plafond regelmatig nat zal gaan worden. Daarom zijn waterdichte speakers ook geen must...

Op basis van jullie input zit ik nu een beetje te denken aan:

Versterker: TA2020
Stroomvoorziening: Transformator 230->12V (zelfde als de spotjes wellicht)
Muziekbron: iPod shuffle (continue laten afspelen)
Stroomvorziening muziekbron: Transformator 230=>5V USB om de iPod continue van stroom te voorzien
Speakers: NTB (bijv JBL's in startpost)

Op deze manier speelt er altijd muziek op de iPod, maar die hoor je niet zo lang de versterker niet is ingeschakeld...

Maak ik nu ergens een denkfout?
Kan het mooier/beter/goedkoper

Q?: Kan een iPod shuffle 24/7 spelen als deze continue is aangesloten via USB (power)
Q?: Zijn er wellicht simpelere oplossingen (geen computer speakersetje) met een inbouwspeaker met ingebouwde versterker en tulp/jack aansluiting?

(in deze opstelling is volume aanpassen niet mogelijk, maar dat is ook geen must. Als alle MP3s zijn genormaliseerd v.w.b. output volume, kan de setup volstaan met een standaard ingesteld volume)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 12:28 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 22:39

bonzz.netninja

Niente baffi

Waarom een bewegingssensor? Hij kan toch gewoon op het aan/uit knopje van de lamp?

mmm alhoewel. Nouja ik was bij iemand die had een radio hangen met een casettebandje die automatisch afspeelde als je de lamp aandeed

[ Voor 45% gewijzigd door bonzz.netninja op 20-10-2011 12:29 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Ik ga ook een radio op de wc maken, maar ik maak hem niet dmv een bewegingssensor maar ik schakel hem op de lichtschakelaar. Als speakers zou je als je geld over hebt ook kunnen kijken naar een Kef Soundlight, erg mooi maar erg duur ;) Het is volgens mij wel een actief systeem, dus geen versterker nodig.

iPod kan, maar ik kan me voorstellen dat je iets van variatie wil. Je zou misschien een Squeezebox of iets dergelijks ertussen kunnen zetten. Dan kan je radio luisteren maar ook muziek van je server halen. Ik heb geen ervaring met de Squeezebox maar anderen hier vast wel. Wellicht kan je ook een Airport Express pakken, maar dan moet je ook altijd iets aan hebben staan. Dan kan je misschien beter toch een iPod pakken.

EDIT: Soundlight lijkt toch passief te zijn. Maar een actief systeem lijkt mij wel gemakkelijker dan een losse versterker.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 12:35 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

als ik naar de wc ga en alleen thuis ben zet ik gewoon de muziek harder dat heeft namelijk hetzelfde effect. En met de deur open is het ook een stuk ruimer :+

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 22:39

bonzz.netninja

Niente baffi

brilsmurfffje schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:35:
als ik naar de wc ga en alleen thuis ben zet ik gewoon de muziek harder dat heeft namelijk hetzelfde effect. En met de deur open is het ook een stuk ruimer :+
Gaat het huis zo stinken

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-11 12:51

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Aan dit topic begint een luchtje te hangen.
Een klein beetje ontopic blijven mag.

Ik weet dat er ergens sensoren te koop zijn die je gewoon in het stopcontact stopt.
Als je daar een radiotje met USB ingang opzet heb je in principe hetzelfde effect, maar dan goedkoop.

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:28:
Waarom een bewegingssensor? Hij kan toch gewoon op het aan/uit knopje van de lamp?
Misschien blijkt het niet helemaal duidelijk uit de startpost, maar de bewegingsdetector/sensor is op dit moment al de schakelaar voor de verlichting. Het is dus een kwestie van de audio set daarop ook aan te laten schakelen...

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:06
Busch Jaeger heeft hiervoor een versterker, artikelnr 8209-101. Volumeregeling zou eventueel kunnen met een standaard draaidimmer van iedere schakelmateriaal-fabrikant.

Ik gebruik 'm zelf voor de badkamer met een BJ 8214 U (versterkersokkel) om volume op te regelen en 'm aan/uit mee te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou toch ook deze versterker kunnen gebruiken?: AP-2100 miniversterker

Mooi op 12V aan te sluiten (die ik ook voor de spots kan gebruiken).
Zou ik via een jack naar tulp verloopje een iPod shuffle kunnen aansluiten?

Q?: Ik heb er geen verstand van of het output vermogen van een iPod shuffle samengaat met zo'n versterker.

Note: Met deze budget versterker moet ik natuurlijk wel voor wat meer budget speakers gaan (niet voor de eerder genoemde JBL's, dat lijkt me overkill bij deze kwaliteit/vermogen versterker)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-12 17:48
Koop toch gewoon een radiootje, die speelt binnen 10 jaar ook nog moderne muziek....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me trouwens op dat bijvoorbeeld Sonos en Logitech geen oplossing hiervoor hebben.
Een mooie versterkte inbouwspeaker met wifi module om te verbinden met je Sonos/Squeezebox (en een afstandsbediening erbij)...

Gat in de markt?
Pagina: 1